نمايشگاه دستاوردهای شاخص جهاددانشگاهی گیلان به‌كار خود پايان داد
کد خبر: 4161727
تاریخ انتشار : ۲۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۳

نمايشگاه دستاوردهای شاخص جهاددانشگاهی گیلان به‌كار خود پايان داد

نمایشگاه دستاوردهای شاخص جهاددانشگاهی استان گیلان با شعار «جهاددانشگاهی الگوی پیشرفت با ایمان، امید و اعتماد به جوانان» که در مجتمع آموزش عالی جهاددانشگاهی رشت برگزار شده بود، عصر 19 مردادماه به کار خود پایان داد.

نمایشگاه دستاوردهای سازمان جهاددانشگاهی گیلان

به گزارش ایکنا از گیلان، نخستین نمایشگاه دستاورد‌های علمی، پژوهشی، فرهنگی و آموزشی جهاددانشگاهی استان به مناسبت سالروز تأسیس این نهاد انقلابی با هدف ارائه آخرین دستاورد‌ها و نتایج علمی و پژوهشی کارشناسان و محققین جهاددانشگاهی استان طی دو روز 18 و 19 مردادماه برگزار شد. در این نمایشگاه انواع فناوری‌ها، طرح‌های پژوهشی و نوآوری‌های محققان و هنرمندان جهاددانشگاهی استان به نمایش درآمد.

نمایشگاه دستاورد‌های شاخص سازمان جهاددانشگاهی استان با هشت غرفه فعالیت‌های حوزه اشتغال و کارآفرینی، دستاوردهای فناورانه، دستاوردهای پژوهشکده محیط زیست، دستاوردهای مؤسسه آموزش عالی جهاددانشگاهی گیلان، دستاوردهای مرکز آموزش علمی کاربردی جهاددانشگاهی استان، دستاوردهای مرکز آموزش‌های کوتاه‌مدت، دستاوردهای معاونت فرهنگی و دستاوردهای پژوهشی برپا شد.

در روز نخست این نمایشگاه آیت‌الله فلاحتی، نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان از غرفه‌های مختلف بازدید کرد و با پژوهشگران جهاددانشگاهی گیلان گفت‌وگو کرد.

بازدید آیت الله فلاحتی از نمایشگاه

در دومین روز از این نمایشگاه هم سیدعلی آقازاده، رئیس مجمع نمایندگان گیلان و نماینده مردم شهرستان‌های رشت و خمام در مجلس، صابره صلاح‌کار، معاون اداره‌کل روستایی و امور شوراهای استانداری گیلان، ابراهیم کازرونی منفرد، رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی گیلان، حمزه عشوری، مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان، حسین بهمنش، مدیر مرکز اسناد و کتابخانه‌ ملی گیلان از دستارودهای شاخص جهاددانشگاهی گیلان بازدید کردند.

سیدعلی آقازاده، رئیس مجمع نمایندگان گیلان و نماینده مردم شهرستان‌های رشت و خمام در مجلس با بیان اینکه جهاددانشگاهی استان با مجموعه اقدامات و دستاوردها مایه افتخار جامعه علم دوست استان است، اظهار کرد: نمایشگاه دستاوردهای جهاددانشگاهی استان بیانگر تلاش‌ها، پژوهش‌ها، تحقیقات و طرح‌های فناورانه این مجموعه جهادی و انقلابی در استان است که در همه عرصه‌های علوم تجربی، انسانی، فنی و مدیریتی در قالب ارکان حکمرانی حضور و نفوذ دارد و می‌تواند جامعه را هدایت کند.

وی با اشاره به اثرگذاری نقش کاربردی و پژوهشی فعالیت‌های جهاددانشگاهی افزود: می‌توانیم جهاددانشگاهی را به عنوان فرصت تأثیرگذار در جامعه قلمداد کنیم زیرا می‌تواند باعث تحرک بخشی بیشتر به سازمان‌های پیشران شود.

نماینده مردم شهرستان‌های رشت و خمام در مجلس، نخبگان و پژوهشگران را رهبران علمی جامعه دانست و تاکید کرد: اگر از مشورت نخبگان و پژوهشگران جوان برخوردار نشویم پیشرفتی نخواهیم داشت؛ جهاددانشگاهی از مجموعه‌هایی است که بسیار تخصصی و علمی کار کرده و به عبارتی ویترینی از عملکردها و راهبردها در حوزه‌های مختلف است.

بازدید رئیس مجمع نمایندگان گیلان از نمایشگاه

آقازاده با بیان اینکه پیشرفت علمی جهاددانشگاهی در همه ابعاد نظیر پژوهشگاه رویان، درمان بیماری‌های صعب‌العلاج و... قابل توجه و حمایت است، افزود: پژوهش‌ها و تحقیقاتی در حوزه‌های مختلف حکمرانی وجود دارد که منبع آن را در مجموعه جهاددانشگاهی می‌بینیم لذا همه مسئولین و متولیان باید از این دستاوردهای فناورانه استفاده کنند.

وی خطاب به نخبگان جهادگر و پژوهشگران جهاددانشگاهی گیلان گفت: شما جوانان پژوهشگر جهادی و دانش پژوهان و نخبگان جوان افتخار و سرمایه جامعه علمی ما هستید، امروز به مدد تلاش‌های شما دانش و تحقیقات و پژوهش‌های علمی کشور ما با دنیا رقابت می‌کند و این جای افتخار دارد که نخبگان و پژوهشگران ما متخلق به اخلاق فرهنگی و دینی هستند زیرا علاوه‌بر علم و تجربه، داشتن اخلاق حسنه بسیار مهم است.

