مواکب اربعین مادر محور شود
کد خبر: 4149592
تاریخ انتشار : ۰۱ تير ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۴
معاون ستاد عتبات عالیات کشور:

مواکب اربعین مادر محور شود

معاون فرهنگی ستاد عتبات عالیات کشور با بیان اینکه برای بازسازی عتبات عالیات نیازمند مشارکت‌های مردمی هستیم، به تاثیرگذاری قشر زنان در حوزه فرهنگ اشاره کرد و گفت: امید است مواکب اربعین مادر محور شود تا مادران با نگهداری کودکان توسط مواکب، به مناسبت‌های مذهبی بپردازند.

عتبات عالیاتبه گزارش ایکنا از لرستان، جشنواره «نشان محبت» با هدف جمع‌آوری نذورات و کمک‌های مردمی برای کمک به طرح توسعه حرم‌ امام حسین(ع) و تکمیل صحن عقیله بنی‌هاشم در کربلا امروز، یکم تیرماه با حضور  علی‌اصغر محمدی‌پور، معاون فرهنگی و مشارکت‌های مردمی ستاد عتبات عالیات کشور، حجت‌الاسلام سیداحمدرضا شاهرخی، نماینده ولی‌فقیه در لرستان، فرهاد زیویار، استاندار لرستان و جمعی از خادمان ستاد عتبات در سالن اجتماعات شهید قاسم سلیمانی دانشگاه لرستان برگزار شد.
 
در این جشنواره علی‌اصغر محمدی‌پور، معاون فرهنگی و مشارکت‌های مردمی ستاد عتبات عالیات کشور، با اشاره به پیشرفت ۹۰ درصدی طرح توسعه حرم امام حسین(ع) از باب‌الرأس تا باب‌الشهدا، گفت:  بنیانگذار ستاد عتبات عالیات شهید قاسم سلیمانی است و تاکنون صدها بنای ارزشمند در عراق توسط ایرانیان ساخته شده و بهترین اماکن مذهبی نیز توسط هزاران مهندس ما در حال ساخت است.
 
وی ادامه داد: احداث صحن حضرت زهرا(س) تمام شده است که افتتاح خواهد شد همچنین بازسازی سامرا به اتمام رسید که بانوان می‌توانند با اهدا و نذر طلا، پول، خانه و باغ در امر بازسازی عتبات عالیات مشارکت کنند.
 
محمدی‌پور با بیان اینکه در آینده نیز صحن‌های امام حسن‌مجتبی(ع) و حبیب بن مظاهر ایجاد خواهد شد که برای تحقق این امر، نیازمند مشارکت‌های مردمی هستیم، به تاثیرگذاری قشر زنان در حوزه فرهنگ اشاره کرد و گفت: امیدوارم مواکب اربعین مادر محور شود تا مادران با نگهداری کودکان توسط مواکب، به مناسبت‌های مذهبی بپردازند چراکه بانوان نقطه هدف دشمنان هستند.
 
فرهاد زیویار، استاندار لرستان نیز با بیان اینکه مراسم اربعین دیگر مربوط به یک کشور و مذهب خاص نیست بلکه متعلق به همگان است و روزی خواهد رسید که نظام سلطه را به زیر خواهد کشید، اربعین را ظرفیتی برای ظهور دانست و ادامه داد: بقعه مبارک شش امام معصوم و چندین امامزاده بزرگوار در شهرهای کربلا، نجف، کاظمین و سامرا، عراق را به مرحله تقدس رسانده‌اند چراکه این اماکن مذهبی مرجع شیعیان می‌باشند.
 
وی افزود: این شهرها به مهمترین کانون تحصیل آموزش شیعیان و به محلی برای جریان‌سازی و کادرسازی تبدیل شده‌اند بنابراین طرح مشارکت در توسعه و بازسازی عتبات عالیات همواره مهم و دارای اجر معنوی بوده است.
 
استاندار لرستان با اشاره به اینکه اکنون مدل جریان‌سازی حوزه‌های علمیه گسترش یافته است، تصریح کرد: منشا و منبع نهضت‌های موفق و صاحب سبک، چندین قرن از این جریان‌سازی شکل گرفته و سلطه استکبار را به چالش کشانده است.
 
لازم به ذکر است، سال گذشته سرانه کمک هر لرستانی به بازسازی عتبات عالیات، هفت هزار و ۵۰۰ تومان بود که امسال به ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان رسیده و از میانگین کشوری بالاتر است.
انتهای پیام
captcha