برگزاری محافل قرآنی شعبانیه در 11 شهر گیلان
کد خبر: 4124097
تاریخ انتشار : ۰۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۱

برگزاری محافل قرآنی شعبانیه در 11 شهر گیلان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان گفت: محافل قرآنی شعبانیه یکی از رویدادهای خوب اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان است که در ایام مبارک شعبانیه در 11 شهر استان با حضور قاریان ممتاز بین‌المللی، ملی و استانی برگزار می‌شود.

رضا ثقتی مدیرکل فرهنگ و ارشاد گیلان

به گزارش ایکنا از گیلان، رضا ثقتی، مدیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان در حاشیه نخستین محفل قرآنی اعیاد شعبانیه که شب گذشته، چهارم اسفندماه در مسجد جامع تالش برگزار شد، اظهار کرد: محافل قرآنی شعبانیه یکی از رویدادهای خوب اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان است که در ایام مبارک شعبانیه در 11 شهر استان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه محافل قرآنی شعبانیه با تلاوت قاریان ممتاز بین‌المللی، ملی و استانی برگزار می‌شود، افزود: رونق گرفتن محافل قرآنی و ترویج مفاهیم این کتاب الهی از مهم‌ترین هدف برگزاری محافل 10گانه انس با قرآن در ایام شعبانیه است؛ با شیوع کرونا و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برگزاری محافل قرآنی محدود شد، لذا به دنبال این هستیم که محافل قرآنی مجدد و پرشورتر از گذشته برگزار شود تا مردم بیشتر با قرآن کریم این کتاب آسمانی مأنوس شوند و بر همین اساس به‌منظور سیاست تمرکززدایی بر آن شدیم که این محافل را در شهرستان‌های مختلف برگزار کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان بیان کرد: مقرر شده است که اختتامیه محافل 10گانه انس با قرآن پس از اجرا در شهرستان‌های مختلف، در شهرستان رشت برگزار شود و از خادمان و فعالان این جلسات تجلیل و قدردانی شود.

یادآور می‌شود، محافل 10گانه انس با قرآن از 4 تا 16 اسفندماه با تلاوت قاریان ممتاز بین‌المللی، ملی و استانی در شهرهای رشت، لاهیجان، لنگرود، آستارا، بندرانزلی، املش، تالش، آستانه اشرفیه، رودسر و فومن برگزار می‌شود. نخستین محفل شب گذشته، چهارم اسفندماه با تلاوت مهدی غلام‌نژاد، محمدرضا نمازی و آرش سیفی‌زاده در مسجد جامع تالش برگزار شد.

انتهای پیام
captcha