آخرین وضعیت اجرای جشنواره‌های «آیات» و «تبیین»
کد خبر: 4108171
تاریخ انتشار : ۲۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۲
منیری بیان کرد

آخرین وضعیت اجرای جشنواره‌های «آیات» و «تبیین»

مدیرکل دفتر تبلیغ و ترویج معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه جشنواره قرآنی آیات در حال مکاتبه با استان‌ها برای معرفی دبیران تخصصی است، گفت: به زودی تفاهم‌نامه‌هایی به منظور اجرای جشنواره با استان‌های میزبان منعقد می‌شود.

حامد منیری مدیرکل دفتر تبلیغ و ترویج معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت سیزدهم

حامد منیری، مدیرکل دفتر تبلیغ و ترویج معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا، در مورد آخرین وضعیت جشنواره قرآنی آیات گفت: در حال مکاتبه با استان‌ها هستیم و تقریباً بیشتر استان‌ها درخواست برگزاری جشنواره تبیین و برخی هم درخواست برگزاری جشنواره آیات را دارند.

وی با اشاره به اینکه جشنواره تبیین به منظور شناسایی افراد نخبه با شاخصه انقلابی طراحی شده است، افزود: تبیین در رشته‌های هنری و با موضوع مسائل روز برگزار می‌شود.

منیری بیان کرد:‌ استان‌ها برای برگزاری جشنواره‌های تخصصی اعلام آمادگی کرده‌اند و مقرر است تا دبیران تخصصی رشته‌های مختلف انتخاب و سپس فراخوان دریافت آثار منتشر شود. تا این لحظه دبیران تخصصی به صورت کتبی معرفی نشده‌اند، به محض اینکه این مرحله صورت گیرد، وارد تفاهم‌نامه و روند اجرایی مراحل بعدی جشنواره‌ها خواهیم شد.

مدیرکل دفتر تبلیغ و ترویج معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد در مورد مراحل برگزاری جشنواره‌های تبیین و آیات بیان کرد: اولین مرحله از فرایند جشنواره اعلام آمادگی استان میزبان است. در مرحله دوم به موضوع قبولی و پذیرش این میزبانی از سوی دفتر تبلیغ و ترویج می‌رسیم. سومین مرحله فرایند جشنواره‌ها اعلام کتبی دبیران تخصصی از سوی استان‌ها و مرحله چهارم نیز پذیرش دفتر تبلیغ و ترویج است. انعقاد تفاهم‌نامه و ابلاغ فراخوان و فرایند اجرایی نیز مراحل پنجم و ششم جشنواره است.

وی درباره رشته‌هایی که برای برگزاری جشنواره در سال 1401 در نظر گرفته شده است، گفت: رشته‌های جشنواره آیات از جمله موشن‌گرافی، قصه‌گویی، داستان‌نویسی و ... بر روی سامانه جشنواره به نشانی https://ayat.farhang.gov.ir/ اطلاع‌رسانی شده است.

منیری در مورد دوسالانه بودن رشته‌های جشنواره آیات تصریح کرد: الزامی برای دوسالانه بودن رشته‌ها نداریم، بلکه دوسالانه یا سالانه بودن هر رشته بستگی به استانی که رشته خاصی را میزبانی کرده است، دارد. به عنوان مثال ممکن است یک استان سال گذشته میزبان موشن‌گرافی بوده باشد و امسال هم شرایط برگزاری همین رشته را داشته باشد که از نظر ما مانعی برای برگزاری مجدد آن رشته در همان استان و به صورت دو سال متوالی وجود ندارد، مگر اینکه استان دیگری توانمندی بیشتری داشته باشد.

مدیرکل دفتر تبلیغ و ترویج معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد درباره زمانبندی جشنواره آیات اظهار کرد: هنوز منتظر پاسخ استان‌ها هستیم و تا وقتی پاسخ دریافت نشود، امکان انعقاد تفاهم‌نامه و برنامه‌ریزی برای زمانبندی اجرایی و ... نخواهیم داشت. اینکه تا پایان سال جشنواره نهایی شود هم بستگی به توانمندی استان‌ها دارد.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha