شرکت 65 تیم در مسابقات جام قرآنی «ضحی»
کد خبر: 4077944
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۱

شرکت 65 تیم در مسابقات جام قرآنی «ضحی»

دبیر اجرایی هفته قرآن و عترت گیلان با بیان اینکه 65 تیم متشکل از 195 نفر از حافظان و قاریان قرآن در جام قرآنی استان شرکت می‌کنند، گفت: مسابقات قرآنی هفته قرآن و عترت علاوه‌بر فضای مسابقاتی، از بعد آموزشی هم به جامعه قرآنی خصوصا حفاظ کمک‌‌کننده است.

امیرحجت مرادی دبیر اجرایی هفته قرآن و عترت استان گیلان

به گزارش ایکنا از گیلان، امیرحجت مرادی، دبیر اجرایی هفته قرآن و عترت استان گیلان، عصر روز گذشته، 22 مردادماه در آیین رونمایی از جام قرآنی «ضحی» و مراسم قرعه کشی نامگذاری تیم‌های شرکت‌کننده به نام شهدای قرآنی استان که در تالار مرکزی رشت برگزار شد، اظهار کرد: اولین دوره مسابقات استانی حافظان و قاریان قرآن کریم به صورت تیمی در استان گیلان در راستای اجرای ویژه برنامه‌های هفته قرآن و عترت در حال برگزاری است.

وی با بیان اینکه هفته قرآن و عترت از جمله مصوبات قرآنی شورای فرهنگ عمومی استان به پیشنهاد ما بود، افزود: سعی بر این است برنامه‌هایی که در قالب این هفته اجرا می‌شود، با رویکرد جدید و متفاوتی باشد؛ مسابقات حافظان و قاریان هفته قرآن و عترت برای نخستین بار است که به صورت تیمی اجرا می‌شود.

مرادی با بیان اینکه 65 تیم متشکل از 195 نفر از حافظان و قاریان قرآن در این مسابقات شرکت می‌کنند، گفت: همچنان متقاضی ثبت‌نام برای شرکت در بخش مسابقات حافظان و قاریان قرآن کریم وجود داشت که به دلیل محدودیت زمانی امکان ثبت‌نام آنها فراهم نبود، و در این بخش هم مثل بخش‌های دیگر جشنواره هفته قرآن و عترت از دیگر استان‌ها هم متقاضی داشتیم.

دبیر اجرایی هفته قرآن و عترت گیلان با بیان اینکه مسابقات جام قرآنی «ضحی» در قالب تیم‌های سه نفره برگزار می‌شود، تصریح کرد: در این مسابقات تیم‌های شرکت‌کننده به نام شهدای قرآنی استان نامگذاری شده‌اند؛ بر اساس آمار بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ۱۸۰ شهید قرآنی در استان داریم که حافظ، قاری و فعال قرآن بوده‌اند.

وی ادامه داد: هدف از نامگذاری تیم‌های شرکت‌کننده در مسابقات به نام شهدای قرآنی استان، شناسایی و معرفی این شهدا به مجامع قرآنی و برگزاری محافل قرآنی مزین به نام شهدای قرآنی است.

مرادی با بیان اینکه مسابقات قرآنی هفته قرآن و عترت علاوه‌بر فضای مسابقاتی، از بعد آموزشی هم به جامعه قرآنی خصوصا حفاظ کمک‌‌کننده است، ادامه داد: هم اینکه تیم‌ها به صورت گروهی در کنار هم قرار می‌گیرند و تکمیل کننده یکدیگر هستند. به عبارتی در مسابقات انفرادی فضای رقابتی وجود دارد اما در مسابقات تیمی برای موفقیت باید تمام افراد گروه تلاش کنند تا بتوانند نتیجه بهتری کسب نمایند.

دبیر اجرایی هفته قرآن و عترت گیلان بیان کرد: بحث مباحثه بین حفاظ از حلقه‌های مفقوده در استان گیلان است، حفاظ ما کمتر در کنار هم می‌نشینند تا به مباحثه بپردازند که این مسابقات چنین فضایی را فراهم می کند.

وی بیان کرد: ان شاءالله پس از برگزاری این جام، نشست‌های کارشناسی با حضور صاحب‌نظران قرآنی برگزار کنیم تا بتوانیم اولین لیگ قرآنی را هم به صورت گروهی در استان برگزار نماییم، امید است در طول سال هم چنین فضایی بین حافظان و قاریان ایجاد شود و بتوانند در کنار هم به گسترش زیست قرآنی کمک کنند.

مرادی در بخش دیگری از سخنانش با انتقاد از عدم تشکیل شورای قرآنی استان، گفت: حدود 6 ماه از تصویب «تشکیل شورای قرآن استان» در شورای فرهنگ عمومی می‌گذرد اما هنوز ابلاغ نشده! اخیرا هم دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی طی نامه‌ای تاکید کرده است که این شورا در استان‌ها حتما باید تشکیل شود، سند توسعه قرآنی یکی از استان‌ها به عنوان الگو پیوست این نامه وجود داشت در حالیکه استان گیلان خیلی پیش از اینها پیگیر سند توسعه قرآنی بود و آن را به تصویب رساند اما یک‌سال و نیم فقط ابلاغ سند به طول انجامید.

مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل های قرآن و عترت گیلان خاطرنشان کرد: اگر تا یک ماه آینده جلسه شورای توسعه قرآن تشکیل نشود و اقدامات لازم انجام نگیرد، پیشنهاد می‌شود در یک نشست خبری با حضور رسانه‌ها موانع و سهل انگاری‌ها اطلاع رسانی شود. چرا امور قرآنی استان معطل می‌ماند؟ اعتبارات قرآنی استان کجاها هزینه می‌شود یا چرا تخصیص نمی‌یابد؟ اینها مطالبات جدی جمعیت قرآنیان و اتحادیه و جامعه قرآنی گیلان از مدیران ارشد استان است.

شرکت 65 تیم در مسابقات جام قرآنی «ضحی»/ چرا اعتبارات کافی به فعالیت‌های قرآنی تخصیص داده نمی‌شود؟

شرکت 65 تیم در مسابقات جام قرآنی «ضحی»/ چرا اعتبارات کافی به فعالیت‌های قرآنی تخصیص داده نمی‌شود؟

شرکت 65 تیم در مسابقات جام قرآنی «ضحی»/ چرا اعتبارات کافی به فعالیت‌های قرآنی تخصیص داده نمی‌شود؟

شرکت 65 تیم در مسابقات جام قرآنی «ضحی»/ چرا اعتبارات کافی به فعالیت‌های قرآنی تخصیص داده نمی‌شود؟

انتهای پیام
captcha