پیشرفت تمدن‌آفرین بر پایه‌های دانش و فناوری‌های نوین است
کد خبر: 4152308
تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۵
رئیس شورای فرهنگ عمومی بوشهر بیان کرد:

پیشرفت تمدن‌آفرین بر پایه‌های دانش و فناوری‌های نوین است

آیت‌الله غلامعلی صفایی‌بوشهری با تاکید بر ضرورت تربیت دانشجوی تراز انقلاب و تولید محصولات فناورانه، گفت: پیشرفت تمدن‌آفرین بر پایه‌های دانش و فناوری‌های نوین است.

آیت‌الله صفایی‌بوشهری، امام جمعه بوشهر

به گزارش ایکنا از بوشهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی‌بوشهری، رئیس شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر، عصر امروز ۱۲ تیرماه، در مجتمع فرهنگی و پژوهشی آدینه محله شهید مدرس منطقه یک این شهر با رئیس و معاونت‌های دانشگاه پیام نور بوشهر دیدار کرد.

آیت‌الله صفایی‌بوشهری در این جلسه اظهار کرد: استان بوشهر استانی علم پایه است، چون تمامی ظرفیت‌های آن دانش‌محور و علم‌پایه است؛ ظرفیت‌ها مهمی در استان همچون دریا، انرژی، حوزه کشاورزی و تجارت در منظومه پیشرفت بر اساس دانش طراحی، مدیریت، نظارت و بازتولید شود.

امام جمعه بوشهر افزود: اگر می‌بینید استان بوشهر در اقتصاد ایران سومین و اولین استان در تولید سرانه ملی است، اما پیشرفت چندانی در آن مشاهده نمی‌شود علت آن است که از ظرفیت‌های درون استان با دانش استفاده نشده است.

وی با بیان اینکه پیشرفت تمدن‌آفرین بر پایه‌های دانش و فناوری‌های نوین است، گفت: دریا یک ثروت فوق العاده‌ای است که اگر دانش طراحی همراه با مدیریت اجرا و نظارت بهینه در عرصه کارآمدسازی پروژه‌ها و سپس بازتولید پروژه‌های نوین باشد، فوق‌العاده ثروت خوبی است؛ لذا اقتصاد دریامحور به‌عنوان یک اقتصاد راهبردی و درآمدزا مطرح بوده، ولی در حال حاضر این استان ۹۳۶ کیلومتر مرز آبی و ۷۰۷ کیلومتر مرز کرانه‌ای دارد اما این شرایط را احساس نمی‌کنیم.

آیت‌الله صفایی‌بوشهری گفت: زمانیکه استان بوشهر برای موضوع منطقه آزاد تجاری و صنعتی مطرح شد، که البته آن طرح تجارت فیزیکی بود، بلافاصله تقاضا کردم که بوشهر منطقه ویژه علم و فناوری ایران شود و هرچند که رقبایی داشتیم اما بوشهر انتخاب شد، اما با وجود اینکه چهار سال منطقه ویژه علم و فناوری ایران است و ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار دارد اما متأسفانه کسی در استان موضوع را پیگیری نکرد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر با اشاره به مزایای این طرح، تصریح کرد: این مسئله باعث می‌شود اقتصاد علم وارد بوشهر شود و ترانزيت کالاهای مصرفی تبدیل به کالاهای علم شده و علم صادرات و واردات شود؛ برای حل این معضل سند بالادستی نوشته شده و باید مدیریت شود که در این قالب اجرا گردد.

وی در ادامه با بیان اینکه استان بوشهر در عرصه زیرساخت ها بهتر شده اما همچنان عقب است، گفت: این استان در تراز زیرساختی در طبقه چهار قرار دارد اما ظرفیت آن بین‌المللی است و باید ظرفیت خود را در حد بین‌المللی برسانیم و به این سمت گرایش پیدا کنیم؛ وقتی در نفت، گاز، انرژی هسته‌ای، حوزه کشاورزی و شیلات در سطح جهان تاثیر گذار هستیم، پس حتما باید در حوزه دانشگاه‌ها و زیر ساخت‌های آن در سطح بین‌المللی تاثیرگذار باشیم. دانشگاه‌های بوشهر باید فراتر از دانشگاه‌های کشور و سطح تدریس در آن بسیار بالا باشد.

ضرورت تربیت دانشجوی تراز انقلاب و تولید محصولات فناورانه

آیت‌الله صفایی‌بوشهری با بیان اینکه دانشجویان ما مدیران آینده این مملکت هستند و قطعاً باید از حیث ساختار شخصیت فرهنگی دارای آن قوام لازم باشند، ابراز کرد: به همین دلیل روی لازم است کار ویژه شود تا فردی که از دانشگاه فارغ‌التحصیل می‌شود در کشور بماند و همراه در مسیر انقلاب و مردم باشد.

وی در ادامه سخنان خود توجه به تولید محصول فناورانه را مهم‌تر از انتشار مقاله در نشریات بین‌المللی دانست و گفت: رشته‌هایی که فناور هستند و تولید محصول می‌توانند انجام دهند به سمت تعاونی‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان و تولید محصول فناورانه به ویژه در تولید محصول دریاپایه هدایت شوند.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر  با بیان اینکه کوتاه نظری در نگاه‌ها ممنوع است، پیشنهاد ایجاد اردوگاه علمی پژوهشی تفریحی برای دانشگاه پیام نور در استان بوشهر را مطرح کرد و گفت: بایستی هدف‌های بزرگ برای استان داشت؛ اردوگاه علمی پژوهشی تفریحی برای دانشگاه پیام نور در استان بوشهر در حد بین‌المللی ایجاد شود تا گردشگر علمی از خانواده دانشگاه پیام نور وارد استان شود؛ همچنین در این فضا می‌توان نمایشگاه بین‌المللی علمی و موزه هم دایر کرد.

مسئولان دانشگاه پیام‌نور بوشهر

مسئولان دانشگاه پیام‌نور بوشهر

مسئولان دانشگاه پیام‌نور بوشهر

حامد فکوری 

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha