برنامه مرحله استانی مسابقات سراسری قرآن + جدول زمانی
کد خبر: 4155990
تاریخ انتشار : ۲۷ تير ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۶

برنامه مرحله استانی مسابقات سراسری قرآن + جدول زمانی

مرحله استانی چهل و ششمین دوره مسابقات قرآن کریم از ابتدای مرداد تا 22 شهریورماه در استان‌ها برگزار می‌شود.

برنامه مرحله استانی مسابقات سراسری قرآن + جدول زمانی

به گزارش ایکنا، چهل و ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم از ابتدای تیرماه با برگزاری مرحله شهرستانی آغاز شده و این مرحله از مسابقات آخرین روزهای برگزاری خود را در شهرهای مختلف پشت سر می‌گذارد.

با پایان یافتن مرحله شهرستانی در تیرماه، بلافاصه مرحله استانی در استان‌های مختلف شروع می‌شود. مرحله استانی مسابقات سراسری قرآن از ابتدای مرداد تا 22 شهریورماه در چهار بازه زمانی برگزار می‌شود.

بر اساس آنچه در شیوه‌نامه اجرایی چهل و ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم آمده است، اولین استان‌هایی که اقدام به برگزاری این مرحله می‌کنند، استان‌های اصفهان، کرمانشاه، خوزستان، قزوین، آذربایجان غربی، ایلام، همدان و زنجان است.

این استان‌ها مرحله استانی مسابقات خود را بر اساس برنامه‌ریزی که انجام داده‌اند طی بازه زمانی ابتدای مرداد تا هجدهم این ماه برگزار خواهند کرد.

استان‌های تهران، قم، خراسان جنوبی، سمنان، خراسان شمالی، سیستان و بلوچستان، مرکزی، بوشهر، فارس و یزد نیز طی بازه زمانی 19 تا 31 مرداد مسابقات خود را برگزار می‌کنند.

طی بازه زمانی اول تا سیزدهم شهریورماه نیز استان‌های آذربایجان شرقی، کهگیلویه و بویراحمد، کردستان، گلستان و گیلان به عنوان سومین گروه از استان‌های کشور، اقدام به برگزاری مرحله استانی مسابقات سراسری قرآن می‌کنند.

آخرین گروه از استان‌ها که اقدام به برگزاری مسابقات سراسری قرآن در مرحله استانی می‌کنند، استان‌های خراسان رضوی، البرز، مازندران، اردبیل، هرمزگان، کرمان، لرستان و چهارمحال و بختیاری خواهند بود.

این گروه از استان‌ها مسابقات خود را طی بازه زمانی 14 تا 22 شهریورماه برگزار می‌کنند. اجرای زمان دقیق برگزاری مرحله استانی مسابقات سراسری قرآن از سوی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان‌ها برنامه‌ریزی می‌شود.

مسابقات سراسری قرآن کریم که رسمی‌ترین رویداد رقابتی در حوزه قرآن است در سه بخش آوایی، نغماتی و معارفی برگزار می‌شود. بخش آوایی شامل رشته‌های حفظ پنج جزء قرآن کریم، حفظ ۱۰ جزء، حفظ ۲۰ جزء، حفظ کل، قرائت تحقیق، قرائت ترتیل قرآن، دعاخوانی و اذان، بخش نغماتی یا گروهی شامل رشته مدیحه‌سرایی و همخوانی قرآن کریم و بخش معارفی عمومی در رشته‌های ترجمه سوره‌های یاسین و الرحمن و معارفی تخصصی شامل رشته‌های معارف قرآن کریم، معارف نهج‌البلاغه و معارف صحیفه سجادیه است.

چهل و ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در مراحل، شهرستانی، استانی و کشوری برگزار می‌شود؛ مرحله کشوری در بخش آوایی در دو مرحله مقدماتی و فینال برگزار خواهد شد که مرحله مقدماتی به صورت ضبط تصویری اجرای شرکت‌کنندگان و مرحله فینال نیز به صورت حضوری و به میزبانی استان خراسان شمالی برگزار خواهد شد. میزبان مرحله نهایی بخش معارفی نیز همچون سال گذشته استان قم خواهد بود.

آزاده حاجی‌غلامی

برنامه مرحله استانی مسابقات سراسری قرآن + جدول زمانی

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha