برگزاری سمینار «زن، فرهنگ دینی و جهان معاصر» در صربستان + فیلم
کد خبر: 4127001
تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۳:۲۱

برگزاری سمینار «زن، فرهنگ دینی و جهان معاصر» در صربستان + فیلم

نشست «زن، فرهنگ دینی، جهان معاصر» از سوی انجمن زنان فعال وابسته به جامعه اسلامی صربستان و با همکاری رایزنی فرهنگی سفارت ایران در صربستان در کتابخانه شهر بلگراد برگزار شد.

به گزارش ایکنا به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، در این نشست مونا یوسف اسپاهیچ؛ کارشناس ارشد علوم اسلامی و رئیس انجمن «زنان فعال» وابسته به جمعیت اسلامی صربستان، بنت الهدی خلیل اویچ (هاشمی)؛ هنرمند و فارغ التحصیل دکترای زبان، ادبیات و فرهنگ از دانشکده ادبیات دانشگاه بلگراد، دانیه‌لا مارکوویچ؛ الهیات شناس مسیحی و عضو انستیتو مطالعات فرهنگ و مسیحیت و لیلا آلومه‌روویچ؛ رئیس انجمن فرهنگی ـ دینی «غیرت» در بلگراد سخنرانی کردند.

سخنرانان با موضوعات «زن مسلمان»، «هنر قدسی و جهان معاصر»، «آدم و حوا، سنت‌گرایی و مدرنیسم» و «حقوق زن در اسلام» به تعریف و تحلیل حوزه های مختلف فردی و اجتماعی درباره زن در فرهنگ‌های مختلف اعم از دینی و غیر دینی پرداختند و چالشهای پیش روی زنان در جهان معاصر را با تکیه بر تعالیم اسلام و مسیحیت تبیین کردند.

سخنرانان تأکید کردند که راه حل نجات و سربلندی بانوان در عصر حاضر، پایبندی به اصول متعالی مذهبی و در عین حال مطالبه صحیح حقوق مغفول واقع شده این قشر بر مبنای دستورات الهی است.

در این نشست بیان شد که هنر قدسی به عنوان هنر هدفمند در بیداری جوامع و دعوت به خدامحوری و صلح و دوستی، در حل معضلات فرهنگی و روانی پیش روی جهان مدرن کمک شایانی خواهد کرد.

این سمینار دیروز، 16 اسفند، در سالن بزرگ کتابخانه شهر بلگراد در آستانه میلاد منجی عالم، حضرت ولی عصر (عج) و همزمان با روز جهانی زن پایتخت صربستان برگزار شد.

حاضران در پایان نشست از آثار هنری بنت الهدی خلیل اویچ (هاشمی) در حوزه تذهیب و خطاطی بازدید کردند.

انتهای پیام
captcha