صابره صلاح‌کار، معاون اداره‌کل روستایی و امور شوراهای استانداری گیلان هم اظهار کرد: نمایشگاه دستاوردهای جهاد دانشگاهی فرصت خوبی برای آشنایی با فعالیت‌های تخصصی حوزه‌های مختلف این نهاد است.

وی با بیان اینکه بسیاری از اقداماتی که توسط جهاد دانشگاهی استان انجام گرفته مغفول مانده، افزود: باید دستاوردهای جهاد دانشگاهی گیلان بیش از پیش در استان معرفی شود تا اقدامی در جهت امیدآفرینی و بهره‌مندی از این دستاوردها انجام گیرد.

بازدید  معاون اداره‌کل روستایی و امور شوراهای استانداری گیلان از نمایشگاه

معاون اداره‌کل روستایی و امور شوراهای استانداری گیلان با اشاره به تعاملات با جهاد دانشگاهی استان، گفت: در بحث آموزش دهیاران و شوراها با جهاد دانشگاهی استان در تعامل بوده‌ایم و این کافی نیست، می‌توانیم دهیاران و شوراها را ترغیب کنیم تا در مباحث مختلف از ظرفیت‌های جهاد دانشگاهی بهره‌مند شوند.

ابراهیم کازرونی منفرد، رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی گیلان اظهار کرد: جهاددانشگاهی هم علم تولید می‌کند و هم می‌تواند علم را به محصول تبدیل نماید و محصول را در بازار اقتصادی معرفی کند. در فرایند، به عبارتی از ابتدا تا انتهای کار علمی که محصول به نتیجه ختم می‌شود، حمایت جهاد دانشگاهی مشهود است.

بازدید رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی گیلان از نمایشگاه

وی با بیان اینکه در بخش های آموزش، کسب و کار، محیط زیست، فرهنگی و رسانه‌ای کارها و اقدامات خیلی خوبی در جهاد دانشگاهی استان انجام شده است، گفت: با ظرفیت موجود می توان گفت یکی از بازوان پیشرفت و توسعه در استان جهاد دانشگاهی گیلان است چون جهاد دانشگاهی صرفاً فقط تولید علم نمی‌کند، بلکه تولید علمی که به محصول ختم می‌شود از بارزترین اقدامات جهاد دانشگاهی است.

حمزه عشوری، مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان اظهار کرد: نمایشگاه دستاوردهای جهاد دانشگاهی بیانگر تلاش‌های جهادگران عرصه علم و فناوری در استان است که حیطه فعالیت‌های سازمان جهاد دانشگاهی استان را بسیار تخصصی و گسترده به نمایش گذاشته است.

بازدید مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان از نمایشگاه

وی با بیان اینکه همواره از نظرات کارشناسانه جهاد دانشگاهی استان در عرصه‌های محیط زیستی استقبال می‌کنیم، گفت: پژوهشکده محیط زیست جهاد دانشگاهی در حوزه مطالعات محیط زیستی اقدامات و نقش آفرینی مطلوبی داشته است و همواره از نظرات کارشناسانه پژوهشکده در این حوزه استقبال می‌کنیم و امیدواریم روز به روز اقدامات پژوهشکده گسترده تر شود.

حسین بهمنش، مدیر مرکز اسناد و کتابخانه‌ ملی گیلان در این بازدید اظهار کرد: نمایشگاه دستاوردهای سازمان جهاد دانشگاهی استان گیلان باعث شگفتی و علاقمندی بود. کارهایی در این نهاد انجام می‌گیرد که نیاز کشور است و امیدواریم که تلاش‌های پژوهشگران و جهادگران عرصه علم و فرهنگ ادامه‌دار بوده و رونق بیشتری داشته باشد.

وی در خصوص همکاری مشترک با جهاد دانشگاهی گفت: قدم اول بحث ترویجی و فرهنگ‌سازی است، زمانی می‌توانیم تولید محصول فرهنگی داشته باشیم که اول به داشته‌های خودمان نگاه کنیم که شامل داشته‌های غنی متنی، سندی و فرهنگی می‌شود؛ متأسفانه در فرهنگ ما این به عنوان دارایی شناخته نشده لذا جهاد دانشگاهی می‌تواند در این فرهنگ‌سازی و همچنین شناساندن موقعیت‌های مختلف فرهنگی و تمدنی استان به مخاطب به مرکز اسناد و کتابخانه‌ ملی استان کمک کند.

بازدید مدیر مرکز اسناد و کتابخانه‌ ملی گیلان از نمایشگاه

بهمنش با بیان اینکه در مرکز اسناد استان گیلان بیش از سه میلیون و ۳۰۰ هزار برگ سند داریم، افزود: پژوهشگران جهاد دانشگاهی و علاقه‌مندان می‌توانند از این آثار در پژوهش‌های خود استفاده کنند، هر اقدامی که بتواند به فرهنگ و هویت این مرز و بوم کمک کند، ما هستیم تا بتوانیم کارهای بزرگتری انجام دهیم.

گفتنی است؛ نمایشگاه دستاوردهای شاخص جهاددانشگاهی استان گیلان با شعار «جهاددانشگاهی الگوی پیشرفت با ایمان، امید و اعتماد به جوانان» از روز چهارشنبه، 18 مردادماه به مدت دو روز در محل مجتمع آموزش عالی جهاددانشگاهی رشت با هدف آشنایی بیشتر مسئولین و پژوهشگران با دستاوردهای این نهاد آغاز شده بود، عصر روز پنج شنبه، 19 مردادماه به کار خود پایان داد.

انتهای پیام
captcha