همایش بزرگداشت امامزادگان در آستانه اشرفیه برگزار می‌شود
کد خبر: 4141902
تاریخ انتشار : ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۰

همایش بزرگداشت امامزادگان در آستانه اشرفیه برگزار می‌شود

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان آستانه اشرفیه گفت: ويژه‌برنامه شهرستانی تجليل و بزرگداشت امامزادگان پنجشنبه، چهارم خردادماه(همزمان با پنجم ذی‌القعده) همراه با استقبال از پرچم بارگاه و کاروان خدام حرم مطهر امام رضا(ع) با عنوان «زیر سایه خورشید» در حرم مطهر سید جلال‌الدین اشرف برگزار می‌شود.

حجت الاسلام عباس خوبرو رئیس اوقاف آستانه اشرفیه

حجت‌الاسلام والمسلمین عباس خوبرو، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان آستانه اشرفیه در گفت‌وگو با ایکنا از گیلان، با اشاره به برگزاری برنامه‌های دهه کرامت در امامزادگان و بقاع متبرکه شهرستان، اظهار کرد: با پیگیری سازمان اوقاف و امور خیریه كشور، شورای عالی انقلاب فرهنگی در سال ۹۰ تصویب کرد که روز پنجم ذی‌القعده در تقویم قمری به نام روز ملی «تجلیل از امامزادگان و بقاع متبرکه» نامگذاری شود.

وی افزود: از زمان ولادت حضرت معصومه(س) تا ولادت حضرت امام رضا(ع) به‌عنوان دهه کرامت نامگذاری شده و در این راستا هر سال در این دهه برنامه‌های ویژه‌ای در بقاع و امامزاده‌های شهرستان آستانه اشرفیه اجرایی می‌شود. در این دهه همه بقاع متبرکه شهرستان آستانه اشرفیه ميزبان ويژه‌برنامه تجليل از امامزادگان و مراسم‌های مختلف میلاد حضرت فاطمه معصومه(س) و میلاد حضرت امام رضا(ع) هستند كه با برنامه‌های متنوع فرهنگی برگزار خواهد شد.

خوبرو با اشاره به حضور خدام حرم حضرت فاطمه معصومه(س) در آستانه اشرفیه گفت: روز گذشته، 29 اردیبهشت‌ماه دعای ندبه با حضور خادمان حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) در گلزار شهدای آستانه اشرفیه برگزار شد و همچنین دیدار با سه خانواده معظم شهدا، حضور در مساجد جامع و اقامه نماز جمعه آستانه اشرفیه از برنامه‌های خدام حرم مطهر حضرت معصومه(س) بوده است.

رئیس اداره اوقاف آستانه اشرفیه گفت: فردا، 31 اردیبهشت‌ماه مصادف با روز اول دهه کرامت و همزمان با میلاد حضرت معصومه(س) و روز دختر مراسم جشن تکلیف دختران در حرم مطهر سیدجلال‌الدین اشرف و با حضور مجدد خدام حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار می‌شود. همچنین مراسم جشن میلاد حضرت معصومه(س) و آیین غبارروبی و گلباران آستان مقدس امامزاده سیدابوجعفر بندرکیاشهر از دیگر برنامه‌های این روز خواهد بود.

وی افزود: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده ويژه‌برنامه بزرگ شهرستانی تجليل و بزرگداشت امامزادگان ساعت 17 روز پنجشنبه، چهارم خردادماه(همزمان با پنجم ذی‌القعده) همراه با استقبال از پرچم بارگاه و کاروان خدام حرم مطهر امام رضا(ع) با عنوان «زیر سایه خورشید» در حرم مطهر سیدجلال‌الدین اشرف برگزار می‌شود.

خوبرو گفت: روز دوشنبه، هشتم ‌خردادماه مراسم بزرگداشت امامزادگان و آستان مقدس ابوجعفر کیاشهر و حضور پرچم و خادمان بارگاه منور رضوی در بندر کیاشهر خواهد بود؛ برنامه‌های دیدار با خانواده‌های شهدا و ایثارگران و جانبازان، ویزیت رایگان، برپایی ایستگاه صلواتی و تجلیل از ایثارگران به‌مناسبت سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر از دیگر برنامه‌هاست.

انتهای پیام
captcha