حفظ روحیه انقلابی از ویژگی‌های دانشجو تراز انقلاب اسلامی است
کد خبر: 4105324
تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۹
رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی گنبدکاووس:

حفظ روحیه انقلابی از ویژگی‌های دانشجو تراز انقلاب اسلامی است

رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی گنبدکاووس یکی از ویژگی‌های دانشجو در انقلاب اسلامی ایران را انقلابی و جهادگر دانست و گفت: دانشجو باید در کنار روحیه انقلابی، برای حفظ آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب تلاش و مبارزه کند زیرا بدون مبارزه و جهاد افراد در تراز دانشجوی انقلاب اسلامی قرار نمی‌گیرند.

حسن بیارجمندی رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی گنبد کاووسحسن بیارجمندی، رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی گنبدکاووس در گفت‌وگو با ایکنا از گلستان به‌مناسبت روز دانشجو گفت: رسالت دانشجویی در گام دوم انقلاب اسلامی همان رسالت موذن جامعه اسلامی بودن در گام اول است؛ دانشجو با سلاح علم و دانش بیدار حرکت می‌کند و متوقف نمی‌شود و نه تنها خود بیدار و امیدوار به آینده روشن است بلکه باعث می‌شود که همه را با خود همراه و همدل و همزبان کند.

رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی گنبدکاووس به سال‌های پس از انقلاب و روحیه استکبارستیزی در دانشجویان اشاره کرد و گفت: قاطبه جوانان دانشجو همان روحیه استکبارستیزی اول انقلاب را دارند ولی مسئله این است که رسانه ما نمی‌تواند به لحاظ شناختی و ادراکی این عظمت و روحیه را درست و صحیح روایت کند، لذا نباید از پیچیدگی و سهمگین بودن جنگ شناختی و ادراکی علیه جامعه دانشجویی غافل باشیم که این جنگ مبتنی بر روایت‌ها، اقشار دیگر را هم مورد آسیب قرار داده است.

بیارجمندی وظیفه دانشجویان و اساتید را در مسئله جهادتبیین بسیار خطیر دانست و گفت: وظیفه اول شناخت چرایی و فلسفه اعلان چنین جهادی و ابعاد آن با توجه به آرایش و جبهه‌بندی دشمنان در عرصه‌های مختلف است و سپس تبیین آن برای جامعه است این خود هم شیطان بزرگ و ایادی آن را ناامید و هم کید و وسوسه همیشگی آنان را خنثی خواهد کرد و اینجاست که دانشگاه زنده و با نهضت و انقلاب علمی خود مبدأ تمامی تحولات کشور خواهد شد. 

رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی گنبدکاووس با بیان‌ اینکه حقیقتاً ما در یک جنگ جهانی رسانه‌ای با مشارکت بیش از ۴۷ کشور جهان مواجه هستیم، گفت: یک دانشجو انقلابی باید درکنار فراگیری مباحث علمی و پژوهشی مطالبه‌گر بوده و با مردم ارتباط خوبی داشته باشد. امروز وقتی دانشجویان در اردوهای جهادی و در بحران‌ها کنار مردم حضور پیدا می‌کنند، تأثیرات بسزایی را به همراه دارد.

بیارجمندی با بیان‌اینکه امروزه متأسفانه رسانه‌ای برای انعکاس فعالیت‌های علمی و پژوهشی دانشجویان در کشور وجود ندارد، گفت: اگر دوربین‌هایی در فضای تمام دانشگاه‌های کشور نصب بود که به‌طور زنده و آنلاین فعالیت‌های روزانه دانشجویان و اساتید را نشان دهد خواهید دید که دانشجویان ما با انگیزه و روحیه انقلابی در حال فعالیت هستند که این همان اهتمام به جهادتبیین است.   

رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی گنبدکاووس اظهار کرد: یکی از ویژگی‌های دانشجو در انقلاب اسلامی ایران این است که انقلابی و جهادگر باشد یعنی در کنار روحیه انقلابی، برای حفظ آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب تلاش و مبارزه کند زیرا بدون مبارزه و جهاد که بخشی از آن جهادتبیین است، افراد در تراز دانشجوی انقلاب اسلامی قرار نمی‌گیرند.

انتهای پیام
captcha