برگزاری چهل‌وچهارمین دوره مسابقات استانی قرآن در رشت
کد خبر: 3995042
تاریخ انتشار : ۱۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۶
مدیرکل اوقاف گیلان خبرداد:

برگزاری چهل‌وچهارمین دوره مسابقات استانی قرآن در رشت

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان گفت: چهل‌و‌چهارمین دوره مسابقات استانی قرآن کریم، 17 شهریور در رشت برگزار می‌شود.

به گزارش ایکنا از گیلان، حجت‌الاسلام ستار علیزاده، مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان امروز در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر اظهار کرد: چهل‌وچهارمین دوره مسابقات استانی قرآن کریم 17 و 18 شهریور ماه جاری در آستان خواهر امام رشت برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه در این دوره از مسابقات 150 قاری و حافظ خواهر و برادر به رقابت می‌پردازند، افزود: این دوره از مسابقات با حضور 64 قاری و حافظ خانم در روز چهارشنبه، 17 شهریور آغاز خواهد شد. همچنین 86 قاری و حافظ مرد نیز در روز پنجشنبه، 18 شهریور با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

علیزاده با بیان اینکه این دوره از مسابقات در ۹ رشته حفظ ۵ جزء، ۱۰ جزء، حفظ ۲۰ جزء و کل، قرائت، ترتیل و دعا خوانی برگزار می‌‌شود، گفت: رقابت‌های رشته دعاخوانی شرکت کنندگان، ضبط شده و برای داوری به تهران ارسال خواهد شد.

وی با اشاره به داوری 8 آقا و 7داور خانم در این دوره از رقابت‌ها خاطر نشان کرد: برای دومین بار در مسابقه‌های استانی قرآن کریم اوقاف و امور خیریه استان، داوران مسابقات از گیلان هستند که توسط سازمان اوقاف انتخاب و معرفی شدند.

مدیرکل اوقاف گیلان با بیان اینکه پس از پایان این رقابت‌ها 12 نفر از برگزیدگان مرحله استانی مسابقه‌های قرآن کریم به مرحله کشوری راه می‌یابند، اضافه کرد: مسابقات قرآنی کشوری در مهر ماه، به صورت آنلاین و مجازی برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha