افق تحول در شبکه افق
کد خبر: 4043049
تاریخ انتشار : ۲۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۷
یادداشت وارده/ محمد دیندار

افق تحول در شبکه افق

محمد دیندار؛ منتقد و کارگردان در یادداشتی ارسالی به ایکنا به تولیدات مستند و تحول مشهود در شبکه افق پرداخته است.

تیر ماه سال ۹۹ بود که پس از تغییر مدیر شبکه افق طی چند یادداشت‌ و مصاحبه تفصیلی، چنین تغییری را زمینه‌ساز تحولی دانستم که این شبکه برای ارتقا و ارتباط بیشتر و بهتر با مخاطبان و فرهیختگان بدان نیازمند است‌.

خوشبختانه اکنون با گذشت کمتر از دو سال نشانه‌های این تحول به شکلی پررنگ در شبکه افق نمود یافته و شاهد تولیدات مختلف ومتنوعی در قالب برنامه‌های تلویزیونی و برنامه‌های مستندی هستیم که از حیث تنوع می‌توانند سبدی نسبتاً کامل از موضوعات مختلف را برای سلایق گوناگون فراهم سازند. چنانکه در میان این آثار از موضوعات سیاسی گرفته تا اجتماعی و فرهنگی و تربیتی را می‌توان مشاهده کرد. به عبارتی پرداختن به موضوعات کلان و استراتژیک داخلی و جهانی از یکسو و پرداختن به مواردی در حوزه خانواده از آشپزی گرفته تا طب سنتی و موضوعاتی با دغدغه امروز جوان ایرانی از دیگر سو، نشان از برنامه‌ای مدون و فکر شده برای رسیدن به افقی است که بتواند این شبکه را به شبکه‌ای فراگیر از حیث مخاطب و با استفاده از مولفه‌های انقلاب اسلامی و ایرانی و بومی مبدل سازد. همین رویکرد باعث شده تا برنامه‌های تولیدی شبکه بازنشر فراوانی در شبکه‌های اجتماعی داشته باشد و در آنجا بعینه می‌توان شاهد کثرت بینندگان و افزایش استقبال از این برنامه‌ها نیز بود.

تحول جدید و مبارک دیگری که اخیرا در «افق» رخ داده، تشکیل گروه فیلم و سریال در این شبکه است. گروهی که سال‌ها جای خالی آن در شبکه احساس می‌شد و با تشکیل این‌ گروه و تولید آثار نمایشی در قالب فیلم و سریال می‌تواند سوژه‌های مغفول در دیگر شبکه‌ها را با مولفه‌های مورد نظر «افق» به منصه تولید و ظهور رسانده و ضمن بی‌نیاز کردن این شبکه از خیل آثار نمایشی تکراری، به شبکه‌ای پربیننده‌تر و پرمخاطب‌تر تبدیل سازد.

به قلم محمد دیندار

انتهای پیام
captcha