عملکرد خانه‌های قرآن و عترت محلات شهر تهران ارزیابی می‌شود
کد خبر: 4141031
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۵
سیفی:

عملکرد خانه‌های قرآن و عترت محلات شهر تهران ارزیابی می‌شود

دبیر اجرایی شورای عالی قرآن و عترت شهرداری تهران از اجرای طرح پایش و ارزیابی عملکرد خانه‌های قرآن و عترت محلات تهران در گام نخست ایجاد محلات قرآنی خبر داد.

مهدی سیفی، دبیر اجرایی شورای عالی قرآن و عترت شهرداری تهران در گفت‌وگو با ایکنا، با اشاره به آغاز گام نخست ایجاد محلات قرآنی در پایتخت گفت: با توجه به نقش بی‌بدیل خانه‌های قرآن و عترت در ترویج و تعمیق فرهنگ قرآنی که به عنوان یکی از فراگیرترین تشکل‌های قرآنی شناخته می‌شوند، طرح پایش و ارزیابی عملکرد خانه‌های قرآن و عترت محلات سطح تهران آغاز شد.

دبیر اجرایی شورای عالی قرآن و عترت شهرداری تهران افزود: بر همین اساس و در راستای طرح ایجاد محله‌های قرآنی که ازجمله برنامه‌های اصلی شورای عالی قرآن و عترت شهرداری تهران در سال جدید و ازجمله دغدغه‌های مدیریت شهری و شورای اسلامی شهر تهران است، ۳۵۳ مسئول خانه قرآن و عترت محلات تهران ارزیابی و پایش می‌شوند.

وی با بیان اینکه تاکنون مسئولان ۴۸ خانه قرآن و عترت محلات تهران با حضور در دبیرخانه شورای عالی قرآن و عترت شهرداری تهران مصاحبه و ارزیابی شده‌اند، گفت: امیدواریم به یاری خدای متعال تا نیمه خردادماه تمام محلات تهران ارزیابی شوند.

سیفی تصریح کرد: پس از ارزیابی و پایش خانه‌های قرآن و عترت محلات تهران، تلاش می‌کنیم ستاد محلات قرآنی را در دارالقرآن‌های مرکزی مناطق ایجاد و راه‌اندازی کنیم و بعد از آن طرح احیا، فعالسازی و حمایت از پایگاه‌های قرآنی مساجد، سرای محلات، مدارس و جلسات خانگی را آغاز خواهیم کرد.

دبیر اجرایی شورای عالی قرآن و عترت شهرداری تهران به تفاهم بین اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت استان تهران اشاره کرد و گفت: با توجه به این تفاهم‌نامه برخی از سرای محلات به محل فعالیت مؤسسات قرآنی شهر تهران اختصاص پیدا خواهد کرد.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha