راهیابی قرآنیان بوشهری به مرحله کشوری مسابقات قرآن
کد خبر: 4181860
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۶

راهیابی قرآنیان بوشهری به مرحله کشوری مسابقات قرآن

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان بوشهر گفت: نفرات برتر قرآنی بوشهر رشته‌های آوایی و معارفی در مرحله مقدماتی چهل‌و‌ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم اوقاف با احراز پنج کارت سبز از سوی داوران به مرحله کشوری راه پیدا کردند.

حجت‌الاسلام یوسف جمالی

حجت‌الاسلام والمسلمین یوسف جمالی، رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان بوشهر، در گفت‌وگو با ایکنا از بوشهر، گفت: برگزاری مسابقات قرآن کریم یکی از فرصت‌هایی برای شناسایی و پایش استعدادهای درخشان مناطق مختلف سایر استان‌ها است.

آموزش از بنیادی‌ترین شاخص در امور تربیتی و اجتماعی است

وی آموزش را یک بنیان اساسی و رشدآموز در امور تربیتی و اجتماعی دانست و افزود: باید در امور فعالیت‌های قرآنی برنامه‌های رشدافزا و برازنده مناطق شهری و روستایی را به شیوه بالقوه برنامه‌ریزی و رونمایی کرد.

حجت‌الاسلام جمالی ادامه داد: طرح‌های شاخص قرآنی مؤسسه طاها بوشهر به عنوان یکی از راهبردی‌ترین برنامه‌های شاخص اجتماعی و فرهنگی در امور فعالیت‌های قرآنی و ترویج سبک زندگی اسلامی و حمایت از خانواده و جوانی جمعیت است که تاکنون در سطح ملی موفق و مؤثر بوده است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان بوشهر مطرح کرد: آموزش شبکه‌محور رشته‌های تدبیر و مفاهیم، حفظ، قرائت ترتیل و قرائت تحقیق، تجوید و تفسیر قرآن، تدبر و تبیین صحیفه سجادیه به‌عنوان بخشی از طرح و برنامه‌های شاخص مؤسسه قرآنی طاها بوشهر است که اگر در سطح استان با هماهنگی و همکاری متحد ادارات و مؤسسات قرآنی و تشکل‌های دانشجویی و دانش‌آموزی برگزار و اجرا شود، بسیاری از موانع رفع می‌شود و فعالیت‌های فرهنگی قرآن و عترت پویاتر از گذشته در نخستین پایتخت قرآنی ایران به حرکت در‌می‌آید لذا جا دارد که از این مجموعه خوشنام حمایت برنامه‌ای صورت پذیرد.

وی در ادامه به نمایندگی از اعضای شورای فرهنگ عمومی از فعالیت‌های قرآنی دیگر ادارات و مؤسسات مردمی در این حوزه تشکر کرد و افزود: بوشهر در طول تاریخ اسلام و انقلاب اسلامی در خط مقدم مقاومت اسلامی و دفاع مقدس فرهنگی استوارانه ایستادگی کرده است و همچنان مردم این منطقه با حفظ معنویات و فرهنگ دینی و روحیات مذهبی و ولایتمدارانه و استکبارستیزی در این مسیر استقامت و پایداری می‌ورزند و مخلصانه فعالیت‌های قرآنی و عترتی را در سرلوحه نخست برنامه کار و زندگی خود قرار داده‌اند.

پیشتازی اوقاف در فعالیت‌های تخصصی قرآن‌محور

حجت‌الاسلام جمالی با بیان این مطلب که نفرات برتر قرآنی بوشهر در رشته‌های آوایی در مرحله مقدماتی چهل‌و‌ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم اوقاف با احراز پنج کارت سبز از سوی داوران مجرب به مرحله کشوری راه پیدا کردند، اظهار کرد: محمد جماله در رشته قرائت تحقیق، محمد شادور در رشته حفظ ۲۰ جزء، سیف‌الله زحمتکش در رشته دعاخوانی و الهه اعتمادی‌نژاد در رشته قرائت ترتیل از استان بوشهر پس از امتیازآوری در بخش مقدماتی کشوری به مرحله نهایی این دوره از مسابقات راه یافتند و همچنین گروه همخوانی و همسرایی قرآن کریم الغدیر شهرستان کنگان نیز موفق به راه‌یابی به چهل‌و‌ششمین دوره از مسابقات اوقاف شد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان بوشهر با اشاره به اینکه سازمان اوقاف و امور خیریه همواره در برگزاری دوره‌های تخصصی و مسابقات بین‌المللی قرآن پیشتاز و موفق بوده است، بیان کرد: محمدرضا دوانی، سیده‌پریسا موسوی‌مطلق در رشته معارف قرآن کریم نیز به‌عنوان نفرات ممتاز بخش معارفی موفق به راهیابی به مرحله نیمه‌نهایی چهل‌و‌ششمین دوره مسابقات قرآن کشوری اوقاف شدند.

یادآور می‌شود، مرحله نهایی چهل‌و‌ششمین دوره از مسابقات از ۱۰ لغایت ۱۷ آذرماه امسال به میزبانی استان خراسان شمالی در شهر بجنورد برگزار خواهد شد.

سیده‌فردوس رضوی 

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha