جوانی جمعیت یک تکلیف شرعی و قانونی است
کد خبر: 4142351
تاریخ انتشار : ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۱

جوانی جمعیت یک تکلیف شرعی و قانونی است

استاندار گیلان با بیان اینکه جوانی جمعیت یک تکلیف شرعی و قانونی است، گفت: شرایط استان به لحاظ جوانی جمعیت بحرانی است و تمامی نهادها باید وظیفه خود را به خوبی انجام دهند و هیچ عذری در این خصوص پذیرفتنی نیست.

اسدالله عباسی استاندار گیلان

به گزارش ایکنا از گیلان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری، اسدالله عباسی، استاندار گیلان امروز، 31 اردیبهشت‌ماه در جلسه ستاد جمعیت و جوانان که در سالن شهید انصاری برگزار شد، اظهار کرد: جوانی جمعیت یکی از موارد مورد تأکید مقام معظم رهبری در طی چندسال اخیر بوده است.

وی با اشاره به وضعیت نامناسب گیلان در حوزه جوانی جمعیت افزود: شرایط استان به لحاظ جوانی جمعیت بحرانی است و تمامی نهادها باید وظیفه خود را به خوبی انجام دهند و هیچ عذری در این خصوص پذیرفتنی نیست.

استاندار گیلان با انتقاد از عملکرد ضعیف برخی از متولیان امر در سالیان گذشته در خصوص عدم توجه به جوانی جمعیت در گیلان افزود: جوانی جمعیت یک تکلیف شرعی و قانونی است و ما به عنوان مسئول وظیفه داریم به این قانون به خوبی عمل کنیم.

وی با اشاره به شناسایی زوج‌های نابارور در گیلان پس از انجام مراحل پایش و غربالگری گفت: با تلاش‌های انجام شده زوج‌های نابارور در گیلان شناسایی و دانشگاه علوم پزشکی باید با شرکت‌های بیمه‌ای هماهنگی‌های لازم در جهت تحت پوشش قرار دادن این زوج‌ها را انجام دهد.

نماینده عالی دولت در گیلان حوزه بهداشت و درمان را یک حوزه محوری در مسئله جوانی جمعیت دانست و گفت: باید دانشگاه علوم پزشکی گیلان از تمامی امکانات خود برای جوانی جمعیت استفاده کند و هیچ مشکل تأمین اعتباری وجود ندارد. تمامی فرمانداران و شهرداران باید با انجام کارهای فرهنگی در تبلیغ فرزندآوری نقش‌شان را ایفا کرده و نخبگان حوزه جمعیت و دانشگاهی هم طرح‌های خود را به استانداری اعلام کنند تا پشتیبانی لازم انجام شود.

عباسی با تأکید بر نقش محوری صدا و سیما در گسترش فرهنگ فرزند آوری در کشور بیان کرد: از صدا و سیما مرکز گیلان انتظار دارم در حوزه ساخت برنامه‌های فرهنگی با توجه به نقش رسانه‌ای خود به خوبی عمل کند. یکی از دلایل کاهش آمار ازدواج و فرزندآوری موضوع اشتغال و مسکن است، در گیلان در حوزه اشتغال و تهیه مسکن برای زوج‌های دارای سه فرزند و بیشتر اقدامات خوبی اتخاذ شده است که نقش مهمی در افزایش فرزندآوری دارد.

استاندار گیلان با اشاره به لازم الاجرا بودن مصوبات جلسات ستاد جوانی جمعیت گفت: جلسات ستاد جوانی جمعیت به طور مداوم و هفتگی برگزار شود، از این رو باید این استان را به کارگاه عملیاتی جوانی جمعیت مبدل کنیم.

وی با بیان اینکه هدف نهایی دولت اجرای سیاست جوانی جمعیت در کشور و استان‌های بحرانی است، تصریح کرد: یکی از پیامدهای پیری جمعیت با کمبود نیروی انسانی ناکارآمد مواجه می‌شویم، از این رو باید خطرات بحران جمعیت برای زوج‌ها به خوبی بازگو شود.

نماینده عالی دولت در گیلان با هشدار نسبت به خطرات تک فرزندی در کشور، گفت: تمهیدات لازم برای جوانی جمعیت و تولد فرزندان در گیلان در حال انجام است ولی برای گسترش آن نیاز به تبلیغ، هم‌صدایی و وحدت نیاز داریم. دستگاه‌های اجرایی با توجه به ظرفیت خود موظفند برنامه‌های راهبردی‌شان را در خصوص جوانی جمعیت ارائه دهند تا پس از بررسی‌های لازم تصمیمات مقتضی گرفته شود.

انتهای پیام
captcha