«جوانی جمعیت» از اولویت‌های علمی و پژوهشی جهاددانشگاهی است
کد خبر: 4156510
تاریخ انتشار : ۲۹ تير ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۲
مسلمی‌نائینی:

«جوانی جمعیت» از اولویت‌های علمی و پژوهشی جهاددانشگاهی است

رئیس جهاددانشگاهی در جلسه شورای معاونین سازمان جهاددانشگاهی گیلان، یکی از اولویت‌های علمی و پژوهشی جهاددانشگاهی را در حوزه «جوانی جمعیت» دانست و گفت: ظرفیت‌های فناورانه جهاد دانشگاهی می‌تواند به بحث جمعیت کمک کند.

حسن مسلمی نائینی رئیس جهاددانشگاهی

به گزارش ایکنا از گیلان، حسن مسلمی‌نائینی، رئیس جهاددانشگاهی شامگاه ۲۸ تیرماه در جلسه شورای معاونین سازمان جهاددانشگاهی گیلان که با حضور جبار کوچکی‌نژاد، نماینده رشت و خمام و عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی برگزار شد، با اشاره به مأموریت‌های فناورانه جهاد دانشگاهی، اظهار کرد: جهاددانشگاهی در برنامه هفتم توسعه کشور به عرصه چهار فناوری مولدسازی معادن، ژن درمانی، آب شیرین‌کن و قطارهای برقی ورود می‌کند.

وی یکی از اولویت‌های علمی و پژوهشی جهاددانشگاهی را در حوزه «جوانی جمعیت» دانست و افزود: ظرفیت‌های فناورانه جهاد دانشگاهی می‌تواند به بحث جمعیت کمک کند.

رئیس جهاددانشگاهی، با اشاره به منویات رهبر انقلاب مبنی بر لزوم تقویت جریان جهاددانشگاهی، گفت: طبق بیانات معظم له در سال ۶۹، جهاددانشگاهی باید در دانشگاه بماند و تقویت شود و لذا این مهم باید در دستورکار همه مراکز علمی و دانشگاهی قرار بگیرد.

جبار کوچکی‌نژاد، نماینده مردم رشت و خمام و عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی نیز با بیان اینکه جایگاه جهاددانشگاهی باید در متن احکام برنامه هفتم دیده شود، تصریح کرد: جهاددانشگاهی استان گیلان نیز بسیار فعال بوده و از ظرفیت‌های علمی و پژوهشی خوبی برخوردار است که باید مورد توجه و حمایت قرار گیرد.

نماینده رشت و خمام در مجلس با اشاره به مشکلات دانشگاه گیلان و جهاددانشگاهی استان طی ماه‌های اخیر، بیان کرد: برخورد صورت گرفته از سوی دانشگاه گیلان پسندیده نیست، زیرا جهاددانشگاهی نهادی انقلابی بوده و از دل دانشگاه برخاسته است.

کوچکی‌نژاد با بیان اینکه در صورت تداوم رفتارهای غیر قابل توجیه از اهرم‌های لازم در مجلس استفاده می‌کنیم، گفت: امروز کشور نیازمند نوآوری و تولید علم است و لذا جهاددانشگاهی باید وارد این فضاها شود و مجمع نمایندگان گیلان نیز آمادگی دارد از پروژه‌های جهاد دانشگاهی گیلان در سطح ملی و استانی حمایت کند تا شاهد شکل گیری حرکت جهادی در حوزه علم و فناوری باشیم.

حمیدرضا مسکنی، رئیس سازمان جهاددانشگاهی گیلان نیز در ادامه با بیان اینکه شدیدا نیازمند ورود به عرصه درمان هستیم، بیان کرد: سرمایه گذاری در حوزه درمان را پیگیری می‌کنیم.

انتهای پیام
captcha