حضور مردم در مناسبت‎های انقلابی مایه دوام نظام است
کد خبر: 3338518
تاریخ انتشار : ۱۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۶
آیت‌الله شبستری:

حضور مردم در مناسبت‎های انقلابی مایه دوام نظام است

گروه اجتماعی: نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی، به صحنه کشاندن مردم در مناسبت‌های مختلف انقلابی را از وظایف مهم و شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی عنوان کرده و گفت: حضور مردم در صحنه مایه قوام و عامل اصلی استحکام و دوام نظام است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان شرقی، آیت‌الله محسن مجتهدشبستری، امام جمعه تبریزامروز به مناسبت 12مرداد سالروز تأسیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در دیدار رئیس و اعضای این شورا در استان، با اشاره به تدبیر و امام(ره) در همه ابعاد انقلاب افزود: در اوایل انقلاب اسلامی حضرت امام راحل تشخیص دادند که باید برای بزرگداشت ایام و مناسبت‌های انقلابی، ملی و مذهبی نهادی مستقل تشکیل شود تا در این زمینه کم و کاستی بوجود نیاید.

وی تأکید کرد: 22 بهمن هر سال حقیقتاً صحنه تجلی حضور بی‌سابقه مردم انقلابی ایران برای تجدید میثاق با آرمان‌های انقلاب اسلامی است و این همایش مردمی هرسال نسبت به سال‌های گذشته باشکوهتر برگزار می‌گردد، این درحالی است که سالگرد انقلاب‌های دیگر حداکثر پنج یا شش سال برگزار شده و سال به سال نیز کمرنگ‌تر می‌شود.

آیتالله مجتهد شبستری با اشاره به فعالیت‌های چشم‌گیر شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در طول سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی افزود: این موفقیت‌ها و حضور بموقع و گسترده مردم در صحنه، مرهون تلاش‌های خالصانه همه اعضاست.

امام جمعه تبریز در خاتمه از همکاری‌ها و مشارکت همه دستگاه‌های عضو شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تقدیر و تشکر نموده و ابراز امیدواری کرد: با تداوم این همدلی‌ها و پاسداشت آرمان‌های انقلاب اسلامی، این نظام مقدس را به صاحب اصلی آن حضرت صاحب الزمان(عج) تقدیم کنیم.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی نیز در این دیدار با بیان اهداف و اصول این شورا از بدو تأسیس تاکنون عنوان کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی برای اینکه موازی کاری در بزرگداشت ایام الله اتفاق نیفتاده و نیز توطئه‌های دشمنان داخلی و خارجی خنثی شود، شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با موافقت و دستور حضرت امام راحل تأسیس شد.

حجتالاسلام تقیزاده، برنامه ریزی، سازماندهی، زمینه سازی حضور مردم در صحنه، تشکیل ستادهای مراسم در استان‌ها و شهرستان‌ها، اشاعه فرهنگ اسلامی و انقلاب اسلامی و اعلام مواضع رسمی جمهوری اسلامی ایران در مقاطع مختلف را از مهم‌ترین وظایف این شورا عنوان کرده و افزود: در استان آذربایجان‌شرقی به برکت وجود مسئولین دلسوز و تلاشگر شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی موفقیت‌های بسیاری در زمینه بزرگداشت و پاسداشت شعائر الهی کسب نموده است.

براساس این گزارش در پایان این دیدار، به پاس حمایت‌ها و هدایت‌های حضرت آیت الله مجتهد شبستری از این نهاد انقلابی، هدیه و لوح تقدیری از سوی مجمع نمایندگان شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی به ایشان اهداء شد.

captcha