نشست دانشجویی «زندگی اسلامی در بیانیه گام دوم» در لرستان برگزار شد
کد خبر: 4122369
تاریخ انتشار : ۲۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۶

نشست دانشجویی «زندگی اسلامی در بیانیه گام دوم» در لرستان برگزار شد

نشست دانشجویی کارشناخت سند گام دوم انقلاب با موضوع «زندگی اسلامی در بیانیه گام دوم» در سالن جلسات سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی لرستان برگزار شد.

پروانه نژادسبزی، مدیر دفتر نیازسنجی و مطالعات فرهنگی جهاد دانشگاهی لرستانبه گزارش ایکنا از لرستان، پروانه نژادسبزی، مدیر دفتر نیازسنجی و مطالعات فرهنگی جهاددانشگاهی لرستان، امروز، ۲۶ بهمن‌ماه، در نشست دانشجویی کارشناخت سند گام دوم انقلاب با موضوع «زندگی اسلامی در بیانیه گام دوم» که در سالن جلسات سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی لرستان برگزار شد، اظهار کرد: بیانیه گام دوم انقلاب به‌دنبال تغییر بنیادی در جامعه و کل امت اسلامی است.

وی دورنمای بیانیه گام دوم انقلاب را ایجاد تمدن اسلامی دانست و با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب در این بیانیه مسئله سبک زندگی را به‌عنوان بیان‌کننده سیرت و روح انقلاب مطرح کرده‌اند، ادامه داد: از منظر بیانیه گام دوم انقلاب، کانون اصلی ارزیابی و توفیقات انقلاب را باید در سبک زندگی اسلامی جست‌وجو کرد.

نژادسبزی با یادآوری اینکه در بیانیه گام دوم انقلاب فهم ابعاد گوناگون سبک زندگی نیارمند یک چارچوب متین و مبتنی بر مسائل توحیدی است، بیان کرد: سبک زندگی مجموعه‌ای از افکار در بطن اجتماعی خاص است و هر فرد باید به ارزش‌های آن اجتماع احترام بگذارد.

مدیر دفتر نیازسنجی و مطالعات فرهنگی جهاددانشگاهی لرستان بیانیه گام دوم انقلاب را دکترین رهبر معظم انقلاب دانست و با بیان اینکه این بیانیه ادوار قبل از انقلاب، تشکیل انقلاب و تشکیل تمدن اسلامی را شامل می‌شود و نگاه جامع به سبک زندگی اسلامی داشته و از هیچ عنصری در آن غفلت نشده است، ادامه داد: مراحل پنج‌گانه تحقق اهداف بیانیه گام دوم، تشکیل انقلاب اسلامی، نظام اسلامی، دولت اسلامی، کشور اسلامی و تشکیل تمدن اسلامی است.

وی با بیان اینکه تمدن نوین اسلامی به دو بخش محوری شامل بخش ابزاری یا سخت‌افزاری و بخش حقیقی تا نرم‌افزاری تقسیم می‌شود، گفت: از مصادیق بخش ابزاری برای رسیدن به تمدن اسلامی رسانه، علم، اقتصاد و بخش حقیقی آن سبک زندگی اسلامی، رفتار در کار، دانشگاه، رسانه، خانواده و اجتماع است.

نژادسبزی پرهیز از تقلید برای فهم ماهیت و ابعاد سبک زندگی را ضروری دانست و با بیان اینکه وقتی منابع اسلامی در سلوک عملی کامل هستند الزامی به تقلید از دیگران خصوصاً غرب نیست، اظهار کرد: بیانیه گام دوم انقلاب به دستاوردهای انقلاب که باعث تغییر سبک زندگی اسلامی شده اشاره و واقعیت‌ها و الزامات پیش‌روی آن در کنار توجه به زیان‌های سبک زندگی غربی، را بیان کرده است.

مدیر دفتر نیازسنجی و مطالعات فرهنگی جهاددانشگاهی لرستان با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی کهنگی کلیشه‌ها را به رخ دنیا کشید و مبنای جدید را برای سبک زندگی اسلامی ارائه و شعارهای فطری از جمله عقلانیت و برابری را مطرح کرده است، ادامه داد: دشمنان برای تغییر سبک زندگی برنامه رسانه‌ای از جمله وارونه نشان دادن واقعیت‌ها، بزرگ کردن عیوب کوچک، را دنبال می‌کنند.

وی با بیان اینکه از نظر مقام معظم رهبری برجسته کردن معنویت و اخلاق مبنای سبک زندگی اسلامی است، گفت: باید متوجه تلاش غرب برای تغییر سبک زندگی اسلامی باشیم و از آن غافل نباشیم.

انتهای پیام
captcha