اساتید و دانشجویان در بیانیه گام دوم انقلاب نقش کلیدی دارند
کد خبر: 4138187
تاریخ انتشار : ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۵

اساتید و دانشجویان در بیانیه گام دوم انقلاب نقش کلیدی دارند

مشاور استاندار آذربایجان‌شرقی در امور بانوان با اشاره به جایگاه و نقش اساتید و دانشجویان در بیانیه گام دوم انقلاب، گفت: طبق تأکیدات رهبر معظم انقلاب، اساتید و دانشجویان نقش ویژه و کلیدی در جامعه برعهده دارند که این نقش در بیانیه گام دوم نیز مورد تأکید واقع شده است.

نسرین پیرسمساری، مشاور امور بانوان استاندارآذربایجان شرقی

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، نسرین پیرسمساری، مشاور استاندار آذربایجان‌شرقی در امور بانوان، روز گذشته، 12 اردیبهشت‌ماه، در مراسم تجلیل از اساتید مرکز علمی کاربردی جهاددانشگاهی تبریز، با اشاره به جایگاه و نقش اساتید و دانشجویان در بیانیه گام دوم انقلاب، گفت: طبق تأکیدات رهبر معظم انقلاب، اساتید و دانشجویان نقش ویژه و کلیدی در جامعه برعهده دارند که این نقش در بیانیه گام دوم نیز مورد تأکید واقع شده است.

وی با بیان اینکه استاد مطهری، الگویی برای معلمان، برای محک زدن تراز معلمی است، اظهار کرد: معلمی شغل انبیاء و تماما با عشق و علاقه آمیخته شده است.

پیرسمساری، با تأکید بر اینکه اساتید باید پل ارتباطی میان دانشگاه و صنعت باشند، افزود: ایجاد این پل ارتباطی بین دانشگاه و صنعت نیز باید در صندلی‌های دانشگاه اتفاق بیافتد که متولیان اصلی این امر، اساتید هستند.

مشاور استاندار آذربایجان‌شرقی در امور بانوان، در بخش دیگری از سخنانش، با اشاره به تفاسیر مربوط به آیه مبارکه ۶۶ سوره کهف«قَالَ لَهُ مُوسَى هَلْ أَتَّبِعُكَ عَلَى أَنْ تُعَلِّمَنِ مِمَّا عُلِّمْتَ رُشْدًا» افزود: در این آیه به نقش اساسی معلم و همچنین شناخت ظرفیت‌ها، استعداد و آشکارسازی آن‌ها اشاره شده و تأکید می‌شود که معلم، شخصی است که با بهره‌گیری از معارف و آموزه‌های خاص، راه سیر و سلوک را می‌پیماید و این همان راهی است که شهید مطهری به ودیعه گذاشته است.

پیرسمساری با تأکید بر اینکه در بیان خواجه نصیر نیز انسان موجودی است که کمالاتش متأخر بر وجودش بوده و لازمه آن نیز حرکت با موضوع علم تربیت است، ادامه داد: برتراند راسل در جایی خطاب به علامه جعفری علت مهم بودن انسان در قرآن را می‌پرسد که علامه، تربیت‌پذیر بودن انسان را عامل این اهمیت مطرح می‌کند.

وی با اشاره به فرمایشات امام راحل مبنی بر اینکه مقام زن، مقامی انسان‌ساز بوده و قرآن کریم نیز انسان‌ساز است، گفت: مربیان نیز همین رسالت تربیتی را برعهده دارند که جایگاه بسیار ارزشمند و بالنده‌ای است و قطعاً مربی‌هایی که در اوج و کمال باشند، اثرگذاری بیشتری خواهند داشت.

انتهای پیام
captcha