اسرائیل ساخته یهودیان افراطی است
کد خبر: 4183762
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۶
آزاده احسانی:

اسرائیل ساخته یهودیان افراطی است

استاد دانشگاه ادیان و مذاهب گفت: برای تشکیل امت، زبان، خاک و نژاد واحد لازم است که هیچکدام از این‌ها در اسرائیل وجود ندارد و اسرائیل ساخته یکسری اسطوره‌ها و افسانه‌های برخی یهودیان افراطی است که بسیاری از خاخام‌ها هم با تشکیل آن مخالفند.

اراسل/ / مقدار کمی از سخنان صادق نیا رو آوردم/ خوب و مثبت بود/ نمیدونم کی منع کرده خبر ازش بزنیم ولی این نشست از ظرف انجمن ادیان حوزه علمیه است یعنی خود حوزه هم مشکلی نداره با صادق نیابه گزارش ایکنا، آزاده احسانی؛ استاد دانشگاه ادیان و مذاهب، شامگاه دوم آذرماه در نشست علمی «خشونت در کتاب مقدس» که از سوی انجمن ادیان و مذاهب حوزه علمیه برگزار شد با بیان اینکه نویسنده کتاب صدسال نبرد یهودیان علیه صهیونیسم در این کتاب آورده است؛ صهیونیست، نمونه‌ای از ملی‌گرایی سازمان یافته اروپای شرقی و مرکزی است، گفت: در قرن 19 جنبش‌های ناسیونالیستی در اروپا شکل گرفت و دقیقا در همین موقع این حس در بین تعدادی از یهودیان اروپایی به وجود آمد که برای خودشان یک ملت تعریف کنند و سرزمینی هم برای خودشان داشته باشند.

وی ادامه داد: یهودیان اروپایی برای اینکه چنین جنبشی را ایجاد کنند باید جغرافیا و زبان مشترک و برخی عوامل دیگر را داشته باشند ولی نه ملت واحد یهود و نه زبان واحدی وجود دارد؛ زبان عبری کنونی نوعی زبان ابداعی است و یهودیان در هر نقطه دنیا براساس زبان آن منطقه سخن می‌گویند. 

احسانی بیان کرد: از نظر ژنتیکی هم به صورت مفصل روی این موضوع کار شده و ثابت شده است که اقوام یهودی در سراسر جهان هیچکدام به ریشه واحدی برنمی‌گردند لذا ملل و ملت واحد یهود سراغ نداریم. جغرافیای واحدی هم نبوده است زیرا سرزمینی برای یهودیان اگر وجود خارجی هم داشته به 700 سال قبل از میلاد حضرت مسیح بر می‌گردد و اگر سرزمینی هم بوده است از بین رفته است. کنعان هم از دوره آشوریان و بابلیان و ... در حال دست به دست شدن بوده است همانند خیلی از حکومت‌ها و سرزمین‌های دیگر.

اسرائیل براساس اسطوره‌ها درست شده است

استاد دانشگاه ادیان و مذاهب تصریح کرد: پس زبان و خاک و نژاد و ملت واحدی مانند دوره ناسیونالیسم اروپایی نداریم و اسرائیل را براساس اسطوره‌ها درست کرده‌اند و این در حالی استکه براساس منطق آن‌ها ایرانیان می‌توانند مدعی شوند که مصر یا سرزمین‌های دیگری برای ما است ولی این منطقی نیست.

وی با بیان اینکه روند یهودستیزی در اروپا، قانونمند و با شدت دنبال می‌شده است، ادامه داد: مثلا یهودیان حق نداشتند وارد دانشگاه شوند و از فلان آبخوری آب بخورند و شهروند درجه دو و سه بودند و همانند سیاه پوستان با آنان برخورد می‌شد؛ این بحث وجود دارد که آیا یهودستیزی در اروپا سبب شد تا یهودیان به فکر احیای سرزمینی برای خودشان باشند یا بحث کاملا استعماری است؟ نویسنده کتابی که نام برده شد معتقد است که یهودستیزی باعث پیدایش اسرائیل نبوده است که البته این سخن جای بحث دارد.

وی افزود: بسیاری از خاخام‌های یهودی می‌گویند اصلا جنبش صهیونیستی کاملا سکولار است و دقیقا ضد دین سنتی یهود عمل می‌کند؛ الان یهودیانی معتقدند که تا ما دولت داشته باشیم ماشیه ظهور نخواهد کرد.

 احسانی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه در مراکش اسنادی وجود دارد که افراد قوی و تنومند را برای مهاجرت به اسرائیل جذب می‌کردند، گفت: البته نگاه آن‌ها به این افراد هم بسان بردگان بوده و قصدشان این بوده است که به عنوان کارگران ارزان قیمت از آنان استفاده کنند. 600 نوزاد یمنی را از خانواده‌ها جدا کرده و برای آنها گواهی فوت صادر می‌کردند و این بچه‌ها را در اختیار یهودیان نابارور قرار می‌دهند که این پرونده همچنان باز است.

دعوای بین یهودی

وی با بیان اینکه بین یهودیان هم اختلافات زیادی وجود دارد، ادامه داد: هنوز که در سال 2023 هستیم بین یهودیان اشکنازی و یهودیان دیگر دعوا وجود دارد؛ 10 درصد اشکنازی‌ها 90 درصد بقیه را استثمار کرده‌اند. یهودیان شرقی در مرزها با فلسطینیان زندگی می‌کنند و سفیدپوستان اشکنازی در مناطق مرفه‌تر و بهتر سکونت دارند و بین این گروه‌ها درگیری وجود دارد گرچه سانسور شدید اجازه نمی‌دهد که این مسائل به بیرون درز کند.

احسانی افزود: یکی از روزنامه‌نگاران روزنامه هاآرتص گفته است که یهودیان اشکنازی، یهودیان خاورمیانه را نه تنها برادران خود نمی‌دانند بلکه آنها را مانند میمون‌هایی می‌دانند که  مجبورند در یک قفس با آنان زندگی کنند. بن گوریون هم گفته است که یهودیان شرقی ابتدایی‌ترین آگاهی‌ها را ندارند و هیچ اثری از دانش یهودی در آنان وجود ندارد و ما نمی‌خواهیم اسرائیلی‌ها، عرب شوند. ما وظیفه داریم در برابر روح شرق که افراد یا جوامع را فاسد می‌کند مبارزه کنیم و ارزش‌های اصیل یهودی را حفظ کنیم یعنی اینها یهودیان اروپایی را یهودیان اصیل می‌دانند و مابقی را  یهودی هم نمی‌دانند.

همچنین حجت‌الاسلام والمسلمین مهراب صادق‌نیا، استاد دانشگاه ادیان و مذاهب در سخنانی ابراز امیدواری کرد که خداوند شر رژیم نامشروع اسرائیل را از سر جهان اسلام دور کند و گفت: در متون مقدس یکسری آیاتی وجود دارد که به صورت آشکار خشونت علیه دشمنان را ترویج می‌کند. در کتاب مقدس عبری 613 حکم شرعی وجود دارد که به دو دسته واجبات و محرمات تقسیم می‌شود و بخشی از آنان در مورد جنگ و اعمال خشونت است.

وی با بیان اینکه در کتاب مقدس آمده است هیچ مرغی را در حالی که در لانه خوابیده است بیدار نکنید و لانه مرغی را خراب نکنید، تصریح کرد: یا آمده است گاو چاق و لاغر را کنار هم نبندید زیرا به یکی از آن‌ها فشار بیشتری وارد می‌شود یا آمده است اگر گندم می‌چینید حاشیه آن را برای نیازمندان بگذارید و زیتون را که می‌تکانید زیتون‌های بالای درخت را برای نیازمندان بگذارید؛ این دستورات به فراوانی در سنت یهودی و کتاب مقدس آنان وجود دارد؛ اینکه گرسنگان را سیر و تشنگان را سیراب کنید و برهنگان را بپوشانید ولی خشونت‌ها هم وجود دارد.

وی افزود: دعوا بر سر سرزمین تاریخی نیست بلکه معتقدند که خدا این سرزمین را به آنها داده است ولی همین‌ها فراموش کرده‌اند که خدا به آنان گفته است که گرچه من به شما وعده داده‌ام که سرزمینی داشته باشید ولی شما هم باید به تعهداتی که داده‌اید و در تورات آمده است عمل کنید. (اوف بعهدی اوف بعهدکم) ولی شما که به دستورات تورات عمل نکردید و حتی سرزمینی را که خدا به شما داد 700 سال قبل از میلاد از دست دادید و حالا دنبال چه چیزی هستید؟

وی با بیان اینکه اینها به آیات تحریف‎‌نشده تورات عمل نکردند، اظهار کرد: اینکه چرا اینها چنین روحیه خشنی دارند جوابش در این آیه قرآن کریم است: وَنُنَزِّلُ مِنَ الْقُرْآنِ مَا هُوَ شِفَاءٌ وَرَحْمَةٌ لِلْمُؤْمِنِينَ ۙ وَلَا يَزِيدُ الظَّالِمِينَ إِلَّا خَسَارًا. یعنی قرآن برای مؤمنان شفا و رحمت است ولی برای ظالمان و کسانی که خباثت باطنی دارند چیزی جز ظلمت نیست.

جنایات اسرائیل خلاف آموزه‌های تورات 

وی تاکید کرد: کسانی که در فلسطین اشغالی جنایت می‌کنند مورد حمایت کاهنانی هستند که آموزه‌های افراطی را تئوریزه و از این جنایات حمایت می‌کنند و این نوع خشونت‌ها را مستند به برخی آیات تحریف شده کتاب مقدس ارجاع می‌دهند؛ اینها اساسا یهودی نیستند و اگر یهودی بودند و براساس آیات کتاب مقدس عمل می‌کردند این وضعیت ایجاد نمی‌شد؛ آیات کتاب مقدسی که می‌گوید لانه مرغی را خراب نکنید چگونه اجازه می‌دهد خانه را بر مردان و زنان و کودکان خراب کنید؟ و این نشانه خباثت باطنی آنان است. 

انتهای پیام
captcha