مراسم تکریم و تجلیل از مادران شهدا در رشت برگزار شد
کد خبر: 3950141
تاریخ انتشار : ۰۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۷

مراسم تکریم و تجلیل از مادران شهدا در رشت برگزار شد

مراسم تکریم مادران شهدا همزمان با سالروز وفات حضرت ام‌البنین(س) و روز بزرگداشت مادران و همسران شهدا با مشارکت معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی گیلان و بسیج دانشجویی استان، امروز هشتم بهمن برگزار شد.

مراسم تکریم و تجلیل از مادران شهدا در رشت برگزار شدبه گزارش ایکنا از گیلان، مراسم تکریم و تجلیل از مادران شهدا، امروز، هشتم بهمن همزمان با سالروز وفات حضرت ام‌البنین(س) و روز بزرگداشت مادران و همسران شهدا، با حضور مادران شهدا «بابک نوری هریس»، «روحانی شهید محمدعلی اصغری»، «محمود فالیزکار»، هاجر تحریری نیک‌صفت، مدرس دانشگاه و نماینده اسبق مردم رشت در مجلس شورای اسلامی و سیده فاطمه شفیعی، سرپرست معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی گیلان و وحید خسرو مرادی، معاون فرهنگی سازمان بسیج دانشجویی استان در دفتر بسیج دانشجویی استان برگزار شد.

هاجر تحریری‌نیک‌صفت، مدرس دانشگاه در این نشست ضمن گرامیداشت سالروز وفات حضرت ام‌البنین(س) با برشمردن ویژگی‌های این بانوی گرانقدر، اظهار کرد: گوهرهای نابی در وجود حضرت ام‌البنین(س) بود که از بین همه زنان عالم این تشرف را یافت تا همسر امیرالمؤمنین‌(ع) باشد و ایشان با وجود این مقام همچنان خود را کنیز حضرت علی(ع) و فرزندان بزرگوارشان می‌دانست. حضرت عباس در دامان چنین مادری پرورش یافت و با وجود اختلاف سنی 20 ساله هرگز جلوتر از امام حسین(ع) و امام حسن(ع) راه نرفت و زودتر از آنان به غذا دست نمی‌زد.

وی با بیان اینکه راه مادران شهدا همان راه حضرت ام‌البنین(س) است، افزود: شهدا از طرف پدران و مادران خود از یک شرافتی برخوردار بودند که برای مسیر شهادت انتخاب شدند، مادران شهدا از عالم ذَر شایسته این مقام شدند.

این مدرس دانشگاه با بیان اینکه وقتی یک جوان دانشجو انتخاب می‌کند تا به جبهه برود به این معناست که از یک شناخت و معرفت عمیقی برخوردار است، ادامه داد: برخی افراد با اینکه از مدارج عالیه هم برخودار هستند اما هنوز به آن درجه نرسیده‌اند.

جوانان ما تشنه الگوهای عملی هستند

تحریری نیک‌صفت با اشاره به اینکه ما به سردار سلیمانی‌هایی در عرصه فرهنگ و تربیت نسل جوان نیاز داریم، بیان کرد: باید به جوانان کمک کنیم تا بینش عقلانی و معرفتی آنها رشد کند، با زور و اجبار و ظاهرسازی معرفت رشد نمی‌کند.

وی اضافه کرد: در ابعاد معرفتی باید برای جوانان متناسب با ذائقه و پذیرش آنان برنامه ریزی و فرهنگ‌سازی کنیم. امروز جوانان بسیار محجوبی داریم که نباید نگران ظاهر آنها باشیم زیرا آنها باطن مصفایی دارند و چنانچه ببینند که برنامه‌ریزی‌ها درست است، خیلی راحت می‌پذیرند.

این مدرس دانشگاه با تأکید بر اینکه جوانان ما تشنه الگوهای عملی هستند، بیان کرد: جوانان امروز تشنه کسانی هستند که بیشتر از اینکه خوب حرف بزنند، خوب عمل کنند، در این راستا باید الگوهای عملی اسلام را معرفی و از الگوهای واقعی هم حفاظت و حمایت کنیم.

نماینده اسبق مردم رشت در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در هر برهه‌ای که انقلاب و اهداف آن در معرض تهدید قرار گرفته این خون پاک شهدا بوده که باعث روشنگری و نجات شده است. سردار سلیمانی به بهترین شکل نقش خود را ایفا کرد و در زمان و مکانی به شهادت رسید که شهادتش جان دوباره به انقلاب بخشید و این انقلاب به برکت خون همین شهداست که تاکنون پابرجا مانده است.

وی با اشاره به اینکه پدران و مادران شهدا ذخایر انقلاب هستند، تصریح کرد: وظیفه همه ماست که با تجدید دیدارها از این ذخایر انقلابی تکریم و قدردانی کنیم.

یادآوری می‌شود، سومین رویداد استانی «ماندگاران صبور» همزمان با سالروز وفات حضرت ام‌البنین(س) با هدف تکریم مادران و همسران شهدا با همکاری سازمان دانشجویان معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی گیلان و بسیج دانشجویی استان با محوریت شهدای دانشجو اجرا شد که برگزاری «نشست تکریم و تجلیل از مادران شهدا» یکی از ویژه‌برنامه‌های این رویداد است.

انتهای پیام
captcha