مقاومت با طوفان الاقصی هراس در دل سلطه‌گران انداخت
کد خبر: 4175012
تاریخ انتشار : ۲۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۴

مقاومت با طوفان الاقصی هراس در دل سلطه‌گران انداخت

نماینده ولی‌فقیه در گیلان با بیان اینکه مقاومت با طوفان الاقصی نه تنها موجب هراس رژیم صهیونیستی بلکه در دل همه سلطه گران غرب رعب انداخت، گفت: مقاومت فلسطین در روز نخست عملیات طوفان الاقصی به هدف خود رسید و شکست غیرقابل جبرانی را به صهیونیست‌ها وارد کرد.

آیت الله رسول فلاحتی نماینده ولی فقیه در گیلان

به گزارش ایکنا از گیلان، آیت‌الله رسول فلاحتی، نماینده ولی‌فقیه در گیلان و امام جمعه رشت امروز، 21 مهرماه در خطبه‌های نماز جمعه این هفته رشت، اظهار کرد: مردم جامعه اسلامی در سایه حقوق الهی یک پیکره واحدی را تشکیل می‌دهند که در سایه آن، دشمن خارجی از تعرض به امت اسلامی اجتناب می‌کند در عین حال آحاد جامعه در کنار هم با سلامت زندگی می‌کنند.

وی افزود: در طول تاریخ اسلام اگر امت اسلامی توانسته اقتدار یابد به دلیل رعایت همین حقوق بوده، اگر جامعه اسلامی در طول بعد از ظهور اسلام تمام حقوقی را که در آیین اسلام آمده رعایت می‌کردند به مراتب جامعه اسلامی بهتر از این می‌شد.

امام جمعه رشت گفت: بعد از انقلاب ملت‌های اسلامی به برکت جمهوری اسلامی از انسجام برخوردار شدند و برای حفظ موقعیت به استقامت در برابر دشمنان پرداختند، امروز یک امت واحده مقتدر شناخته شده در دنیاست به طوری‌که موجب گرایش ملت‌ها به مکتب اسلام شده است، این قطره‌ای از دریای بیکرانه وظایف امت اسلامی است که نسبت به یکدیگر عمل کردند.

آیت‌الله فلاحتی با اشاره حضور شیخ زکزاکی در ایران و نقش تاثیرگذار ایشان در تبلیغ اسلام بیان کرد: سیدابراهیم زکزاکی قبل از انقلاب در یک کشور غربی دانشجو بود و بعد از پیروزی انقلاب به ایران آمد با امام(ره) دیدار کرد که امام راحل به ایشان یک قرآن هدیه کرد و خواست در کشورش قرآن و اسلام را تبلیغ کند، ایشان توانست بیش از 20 میلیون نفر را مسلمان کند.

وی با اشاره به عملیات طوفان الاقصی تصریح کرد: بنابر فرمایش مقام معظم رهبری در جمع دانش آموختگان نیروهای مسلح عامل این بلای بزرگ علیه صهیونیست‌ها، عملکرد آنهاست، وقتی آنها درنده خویی را از حد می‌گذرانند هیچ ملت مسلمانی در تاریخ معاصر با دشمن مواجه نبوده و به اندازه این ملت تحت فشار و محاصره قرار نگرفته و ضمن اینکه امریکا و انگلیس از هیچ دولتی به اندازه این رژیم حمایت نکردند.

امام جمعه رشت با اشاره به عملیات طوفان الاقصی افزود: فلسطینی‌ها در طول 75 سال که کشورشان به اشغال یاغیان بین‌المللی درآمده تاکنون چنین ضربه‌ای به چهره قدرت پوشالی نزده بودند، حتی در جنگ 6 روزه اعراب با صهیونیست‌ها اعراب عقب نشینی داشتند لذا تاکنون صهیونیست‌ها چنین ضربه‌ای نخورده بودند.

آیت‌الله فلاحتی بیان کرد: گستاخی‌های که این غده سرطانی در سرزمین اسلامی مرتکب شدند دل هر انسان آزاده و مسلمانی را می‌آزارد، حریم‌های فراوانی را در مسجد الاقصی شکستند، زنان و کودکان را شکنجه و شهید کردند، در مسجد الاقصی به پیامبر(ص) توهین کردند، قرآن را در مقابل چشم مسلمانان در مسجد الاقصی آتش زدند، در ایام اخیر بدون اجازه وارد خانه‌های مردم فلسطین شدند و آنان را مجبور کردند که منازل‌شان را تخریب کنند، جنایات فراوانی مرتکب شدند که زمینه این حرکت طوفنده را شکل داد.

امام جمعه رشت با اشاره به ویژگی عملیات طوفان الاقصی تصریح کرد: همه حرکات و قیام‌های مردمی فلسطین در طول این 75 سال متفاوت بوده، تاکنون جوانان فلسطینی دفاعی برخورد می‌کردند اما در این دوره هجومی و گسترده عمل کردند، حرکتشان غافلگیرانه، زمینی، سایبری، هوایی، روانی و اطلاعاتی بود و همه ابزارها را در یک حرکت سریع و برق آسا به کار گرفتند لذا رهبر انقلاب فرمودند طوفان الاقصی سازه‌های ساختار پیچیده اطلاعاتی رژیم صهیونیستی و ارتش پر مدعای این رژیم درهم شکست، ابهت پوشالی دشمن غاصب در روز اول دچار فروپاشی شد.

وی با بیان اینکه مقاومت فلسطین در روز نخست عملیات طوفان الاقصی به هدف خود رسید و شکست غیرقابل جبرانی را به صهیونیست‌ها وارد کرد، گفت: در طول تاریخ 75 سال کسی چنین ضربه‌ای به صهیونیست‌ها وارد نکرده بود و رهبر انقلاب در این باره فرمودند پس از طوفان الاقصی دیگر نه رژیم صهیونیستی، رژیم سابق است و نه مقاومت فلسطین، مقاومت سابق، لذا رژیم صهیونیستی دیگر نمی‌تواند خواب آرام داشته باشد.

آیت‌الله فلاحتی با بیان اینکه مقاومت با طوفان الاقصی نه تنها موجب هراس رژیم صهیونیستی بلکه در دل همه سلطه گران غرب رعب انداخت، افزود: با توجه به حجم گسترده عملیات این حرکت مرحله به مرحله ادامه می‌یابد، از طرفی چون شرایط اقلیمی و منطقه‌ای آنها با سایر مناطق نظیر یمن، سوریه و لبنان متفاوت است و همچنین اسرای فراوانی گرفته شده که فلسطینی‌ها می‌توانند اسرای خود را با این حرکت که دست اسرائیل اسیر هستند، آزاد کنند.

امام جمعه رشت بیان کرد: منطقه باریکه غزه که آب و غذا از آنجا تامین می‌شد، بیش از 20 سال است، بسته شده، فلسطینی‌ها با این قدرتنمایی که کردند می‌توانند این منطقه را باز کنند تا قدری آسایش برای مردم ایجاد شود. اگر غره به کرانه باختری متصل شود در سایه این اتصال دیگر امنیت و آسایش برای هیچ صهیونیستی در منطقه تلاویو و حیفا باقی نمی‌ماند، صهیونیست‌ها پیاده نظام قوی ندارند هر حرکت آنها منجربه می‌شود در تله نیروهای مقاومت بیافتند.

وی ادامه داد: آمریکا در جنوب تایوان با چین درگیر است، یا با اوکراین و روسیه و همچنین با وضع وخیم اقتصادی لذا جرات مشارکت در حمله زمینی ندارد چون می‌داند مقاومت از جبهه‌های سوریه، لبنان، حشدالشعبی و یمن قهرمان و کشورهای اسلامی آمریکایی‌ها را قتل عام خواهد کرد. بنابر فرمایش رهبر معظم انقلاب جمهوری مقتدر اسلامی در طول بعد از انقلاب از مقاومت فلسطین حمایت کرده و می‌کند، جوانان ما امروز می‌بینند که جوانان فلسطینی چگونه مقاومت می‌کنند و غزه تبدیل به جوی خون شده، لذا ملت ما در کنار ملت فلسطین است.

امام جمعه رشت با اشاره به زلزله افغانستان، بیان کرد: زلزله آسیب فراوانی به مردم افغانستان وارد کرده، لذا آنها که می‌توانند از یاری به مردم مسلمان افغانستان دریغ نکنند.

آیت‌الله فلاحتی تصمیم معاون رئیس جمهور مبنی بر منع ورود و توزیع برنج خارجی را تصمیم درستی عنوان کرد و گفت: به همه مسئولین توصیه می‌کنم مسئله آزادراه رودبار و راه آهن رشت به انزلی جدی گرفته شود.

انتهای پیام
captcha