اعلام قرعه‌های رشته قرائت مسابقات سراسری قرآن در مرحله استانی
کد خبر: 4159986
تاریخ انتشار : ۱۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۸

اعلام قرعه‌های رشته قرائت مسابقات سراسری قرآن در مرحله استانی

قرعه‌های رشته قرائت تحقیق مسابقات سراسری قرآن برای تلاوت در مرحله استانی چهل و ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم اعلام شد که براساس آن قاریان از بین 12 قطعه معرفی شده، در روز مسابقه یک قطعه را به قید قرعه انتخاب و تلاوت خواهند کرد.

اعلام قرعه‌های رشته قرائت مسابقات سراسری قرآن در مرحله استانی

به گزارش ایکنا، مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه قرعه‌های رشته قرائت تحقیق چهل و ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن برای تلاوت در مرحله استانی این مسابقات را اعلام کرد.

این قرعه‌ها شامل 12 قطعه از سوره‌های مبارکه بقره، آل عمران و انعام است. این اقدام به منظور کاهش اضطراب و ارتقای سطح کیفی متسابقین رشته قرائت تحقیق در مرحله استانی صورت گرفته است تا شرکت‌کنندگان قبل از مسابقات با آمادگی بهتری حضور پیدا کنند. 

براساس شیوه‌نامه مسابقات سراسری قرآن، شرکت‌کنندگان رشته قرائت تحقیق در روز اجرا از بین 12 قطعه اعلام شده یک قطعه را به قید قرعه انتخاب کرده و پس از شش دقیقه مرور، برای تلاوت در این مرحله به روی جایگاه می‌روند.

براساس آنچه در شیوه‌نامه اجرایی چهلو ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن آمده است، استان‌های طی بازه زمانی اول مرداد تا 22 شهریورماه فرصت دارند تا مرحله استانی را برگزار کنند. بر همین اساس اولین استانی که این مرحله از مسابقات را آغاز خواهد کرد استان قزوین است که از روز 15 مردادماه آغاز می‌شود. 

قطعات اعلام شده به شرح زیر است. 

سوره مبارکه بقره آیه 108 تا 111 صفحه 17 
سوره مبارکه بقره آیه 121 تا 125 صفحه 19 
سوره مبارکه بقره آیه ۱۴۸ تا ۱۵۱ صفحه 23 
سوره مبارکه بقره آیه ۲۱۲ تا ۲۱۴ صفحه 33
سوره مبارکه بقره آیه ۲۷۱ تا ۲۷۳ صفحه 46
سوره مبارکه آل عمران آیه ۱۳ تا ۱۵ صفحه 51
سوره مبارکه آل عمران آیه ۹۷ تا ۱۰۲ صفحه 62
سوره مبارکه آل عمران آیه ۱۲۲ تا ۱۲۸ صفحه ۶۶
سوره مبارکه آل عمران آیه ۱۴۴ تا ۱۴۷ صفحه 68
سوره مبارکه انعام آیه ۴۸ تا ۵۲ صفحه 133
صوره مبارکه انعام آیه ۱۳۵ تا ۱۳۷ صفحه 145 
سوره مبارکه انعام آیه ۱۵۵ تا ۱۵۸ صفحه 149 

مسابقات سراسری قرآن کریم که رسمی‌ترین رویداد رقابتی در حوزه قرآن است در سه بخش آوایی، نغماتی و معارفی برگزار می‌شود. بخش آوایی شامل رشته‌های حفظ پنج جزء قرآن کریم، حفظ ۱۰ جزء، حفظ ۲۰ جزء، حفظ کل، قرائت تحقیق، قرائت ترتیل قرآن، دعاخوانی و اذان، بخش نغماتی یا گروهی شامل رشته مدیحه‌سرایی و همخوانی قرآن کریم و بخش معارفی عمومی در رشته‌های ترجمه سوره‌های یاسین و الرحمن و معارفی تخصصی شامل رشته‌های معارف قرآن کریم، معارف نهج‌البلاغه و معارف صحیفه سجادیه است.

چهل و ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در مراحل، شهرستانی، استانی و کشوری برگزار می‌شود؛ مرحله کشوری در بخش آوایی در دو مرحله مقدماتی و فینال برگزار خواهد شد که مرحله مقدماتی به صورت ضبط تصویری اجرای شرکت‌کنندگان و مرحله فینال نیز به صورت حضوری و به میزبانی استان خراسان شمالی برگزار خواهد شد. میزبان مرحله نهایی بخش معارفی نیز همچون سال گذشته استان قم خواهد بود.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha