اعضای هیئت اجرایی کارگروه‌ «استادان انجمن خادمان قرآن» انتخاب شدند
کد خبر: 4140406
تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۷

اعضای هیئت اجرایی کارگروه‌ «استادان انجمن خادمان قرآن» انتخاب شدند

انتخاب اعضای هیئت اجرایی کارگروه‌ تخصصی استادان انجمن خادمان قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران انجام شد.

هیئت اجرایی کارگروه‌های تخصصی بخش استادان انجمن خادمان قرآن انتخاب شدبه گزارش ایکنا، در ادامه جلسات کارگروه‌های تخصصی انجمن خادمان قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران، جلسه کارگروه تخصصی استادان (قاریان، حافظان و مدرسان قرآن کریم) پنجشنبه، ۲۱ اردیبهشت‌ماه، با حضور اعضای این کارگروه به صورت حضوری و برخط در محل سالن جلسات معاونت قرآن و عترت وزات فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد و هیئت اجرایی کارگروه مذکور با آرای حاضران انتخاب شدند.

در این جلسه پس از تلاوت آیاتی چند از قرآن توسط محمدحسین سعیدیان، قاری بین‌المللی و از اعضای انجمن خادمان قرآن کریم، محمدرضا پورمعین، دبیر موقت این انجمن گزارشی از فرایند تشکیل انجمن، ثبت قانونی آن و برنامه و اقدامات انجام شده و برنامه‌های پیش رو ارائه کرد.

در ادامه این جلسه عباس سلیمی، مسئول مجمع تخصصی استادان انجمن که اداره و مدیریت این جلسه را به عهده داشت، ضمن تشکر از حضور حداکثری اعضا، با استفاده از آیات و روایات، نکاتی را در رابطه با وظایف جامعه قرآنی و به طور مشخص خادمان قرآن کریم بیان کرد.

سپس حجت‌الاسلام محمد حاج‌ابوالقاسم از اعضای مجلس خبرگان و از خادمان ادوار گذشته و عضو انجمن خادمان، با ابراز خرسندی از حضور در جمع اساتید قرآنی، به جایگاه و نقش تاثیرگذار خادمان قرآن و اساتید در جامعه ایمانی و قرآنی اشاره کرد و از خادمان قرآن و از افرادی که موفق به کسب این عنوان شده‌اند، درخواست کرد با استفاده از ظرفیت کم‌نظیر در بخش‌های مختلف انجمن خادمان، نسبت به پیگیری تحقق اهداف تبیین شده اهتمام داشته باشند.

در ادامه این جلسه، فرصتی در اختیار داوطلبان و نامزدهای شرکت‌کننده در انتخاب هیئت اجرایی قرار گرفت تا به معرفی و ارائه سوابق و برنامه‌های خود بپردازند. در بخش دیگر این برنامه نیز تعدادی از حاضرین نکاتی را پیرامون وظایف خادمان قرآن کریم و نقش ارزنده انجمن خادمان جهت پیشبرد اهداف قرآنی مطرح کردند.

سپس اعضای حاضر از بین نامزدهای معرفی شده هفت نفر را به عنوان هیئت اجرایی این کارگروه انتخاب کردند. ضمناً با توجه به ضیق وقت، انتخاب رئیس و دبیر هیئت اجرایی این کار گروه به زمانی دیگر موکول شد.

هیئت اجرایی کارگروه‌های تخصصی بخش استادان انجمن خادمان قرآن انتخاب شد

یادآور می‌شود، علاوه بر حضور حداکثر اعضای این گروه آقایان عباس سلیمی، علی‌اکبر حشمتی، محمد خواجوی، حجت‌الاسلام محمد حاج‌ابوالقاسم، محمدحسین سعیدیان، محمد‌مهدی بحرالعلوم، امیر آقایی، احمد ابوالقاسمی، محمود کریمی، محمدرضا پورزرگری، منصور قصری‌زاده، حسن ربیعیان، علی‌اکبر ملکشاهی، سیدمهدی سیف، سیدحسین موسوی‌بلده، قاسم رضیعی، صالح اطهری‌فرد، احمد حاجی‌شریف، مهدی عادلی، حسین اخوان‌اقدم، سیدرضا میرموسایی، محمد بادپا به وکالت از پدر خود هوشنگ بادپا و بانوان غصون مسلمی، نسرین نافذ‌کلام و حوریه عقبایی به صورت حضوری و حجت‌الاسلام حمید درایتی، سیدمحسن موسوی‌بلده، مهدی حسنی، سید‌جواد سادات‌فاطمی، هاشم سلطانی‌نژاد و حسین خاکسارهرندی به صورت مجازی و مصطفی صدرزاده و مهدی قره‌شیخلو از پیشکسوتان و خادمان بخش مدیریت به دعوت مدیر این جلسه عباس سلیمی به عنوان میهمان، محمدمهدی عزیززاده، قائم مقام و مشاور اجرایی معاونت قرآن و عترت و  محمدحسین فریدونی و جمالی به عنوان ناظران شورای توسعه فرهنگ قرآنی و محمدرضا پورمعین، مشاور معاونت قرآن و عترت به عنوان نماینده این معاونت در این جلسه شرکت داشتند. 

اسامی هیئت اجرایی منتخب کارگروه استادان

۱.حجت‌الاسلام محمد حاج‌ابوالقاسم

۲.عباس سلیمی

۳.محمدحسین سعیدیان

۴.محمدمهدی بحرالعلوم

۵.قاسم رضیعی

۶.محمد خواجوی

۷.حوریه عقبایی

انتهای پیام
captcha