امام رضا (ع) گام بلندی در پیشبرد اهداف ائمه اطهار(ع) برداشت + عکس
کد خبر: 4145125
تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۱

امام رضا (ع) گام بلندی در پیشبرد اهداف ائمه اطهار(ع) برداشت + عکس

کارشناس سبک زندگی اسلامی مدرسه علمیه ام‌البنین(س) کمالشهر گفت: امام رضا (ع) گام بلندی در پیشبرد اهداف ائمه اطهار(ع) برداشت و زمینه ثبت و نشر اندیشه و مواضع اهل‌بیت(ع) را در تمامی سطوح مختلف فرهنگی و علمی در جهان اسلام فراهم آورد.

سمیرا قربانخانی

به گزارش خبرنگار افتخاری ایکنا، جشن شهری به‌مناسبت میلاد با سعادت حضرت امام رضا(ع)، عصر ۱۰ خردادماه، همراه با مولودی‌خوانی زهرا علامه و تلاوت نرگس معصومی‌تدین، قاری قرآن، در مدرسه علمیه ام‌البنین(س) کمالشهر شهرستان کرج با حضور بانوان برگزار شد.

سمیرا قربانخانی، سخنران مراسم و کارشناس سبک زندگی اسلامی مدرسه علمیه ام‌البنین(س) کمالشهر، به نکاتی پیرامون خودشناسی و شاخصه‌های ارتباط موثر کلامی در سیره رضوی، مهارت‌های شناختی و خودمدیریتی، درون‌گرایی و برون‌گرایی و آشنایی با روحیات فردی خویش، زمان‌شناسی و بهره‌گیری از الگوهای برتر پرداخت و اظهار کرد: افراد درون‌گرا غالباً جمع‌گریز و کم‌حرف هستند.

وی در ادامه با اشاره به آموزه‌‌های تربیتی کلامی از سیره امام رضا(ع)، افزود: حضرت عالم آل‌محمد(ص) نمونه‌ اعلای بندگی و الگوی تمام عیار سیره رسول مکرم اسلام(ص) در عمل به قرآن بود که گام بلندی در پیشبرد اهداف ائمه اطهار(ع) برداشت و زمینه ثبت و نشر اندیشه و مواضع اهل‌بیت(ع) را در تمامی سطوح مختلف فرهنگی و علمی در جهان اسلام فراهم آورد.

قربانخانی، با بیان اينكه سیره حضرت ثامن الحجج(ع) تأثیر شگرفی بر روند تحول اخلاقی داشته و دارد، گفت: کارآمدی فقه اهل‌بیت(ع) در پاسخ‌گویی به جزئی‌ترین و کلان‌ترین مسائل، اعتدال‌بخشی به افراط و تفریط‌های رفتاری و کرداری، مبارزه با انحرافات علمی و عملی و تبیین نظام ولایی شیعه، دفاع از هویت دینی و سبک زندگی انسان‌ها از دیگر گام‌های حضرت علی بن موسی(ع) بود که با این حرکت، نظام اعتقادی و اجتماعی مسلمانان را سامان داد.

این مراسم با اجرای گروه سرود رهروان ولایت و گروه سرود دختران آفتاب از حوزه مقاومت ۴۲۰ بسیج خواهران خرمدشت کرج، ایستگاه سلامت و عفاف، تجلیل از خانواده‌های دارای ۴ تا ۶ فرزند و رونمایی از تمثال شهید سید‌روح‌الله عجمیان همراه بود. 

هاجر محمدی 

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha