مطالبه‌ مجاهدین غزه کمک مسلمین به جریان مقاومت است + فیلم
کد خبر: 4175466
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۶
حجت‌الاسلام تقی‌زاده:

مطالبه‌ مجاهدین غزه کمک مسلمین به جریان مقاومت است + فیلم

رئیس سازمان دارالقرآن الکریم در برنامه زنده تلویزیونی «فرامتن» ضمن بررسی تحولات فلسطین و لزوم حمایت از مردم مظلوم غزه از منظر آیات قرآن کریم گفت: مطالبه‌ مجاهدین از مسلمین کمک و پیوستن به جریان مقاومت است. اسرائیل با مشاهده این حمایت‌ها خود را شکست‌خورده خواهد یافت.

به گزارش خبرنگار ایکنا، برنامه زنده تلویزیونی «فرامتن» یکشنبه ۲۳ مهرماه با حضور حجت‌الاسلام علی تقی‌زاده، رئیس سازمان دارالقرآن الکریم با موضوع بررسی تحولات فلسطین، طوفان‌الاقصی و ضرورت دادخواهی و استمداد مظلومانِ مسلمان از منظر آیات قرآن کریم و بررسی تحولات فلسطین برگزار شد.

رئیس سازمان دارالقرآن الکریم‌ در ابتدای این برنامه ضمن معرفی مختصری از فعالیت‌های این سازمان گفت: دو نکته در انس مردم به ویژه جوانان با قرآن وجود دارد، که یکی از مهمترین آنها عنصر جذابیت است؛ لذا باید تلاش کنیم برای نوجوانان در برنامه‌های قرآنی این عنصر را لحاظ کنیم. مانند برنامه محفل که در ماه مبارک رمضان از تلویزیون پخش شد و توانست جوانان زیادی را جذب قرآن کند و اقبال عمومی به آن زیاد بود.

وی با بیان اینکه جذابیت باعث می‌شود که اشتباهی که در اذهان برخی از جوانان در مورد اینکه قرآن جذاب نیست یا حرفی برای گفتن ندارد و نمی‌توان با آن نشست و برخاست شیرین داشت از بین می‌برد، گفت: عمیق‌تر از این مسئله این است که اگر خانواده‌ها، پدر و مادر‌ها و تمامی بزرگتر‌ها واقعا به قرآن احساس نیاز کنند و برخی نیازهایشان را بتوانند با قرآن پاسخ دهند، نوجوانان ما نیز احساس می‌کنند که باید به سمت قرآن سوق پیدا کنند.

تقی‌زاده تصریح کرد: در خود قرآن کریم یکی از مهمترین موضوعاتی که باعث می‌شود ما به آن رهنمون شویم، این است در ذهن خودمان احساس کنیم نیاز‌هایی را از ما رفع می‌کند و این حس هم با تجربه است. قرآن کتاب زندگی است و اگر تبدیل به کتاب زندگی به صورت واقعی شود، بدون فشار خود جوانان به قرآن سوق پیدا می‌کنند.

رئیس سازمان دارالقرآن به آیات قرآنی که «خالد مشعل» مسئول جنبش مقاومت حماس در رابطه با مطالبه مسئولان حماس قرائت شده بود اشاره کرد و گفت: در قرآن کریم مسجد الاقصی جایگاه بسیار بزرگ و ارزشمندی دارد؛ جایی که از آنجا پیامبر(ص) به معراج رفت و بسیاری از پیامبران در آنجا زندگی می‌کردند. این سرزمین مقدس را اسرائیل با قلدری و ظلم اشغال کرد، اما امروز می‌بینیم که گروه‌های مقاومت امروز توانسته‌اند بیش از هزار نفر را به درک واصل کنند که این‌ها به لطف خدای متعال بود.

وی افزود: آیاتی که آقای خالد مشعل به آن اشاره می‌کند سوره مبارکه صف است. خداوند متعال در این سوره خطالب به مسلمین می‌گوید: «یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنُوا لِمَ تَقُولُونَ ما لا تَفْعَلُونَ» چرا چیزی را که می‌گویید، عمل نمی‌کنید. مگر شما پیوسته نمی‌گویید که راه قدس از کربلا می‌گذرد؟ و هدف نهایی ما قدس است؟ امروز ما نزدیک به فتوحاتی می‌شویم که جبهه مقاومت کسب کرده است و همه باید از آن حمایت کنیم.

تقی زاده اظهار کرد: خدای متعال در ادامه می‌فرماید: «کَبُرَ مَقْتًا عِنْدَ اللَّهِ أَنْ تَقُولُوا مَا لَا تَفْعَلُونَ ﴿۳﴾نزد خدا سخت ناپسند است که چیزى را بگویید و انجام ندهید». در نقطه مقابل وقتی خدای متعال می‌خواهد رویه درست را بیان کند، می‌گوید: «انَّ اللَّهَ یُحِبُّ الَّذِینَ یُقَاتِلُونَ فِی سَبِیلِهِ صَفًّا کَأَنَّهُمْ بُنْیَانٌ مَرْصُوصٌ ﴿۴﴾ در حقیقت ‏خدا دوست دارد کسانى را که در راه او صف در صف چنانکه گویى بنایى ریخته شده از سرب‏اند جهاد مى‌کنند». در این سوره افرادی که خدای متعال به شدت به آن‌ها برخورد می‌کند قوم بنی اسرائیل است و این‌ها می‌خواهند، نور خدا را خاموش کنند.

رئیس سازمان دارالقرآن الکریم تصریح کرد: مطالبه‌ای که از سمت مجاهدین به سمت سایر مسلمین می‌آید، این است که مسلمین به جریان مقاومت کمک کنند؛ حرف منطقی هم در این باره زده شد و آن اینکه تمام مسلمین جهان تا جایی که می‌توانند به سمت مرز‌ها بیایند؛ طبیعتا همانطور که رهبری فرمودند، نبرد باید توسط خود مردم غزه و فلسطین مدیریت شود، اما اینکه کشور‌های اسلامی و مسلمانان هم وارد این حمایت شوند، باعث می‌شود، اگر اسرائیل این حمایت‌ها را ببینند که مسلمین پشت مجاهدین هستند، خودشان را شکست خورده خواهند یافت.

تقی‌زاده بیان کرد: وقتی مجاهدین در صف نبرد بایستند و مقاومت به خرج دهند، ترس صهیونیست‌ها را فرا می‌گیرد و خداوند در سوره مبارکه حشر می‌فرماید: «وقذف فی قلوبهم الرعب یخربون بیوتهم بأیدیهم؛ خدا از آنجایى که تصور نمی‌کردند بر آنان درآمد و در دل‌هایشان بیم افکند به طورى که خود به دست ‏خود و دست مؤمنان خانه‌‏هاى خود را خراب می‌کردند؛» و خیلی راحت‌تر از آن چیزی که فکر می‌کنید از بین خواهند رفت.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha