ثبت‌نام مرحله شهرستانی مسابقات سراسری قرآن در حال انجام است
کد خبر: 4140544
تاریخ انتشار : ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۸

ثبت‌نام مرحله شهرستانی مسابقات سراسری قرآن در حال انجام است

مدیرکل اوقاف گیلان با اشاره به ثبت‌نام چهل‌و‌ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم سازمان اوقاف گفت: افراد می‌توانند نسبت به ثبت‌نام فقط در یکی از رشته‌های انفرادی آوایی، معارفی و یا رشته گروهی ثبت‌نام کنند.

حجت الاسلام علیزاده مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین علیزاده، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گیلان در گفت‌وگو با ایکنا از استان، با اشاره به آغاز ثبت‌نام چهل‌و‌ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم سازمان اوقاف، اظهار کرد: مرحله شهرستانی چهل‌و‌ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم سازمان اوقاف ویژه آقایان و بانوان بالای 18 سال از 16 اردیبهشت‌ماه آغاز شده و تا 15 خردادماه ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه ثبت‌نام در بخش‌های آوایی، گروهی، معارفی عمومی و معارفی تخصصی در حال انجام است، افزود: از عموم علاقه‌مندان دعوت می‌شود، برای ثبت‌نام در بخش‌های آوایی، گروهی، معارفی عمومی و معارفی تخصصی به درگاه www.quraniran.ir  مراجعه کنند.

علیزاده در خصوص جزئیات این دوره از مسابقات گفت: بخش آوایی انفرادی شامل حفظ 5، 10، 20، کل قرآن کریم، قرائت، ترتیل، اذان و دعاخوانی است. بخش گروهی هم شامل مدیحه‌سرایی و همخوانی قرآن کریم می‌شود. بخش معارفی عمومی هم شامل ترجمه سوره‌های یاسین و الرحمن و بخش معارفی تخصصی هم شامل معارف قرآن کریم، معارف نهج‌البلاغه، معارف صحیفه سجادیه است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گیلان تصریح کرد: مرحله شهرستانی مسابقات آوایی در تیرماه، مرحله شهرستانی مسابقات چهارگانه معارفی در 29 تیرماه به‌صورت کتبی و حضوری برگزار می‌شود و در ادامه مرحله استانی مسابقات در اوایل شهریورماه برگزار و مراحل مقدماتی تا نهایی کشوری مسابقات از مهرماه سال جاری آغاز و تا نیمه دوم دی ماه پایان می‌یابد.

انتهای پیام
captcha