ضرورت تقویت همکاری دانشگاه‌ها با جهاددانشگاهی گیلان
کد خبر: 4161415
تاریخ انتشار : ۱۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۴

ضرورت تقویت همکاری دانشگاه‌ها با جهاددانشگاهی گیلان

نماینده ولی‌فقیه در گیلان خواستار تقویت روابط و همکاری جهاددانشگاهی با سایر دانشگاه‌ها در استان شد و گفت: دانشجویان عزیز طرح‌ها و نوآوری خود را با جهاددانشگاهی هماهنگ کنند تا در آینده شاهد نوآوری‌ و شکوفایی بیشتری در این بخش باشیم.

بازدید نماینده ولی فقیه در گیلان از نمایشگاه دستاوردهای جهاددانشگاهی

به گزارش ایکنا از گیلان، آیت‌الله رسول فلاحتی، نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان امروز، ۱۸ مردادماه در بازدید از نمایشگاه دستاوردهای جهاددانشگاهی استان با اشاره به اهمیت تحقیق و پژوهش در دنیا، اظهار کرد: تحقیق و پژوهش می‌تواند مایه رشد و سرافرازی یک کشور شود.

وی با تأکید بر نقش‌آفرینی جهاددانشگاهی در حوزه تحقیق و پژوهش، افزود: باید بتوانیم در عرصه‌های گوناگون علمی و پژوهشی از دنیا پیشی بگیریم.

آیت‌الله فلاحتی خواستار تقویت روابط و همکاری جهاددانشگاهی با سایر دانشگاه‌ها در استان شد و گفت: دانشجویان عزیز طرح‌ها و نوآوری خود را با جهاددانشگاهی هماهنگ کنند تا در آینده شاهد نوآوری‌ و شکوفایی بیشتری در این بخش باشیم.

امام جمعه رشت ضمن تقدیر از زحمات مجموعه جهاددانشگاهی، به بیانات رهبر معظم انقلاب درباره جهاد در عرصه‌های مختلف اشاره کرد و گفت: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری، جهاد فقط در جبهه و اسلحه به دست گرفتن نیست بلکه هر انسانی که بتواند با تلاش و کار ارزشمند خود، میدان فعالیت دشمن در جامعه اسلامی را هدف قرار دهد یا مشکلی را حل کند، جهاد کرده است بنابراین حتی آن تولیدکننده‌ای که برای عدم وابستگی جامعه اسلامی تلاش می‌کند نیز در حال جهاد است.

وی با بیان اینکه ما‌ مدیون تلاش‌های علمی گذشتگان تاریخ بشر و دانشمندان برجسته چندین هزار ساله ایران هستیم که از قدرت تفکر خود به خوبی استفاده کردند، افزود: ایرانیان همواره جزو خلاق‌ترین مردمان زمین بوده‌اند و بسیاری از نوآوری‌های پدید آمده در یک یا دو قرن اخیر ماحصل تلاش‌ ایرانیان است.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان با اشاره به پیشرفت‌ها و پیشتازی‌ جامعه جهانی در حوزه‌های مختلف علمی و  نوآوری‌های جدید، تصریح کرد: جامعه ایرانی برای رسیدن یا حتی پیشی گرفتن از دنیا در پیشرفت‌های علمی، باید از راه میانبر برود.

آیت‌الله فلاحتی با تأکید بر ضرورت حمایت از صاحبان ایده، گفت: می‌توانیم جوانان و دانشجویان هوشمند را برای فراگیری علم به نقاط مختلف دنیا بفرستیم سپس این علوم را وارد کشور کنیم.

امام جمعه رشت با اشاره به ضرورت پرداختن به نیازمندی‌های جامعه، بیان کرد: امروزه شیوع بیماری‌های جدید، بشر را به تنگ آورده است و باید برای مقابله با این بیماری‌ها کار علمی شود و جهاددانشگاهی نیز با توجه به نیازمندی‌های اقتصادی، سلامتی و روانی جامعه، در این بخش‌ها کار کند در عین حال روابط خود را با سایر دانشگاه‌ها، علوم پزشکی و نهادهای مربوطه تقویت کند.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان گفت: در حوزه پوشش و حجاب بانوان نیز جهاددانشگاهی می‌تواند ورود کند و با طراحی‌ لباس‌های متنوع در حفظ امنیت روانی و اجتماعی جامعه نقش‌‌آفرین باشد.

حمیدرضا مسکنی، رئیس سازمان جهاددانشگاهی استان گیلان هم در ادامه با اشاره به اهداف برگزاری این نمایشگاه، اظهار کرد: نخستین نمایشگاه دستاورد‌های علمی، پژوهشی، فرهنگی و آموزشی جهاددانشگاهی استان به مناسبت سالروز تأسیس این نهاد انقلابی با هدف ارائه آخرین دستاورد‌ها و نتایج علمی و پژوهشی کارشناسان و محققین جهاددانشگاهی استان در حال برگزاری است.

وی با بیان اینکه این نمایشگاه امروز و فردا (18 و 19 مردادماه) در مجتمع آموزشی جهاددانشگاهی در رشت دایر است، افزود: در این نمایشگاه انواع فن‌آوری‌ها، طرح‌های پژوهشی و نوآوری‌های محققان و هنرمندان جهاددانشگاهی استان به نمایش درآمده است.

مسکنی گفت: نمایشگاه دستاورد‌های سازمان جهاددانشگاهی استان با هشت غرفه فعالیت‌های حوزه اشتغال و کارآفرینی، دستاوردهای فناورانه، دستاوردهای پژوهشکده محیط زیست، دستاوردهای مؤسسه آموزش عالی جهاددانشگاهی گیلان، دستاوردهای مرکز آموزش علمی کاربردی جهاددانشگاهی استان، دستاوردهای مرکز آموزش‌های کوتاه‌مدت، دستاوردهای معاونت فرهنگی و دستاوردهای پژوهشی برپا شده است.

انتهای پیام
captcha