توسعه آموزش‌های مهارتی نوین از اهداف جهاددانشگاهی گیلان است
کد خبر: 4161623
تاریخ انتشار : ۱۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۹

توسعه آموزش‌های مهارتی نوین از اهداف جهاددانشگاهی گیلان است

معاون آموزشی سازمان جهاددانشگاهی گیلان گفت: با شناسایی جوامع هدف مختلف و رصد نیازهای آموزشی جدید بازار کار و با هدف توسعه آموزش‌های مهارتی نوین، دوره‌های آموزشی مناسبی تدوین کردیم و مقدمات برگزاری دوره‌ها نیز فراهم شده است.

محمدعلی رحیمی‌پور، معاون آموزش، اشتغال و کارآفرینی سازمان جهاددانشگاهی گیلان در حاشیه نمایشگاه دستاوردهای سازمان جهاددانشگاهی در گفت‌وگو با ایکنا از گیلان، با اشاره به تاثیر آموزش بر ارتقای توانمندی نیروی انسانی اظهار کرد: تاکنون برخی از دوره‌های مهارتی به صورت سنتی در سطح استان برگزار می‌کردیم اما با شناسایی جوامع هدف مختلف و رصد نیازهای آموزشی جدید بازار کار و با هدف توسعه آموزش‌های مهارتی نوین، دوره‌های آموزشی مناسبی تدوین و مقدمات برگزاری دوره‌ها نیز فراهم شده است.

وی با بیان اینکه توسعه مراکز آموزشی در استان برنامه ریزی شده است، افزود: به دنبال این هستیم جهت سهولت دسترسی و متناسب با نیاز مخاطبین، خدمات آموزشی تخصصی را در سطح غرب، شرق و جنوب استان که پیش از این مرکز آموزش‌های تخصصی نداشتیم، گسترش دهیم.

رحیمی‌پور با بیان اینکه طبق ماموریتی که در شورای عالی انقلاب فرهنگی برای جهاددانشگاهی مبنی بر اجرای نقشه جامع علمی کشور در نظر گرفته شده یک رسالت اجتماعی برعهده داریم، گفت: این رسالت اجتماعی شامل ارتقای فرهنگ کارآفرینی، روحیه خودباوری، ترویج الگوهای موفق علم و فناوری است که آن هم با آموزش‌های مهارتی تخصصی نوین و انجام طرح های ملی مشاغل و کارآفرینی میسر می‌شود.

وی با اشاره به متدهای آموزشی نوین در مجموعه معاونت آموزشی جهاددانشگاهی استان، تصریح کرد: در حوزه‌های مختلف به دنبال ارتقای کیفیت آموزش‌ها هستیم و محتوای آموزشی بنابر نیاز مخاطب برنامه ریزی و اجرا می‌شود.

وی با اشاره به اینکه برای برخی از سازمان‌ها یارانه آموزشی در نظر گرفته شده، تصریح کرد: طبق تفاهم‌نامه جهاددانشگاهی با نیروهای مسلح و  انستیتو ایز ایران، یارانه آموزشی قابل توجه ای تحت عنوان حکمت کارت برای کارکنان و خانواده‌های آنان در نظر گرفته شده است. اکنون با نیروهای نظامی و انتظامی در استان وارد مذاکره شدیم تا این ظرفیت را بشناسانیم. این یارانه برای سازمان های دیگر مانند بنیاد شهید و امور ایثارگران، کمیته امداد امام خمینی و... نیز تحت عناوین دیگر وجود دارد لذا این نمایشگاه فرصت مناسبی برای عرضه خدمات آموزشی و ارائه دوره‌های پیشرفته به نهادها و دستگاه‌های مختلف است.

معاون آموزشی سازمان جهاددانشگاهی گیلان بیان کرد: با توجه به ظرفیت شبکه جهاددانشگاهی کشور قصد داریم دوره‌های آموزشی تخصصی در حوزه علوم پزشکی نظیر سلول های بنیادی، آناتومی و مراقبت سالمندی و دوره های فنی مهندسی برای گروه هدف خاص به کمک رویان جهاددانشگاهی و برخی از واحدهای پیشروی جهاددانشگاهی کشور در استان برگزار کنیم.

وی با بیان اینکه در بحث اشتغال و کارآفرینی مجوز لازم از اداره‌کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی اخذ کردیم، گفت: در راستای توسعه طرح مشاغل خانگی کسانی که در حوزه‌های حصیر بافی، سفالگری، گل‌های زینتی، طراحی دوخت و گیاهان دارویی فعالیت می‌کنند به پیشران‌ها متصل می‌شوند تا به ‌صورت هدفمند به بازارکار ورود کنند.

رحیمی‌پور گفت: به دنبال اخذ مجوز پایگاه اطلاع رسانی بازار کار هستیم تا کلیه فرصت‌های شغلی و ظرفیت‌های حوزه اشتغال استان را به صورت تخصصی بازتاب دهیم و سازمان‌ها می‌توانند از این ظرفیت استفاده کنند، علاوه‌بر این در بحث تولید محتوا در حوزه آموزش مجازی نیز فعالیت های شایسته ای انجام پذیرفته است.

انتهای پیام
captcha