ضرورت سرعت‌بخشی جدی دستگاه‌ها به اجرای قوانین جوانی جمعیت
کد خبر: 4178862
تاریخ انتشار : ۰۸ آبان ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۰
استاندار بوشهر تأکید کرد:

ضرورت سرعت‌بخشی جدی دستگاه‌ها به اجرای قوانین جوانی جمعیت

احمد محمدی‌زاده گفت: دستگاه‌های اجرایی و مراکز بخش خصوصی نسبت به تحقق و سرعت‌بخشی تسهیلات مختلف مرتبط با قانون جوانی جمعیت اهتمام جدی‌تری را داشته باشند.‌

قرارگاه خانواده و جوانی جمعیت در استانداری بوشهر

به گزارش ایکنا از بوشهر، احمد محمدی‌زاده، استاندار بوشهر، امروز ۸ آبان‌ماه، در جلسه قرارگاه جوانی جمعیت که در محل سالن اجتماعات شماره یک استانداری بوشهر برگزار شد، از فعال شدن ستادهای ازدواج آسان و فرزندآوری در همه شهرستان‌های بوشهر و آغاز رویداد ملی خانواده و فرهنگ عامه در استان خبر داد و گفت: در رویداد ملی خانواده و فرهنگ عامه با استفاده از ظرفیت‌های مردمی و متخصصان طرح‌های حمایتی در حوزه ازدواج و تحکیم بنیان خانواده در نقاط مختلف استان بوشهر اجرایی می‌شود.

وی در ادامه با ارائه گزارشی از روند ازدواج و فرزندآوری در استان بوشهر از سوی مسئولان ذی‌ربط، افزود: خوشبختانه در نیمه نخست امسال وضعیت ازدواج و کاهش طلاق روند خوبی در استان بوشهر ثبت شده است.

نماینده عالی دولت در استان بوشهر گفت: وضعیت فرزندآوری در استان بوشهر در شش ماه نخست سال جاری مثبت شده است و همچنین در نیمه دوم سال با توجه به بهبود وضعیت آب و هوا استان بوشهر و مناسبت‌های مذهبی پیش‌رو، برنامه مراسم ازدواج جوانان به ویژه برنامه‌های ازدواج آسان افزایش بیشتری خواهد یافت.

وی از استقرار کارشناسان سازمان تبلیغات اسلامی کشور در استان خبر داد و بیان کرد: این کارشناسان در نیمه دوم امسال با حضور در نقاط مختلف استان بوشهر پیرامون رویداد ملی جوانی جمعیت و خانواده با استفاده از ظرفیت‌های مردمی، فعالیت مشترک انجام می‌دهند.

محمدی‌زاده از فراهم شدن شرایط لازم برای کاهش آمار طلاق و افزایش ازدواج و فرزندآوری در نیمه دوم سال خبر داد و خاطرنشان کرد: تسهیلات پرداخت وام ازدواج و واگذاری زمین مسکونی به مشمولان قانون جوانی جمعیت در استان بوشهر در دستور کار دستگاه‌های اجرایی قرار دارد.

این جلسه با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین موسی کمالی، مشاور امور روحانیت استاندار بوشهر و حجت‌الاسلام محمد قادری، مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر، زهرا کشاورزنیا، مدیرعامل مؤسسه پیوند سبز و جمعی از کارشناسان خبره حوزه خانواده و جوانی جمعیت مرکز تبیان همراه بود.

سیده‌فردوس رضوی 

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha