آغاز به کار کنفرانس بین‌المللی زنان در اسلام
کد خبر: 4180531
تاریخ انتشار : ۱۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۶

آغاز به کار کنفرانس بین‌المللی زنان در اسلام

کنفرانس بین‌المللی زنان در اسلام با حضور وزیر خارجه عربستان سعودی در جده شروع به کار کرد.

به گزراش ایکنا به نقل از العربیه، کنفرانس بین‌المللی زنان در اسلام با حضور فیصل بن فرحان، وزیر امور خارجه عربستان و پیام پادشاه این کشور در جده آغاز به کار کرد. هدف از برگزاری این کنفرانس برجسته کردن موفقیت‌های زنان مسلمان، تقویت  نقش و آنها در توسعه، پاسخگویی به شبهات نقض حقوق زنان در اسلام و تأکید بر عادلانه بودن آموزه‌های اسلامی برای زنان است.

فیصل بن فرحان، وزیر امور خارجه عربستان در سخنرانی افتتاحیه این کنفرانس ضمن اشاره به توسعه روزافزون جایگاه زنان در عربستان سعودی و ارتقای مشارکت زنان در توسعه اقتصادی و اجتماعی، تضمین حقوق آنان و جلوگیری از تبعیض در برابر آن در زمینه تحصیل، فرصت‌های شغلی و دستمزد بر مبنای شریعت اسلامی تأکید کرد.

بن فرحان در جریان سخنرانی خود در این کنفرانس، تجاوز و جنایت‌های رژیم صهیونیستی  علیه بشریت را که زنان فلسطینی و عموم مردم فلسطین را هدف قرار داده، به شدت محکوم کرد و در عین حال از نقش زنان فلسطینی و فداکاری آنها در تحقق آرمان عادلانه خود تجلیل کرد.

وزیر امور خارجه عربستان همچنین از محدودیت‌ها علیه زنان مسلمان در برخی از کشورهای غربی و وضع محدودیت‌ها در زمینه حجاب را ناشی اسلام هراسی و خلاف کنوانسیون  حذف همه اشکال تبعیض علیه زنان توصیف کرد که در سال 1979 میلادی توسط مجمع عمومی سازمان ملل متحد به تصویب رسید.

بن فرحان در پایان سخنان خود از سند رسمی همایش با عنوان «سند جده ویژه زنان در اسلام» که تمامی حقوق زنان در اسلام را در بر می‌گیرد، به عنوان یک سند مرجع حقوقی، قانونی و فکری رونمایی کرد. به گفته وی این سند می‌تواند در زمینه تقویت و ارتقای جایگاه زنان در جوامع مسلمان مفید واقع شود.

انتهای پیام
captcha