قزوین، میزبان بیستمین جشنواره قرآنی دانشگاه پیام نور شد
کد خبر: 3474029
تاریخ انتشار : ۱۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۲

قزوین، میزبان بیستمین جشنواره قرآنی دانشگاه پیام نور شد

گروه فعالیت‌های قرآنی: مدیرکل فرهنگی و فوق برنامه دانشگاه پیام نور از آغاز روند بیستمین جشنواره قرآنی دانشگاه پیام نور خبر داد و گفت: مرحله کشوری این جشنواره شهریورماه سال آینده به میزبانی استان قزوین برگزار می‌شود.

سیدابوالحسن ترابی، مدیرکل فرهنگی و فوق برنامه دانشگاه پیام نور، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از قزوین، با اشاره به آغاز روند بیستمین جشنواره قرآن و عترت دانشجویان دانشگاه پیام نور، گفت: روند برگزاری این جشنواره با ابلاغ آئین‌نامه آغاز شده است.

وی با اشاره به اینکه جشنواره قرآنی دانشجویان پیام‌نور در سه مرحله مقدماتی، استانی و کشوری برگزار می‌شود، افزود: زمانبندی برگزاری این مراحل مشخص شده است. بر اساس تصمیمات گرفته شده مرحله مقدماتی این جشنواره در اسفندماه برگزار می‌شود، قبل از آن نیز بهمن‌ماه برای ثبت‌نام شرکت‌کنندگان در جشنواره در نظر گرفته شده است.

مدیرکل فرهنگی و فوق‌ برنامه دانشگاه پیام نور تصریح کرد: همچنین زمان مرحله استانی این مسابقات نیز اردیبهشت‌ماه سال 95 است و پس از آن نیز مرحله کشوری به میزبانی استان قزوین و در شهریورماه سال آینده برگزار می‌شود.

ترابی با تأکید بر استقبال مناسب دانشجویان از بیستمین جشنواره قرآنی دانشگاه پیام نور، بیان کرد: امسال برای حضور بیشتر دانشجویان در جشنواره تغییراتی را اعمال کرده‌ایم که امیدواریم این تغییرات منتهی به نتیجه شود و شاهد حضور حداکثری دانشجویان در این جشنواره باشیم.

وی در ادامه در مورد جشنواره‌های قرآنی کارکنان و اساتید دانشگاه پیام نور نیز خاطرنشان کرد: این دو جشنواره در دو زمان‌بندی کاملاً متفاوت برگزار می‌شود، در حال حاضر پیگیر جشنواره کارکنان و اساتید هستیم و استان میزبان مرحله کشوری آن نیز مشخص شده است.

مدیرکل فرهنگی و فوق برنامه دانشگاه پیام نور در مورد سایر بخش‌های جشنواره قرآنی دانشجویان این دانشگاه اذعان کرد: زمانبندی بخش‌های مختلف این جشنواره در آئین‌نامه ابلاغی مشخص شده است، در بخش‌هایی که نیاز به ارسال آثار است نیز یکم خرداد ماه لغایت 31 تیرماه 1395 مهلت برای ارسال آثار در نظر گرفته شده است.

ترابی اظهار کرد: بعد از دریافت آثار از روز دهم مردادماه نیز کار داوری این آثار آغاز می‌شود تا به این ترتیب همه چیز برای برگزاری مرحله نهایی بیستمین جشنواره قرآنی دانشجویان دانشگاه پیام نور مهیا شود.

یادآور می‌شود، بخش شفاهی بیستمین جشنواره قرآنی دانشگاه پیام نور در رشته‌های قرائت تحقيق، قرائت ترتيل، حفظ پنج جزء، حفظ 10 جزء، حفظ 20 جزء،‌ حفظ کل قرآن کریم، دعا و مناجات‌خواني، اذان و تواشیح(آقایان) و آيين سخنوري برگزار می‌شود.
captcha