ثبت‌نام مرحله دانشگاهی جشنواره قرآنی دانشگاه گیلان آغاز شد
کد خبر: 4188846
تاریخ انتشار : ۲۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۹

ثبت‌نام مرحله دانشگاهی جشنواره قرآنی دانشگاه گیلان آغاز شد

کارشناس امور قرآنی دانشگاه گیلان از آغاز ثبت‌نام مرحله دانشگاهی مسابقات قرآن دانشجویان دانشگاه گیلان خبر داد و گفت: مرحله دانشگاهی سی‌وهشتمین جشنواره قرآن و عترت دانشجویان دانشگاه گیلان در رشته‌های مختلف آغاز شد.

مرحله دانشگاهی سی‌وهشتمین جشنواره قرآن و عترت دانشجویان دانشگاه

مرتضی نیک‌بین، کارشناس امور قرآنی دانشگاه گیلان در گفت‌وگو با ایکنا، از برگزاری مرحله دانشگاهی مسابقات قرآن دانشجویان دانشگاه گیلان خبر داد و اظهار کرد: مسابقات قرآن و عترت دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بزرگترین رویداد برای دانشگاه‌ها در سراسر کشور است که با هدف تبلیغ و ترویج قرآن کریم در بین دانشگاهیان و شناسایی استعدادهای قرآنی هر ساله برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه امسال سی‌وهشتمین دوره این جشنواره قرآنی در مراحل مقدماتی(دانشگاهی)، استانی و کشوری برگزار می‌شود و برگزیدگان به مسابقات ملی معرفی می‌شوند، افزود: ثبت‌نام  مرحله دانشگاهی سی‌وهشتمین جشنواره سراسری قرآن و عترت ویژه دانشگاه‌های سراسر کشور در دانشگاه گیلان از امروز، 28 آذرماه آغاز شده و تا نیمه دوم بهمن‌ماه ادامه دارد.

دبیر جشنواره قرآنی دانشگاه گیلان در خصوص محورهای این جشنواره گفت: این جشنواره در بخش‌های آوایی، معارفی، پژوهشی، فناوری و تولیدات رسانه‌ای، هنری، ادبی، صحیفه سجادیه، نهج‌البلاغه، نوآفرینی قرآنی برگزار می‌شود.

نیک‌بین گفت: بخش آوایی که شامل قرائت ترتیل، قرائت تحقیق، حفظ ۵، 10، 20 و حفظ کل، دعاخوانی، اذان، تواشیح، همخوانی و مداحی می‌شود تا نیمه دوم بهمن‌ماه برگزار و داوری می‌شود.

وی با بیان اینکه هر دانشجو می‌تواند در دو رشته غیر هم‌بخش اثر ارسال کند، تصریح کرد: علاقه‌مندان برای دریافت اطلاعات بیشتر می‌توانند به پایگاه اطلاع‌رسانی معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه گیلان یا به شماره 09118471622 در پیام رسان ایتا مراجعه کنند.

انتهای پیام
captcha