افزایش اسلام‌هراسی در شهر پیتربورو انگلستان
کد خبر: 4180570
تاریخ انتشار : ۱۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۰

افزایش اسلام‌هراسی در شهر پیتربورو انگلستان

درحالی که موضوع اسلام‌هراسی و جرایم مبتنی بر نفرت‌پراکنی در شهر پیتربورو در انگلستان افزایش یافته است، بسیاری از مسلمانان این کشور مواردی از اسلام‌هراسی که با آن مواجه می‌شوند را گزارش نمی‌کنند.

به گزارش ایکنا به نقل از وبگاه العرب فی بریطانیا، شهر پیتربورو در انگلستان شاهد افزایش تلاش‌ها برای مبارزه با اسلام‌هراسی است. این تلاش‌ها پس از آن تشدید شده است که نگرانی‌ها مبنی بر اینکه قربانیان ممکن است حوادث اسلام‌هراسی را که در معرض آن هستند گزارش ندهند، افزایش یافته است.

علت عدم گزارش این جرایم نیز بدین خاطر است که آن‌ها نمی‌دانند جرایم ناشی از نفرت محسوب می‌شوند.

ساکنان این شهر نسبت به وضعیت موجود در رابطه با اسلام‌هراسی ابراز نگرانی می‌کنند و معتقدند که مسئولان اقدامات لازم را برای مقابله با این پدیده انجام نداده‌اند.

در این زمینه، عبد الچودوری، رئیس شورای مشترک مساجد در پیتربورو، در سخنانی اظهار داشت که نگرانی‌های واقعی در این شهر وجود دارد. زیرا مردم مفهوم اسلام‌هراسی و تهدیدهای مرتبط با آن را درک نمی‌کنند.

وی گفت: اکثر مردم جرایم ناشی از نفرت علیه مسلمانان را گزارش نمی‌کنند و احساس می‌کنند که نمی‌توانند برای حل این مشکل به مسئولان اعتماد کنند.

این درحالی است که پلیس با نمایندگان شورای مشترک مساجد و ساکنان در مدرسه جک هانت در پیتربورو نشستی را برگزار کرده است تا در مورد مسائل مربوط به اسلام‌هراسی و افزایش آگاهی در مورد اهمیت آن بحث شود.

آمار وزارت کشور انگلستان حاکی از آن است که در سال گذشته هشت هزار و 241 مورد جرم ناشی از نفرت مذهبی در انگلیس و ولز رصد شده است و از میان قربانیان، 44 درصد از آن‌ها (سه هزار و 400 مورد) جرایم ناشی از نفرت مذهبی را که مسلمانان را هدف قرار داده‌اند، گزارش کرده‌اند.

پیتربورو میزبان یک رویداد سالانه با موضوع آگاهی درباره اسلام‌هراسی با حمایت مجلس محلی است.

جوامع محلی و پلیس امیدوارند مردم را تشویق کنند تا جرایم ناشی از نفرت را گزارش کنند و آگاهی را در مورد اهمیت مبارزه با اسلام‌هراسی افزایش دهند.

در نهایت، دست‌اندرکاران این تلاش مشتاقانه منتظر تصویب قانونی هستند که به جرایم اسلام‌هراسی بهتر رسیدگی کند.

انتهای پیام
captcha