جامعه عشایری ۱۱ هزار شهید تقدیم انقلاب کرده است
کد خبر: 4142591
تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۵
فرمانده بسیج عشایری کشور

جامعه عشایری ۱۱ هزار شهید تقدیم انقلاب کرده است

احمد سعیدی با اشاره به وجود بیش از ۱۱ هزار شهید بسیج عشایری در کشور گفت: تاریخ عشایر سراسر ایثار و عشق و ارادت به ایران است و تاریخ‌سازان سرزمین ایران، تجلی‌بخش غیرت دینی کشور و خالق حماسه‌های عظیم این مرزو بوم هستند.

احمد سعیدی، فرمانده بسیج عشایری کشوربه گزارش ایکنا از لرستان، به‌مناسبت گرامیداشت هفته مقاومت، ایثار و پیروزی و در آستانه فرارسیدن سوم خرداد، سالروز آزادسازی خرمشهر، همایش سران ایلات و طوایف و معتمدین لرستان امروز، یکم خردادماه برگزار شد.

در این مراسم که در سالن همایش‌های سازمان جهاد کشاورزی لرستان برگزار شد، احمد سعیدی، فرمانده بسیج عشایری کشور در سخنانی گفت: عشایر امروز نیز در جنگ اقتصادی در ثبت و پایداری امنیت غذایی با تولید بیش از ۲۵ درصد گوشت قرمز و ۳۵ درصد صنایع دستی کشور نقش بسزایی دارند.

وی از عشایر به‌عنوان مرزبانان کشور یاد کرد و افزود: امروز دشمنان با جنگ ترکیبی در عرصه‌های مختلف تلاش می‌کنند که اقتصاد کشور را مختل کنند، اما نقشه‌های آنان با حضور همیشه در صحنه عشایر غیور کشورمان نقش برآب می‌شود.

سعیدی به وجود بیش از ۱۱ هزار شهید بسیج عشایری در کشور اشاره کرد و ادامه داد: تاریخ عشایر سراسر ایثار و عشق و ارادت به ایران است و تاریخ‌سازان سرزمین ایران، تجلی‌بخش غیرت دینی کشور و خالق حماسه‌های عظیم این مرزو بوم هستند.

فرمانده بسیج عشایری کشور تقویت بنیان خانواده در جوامع عشایری، اصلاح ذات‌البین بین ایل و تبار خود بر مبنای سازش و بی‌طرفی، ارتقای نظم و امنیت در مناطق عشایری، ایجاد وحدت و اتحاد بین اقوام و عشایر و جهاد تبیین را از جمله انتظارات جامعه از عشایر ذکر کرد و گفت: همه باید برای محقق شدن این انتظارات تلاش کنیم.

انتهای پیام
captcha