آغاز مرحله استانی چهل‌وششمین مسابقات قرآن در کرمانشاه + عکس
کد خبر: 4162326
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۷:۲۲

آغاز مرحله استانی چهل‌وششمین مسابقات قرآن در کرمانشاه + عکس

مرحله استانی چهل‌وششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم استان کرمانشاه از روز گذشته آغاز شده و تا 25 مردادماه در دو گروه بانوان و آقایان ادامه خواهد داشت.

آغاز مرحله استانی چهل و ششمین مسابقات قرآن در کرمانشاه + عکس

به گزارش ایکنا، مرحله استانی چهل‌وششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم از اوایل مردادماه در استان‌ها آغاز شده و تا اواخر شهریورماه در تمامی استان‌ها به پایان خواهد رسید.

بر همین اساس این مسابقات از روز گذشته 22 مردادماه در استان کرمانشاه آغاز شده و تا 25 این ماه در دو بخش بانوان و آقایان در سالن انتظار کرمانشاه ادامه خواهد داشت.

رقابت‌های بخش بانوان طی روزهای 22 و 23 مرداد و بخش آقایان نیز روزهای 24 و 25 مردادماه در رشته‌های حفظ پنج‌ جزء، حفظ 10 جزء، حفظ ۲۰ جزء، حفظ کل، قرائت ترتیل، قرائت تحقیق، اذان(ویژه آقایان)، دعاخوانی، همخوانی و مدیحه‌سرایی برگزار می‌شود. 

در این مرحله از مسابقات مجموعاً 199 شرکت‌کننده شامل 102 نفر در بخش بانوان و 97 نفر در بخش آقایان است. برگزیدگان این مسابقات به مرحله مقدماتیِ مرحله کشوری چهل و ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن راه می‌یابند.

بر اساس گزارش ایکنا در گروه داوری مرحله استانی مسابقات قرآن استان کرمانشاه مجموعاً 10 داور استانی و ملی حضور دارند که در هر کدام از بخش‌های بانوان و آقایان، تعداد گروه داوری پنج نفر است.

در گروه بانوان نسرین رضانیا در بخش تجوید، طاهره روشنیان در بخش حسن حفظ، ثمین کرم در بخش لحن، سعیده دستیار در بخش صوت و زینب شایگانی در بخش وقف و ابتدا و در گروه آقایان نیز کیوان حسینی در بخش تجوید، مهدی پریزاد در بخش وقف و ابتدا، حسن فرخی‌مقدم در بخش حسن حفظ، علی خانی در بخش لحن و حمیدرضا شکری در بخش صوت به عنوان داور حضور دارند.

چهل و ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در مراحل شهرستانی، استانی و کشوری برگزار می‌شود. برگزیدگان مرحله استانی در بخش آوایی به مرحله مقدماتیِ کشوری راه می‌یابند. مرحله مقدماتی به صورت ضبط تصویری اجرای شرکت‌کنندگان و مرحله فینال نیز به صورت حضوری و به میزبانی استان خراسان شمالی برگزار خواهد شد. میزبان مرحله نهایی بخش معارفی نیز همچون سال گذشته استان قم خواهد بود. 

مسابقات سراسری قرآن کریم که رسمی‌ترین رویداد رقابتی در حوزه قرآن است در سه بخش آوایی، نغماتی و معارفی برگزار می‌شود. بخش آوایی شامل رشته‌های حفظ پنج جزء قرآن کریم، حفظ ۱۰ جزء، حفظ ۲۰ جزء، حفظ کل، قرائت تحقیق، قرائت ترتیل قرآن، دعاخوانی و اذان، بخش نغماتی یا گروهی شامل رشته مدیحه‌سرایی و همخوانی قرآن کریم و بخش معارفی عمومی در رشته‌های ترجمه سوره‌های یاسین و الرحمن و معارفی تخصصی شامل رشته‌های معارف قرآن کریم، معارف نهج‌البلاغه و معارف صحیفه سجادیه است.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha