ابتهال‌ سیدکریم موسوی در مدح امام علی(ع) + فیلم
کد خبر: 4121525
تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۰

ابتهال‌ سیدکریم موسوی در مدح امام علی(ع) + فیلم

مبتهل‌ بین‌المللی کشورمان در حاشیه جشنواره سراسری امامت و مهدویت به اجرای قطعه‌ای در مدح حضرت علی(ع) پرداخت.

ابتهال‌خوانی سید کریم موسویبه گزارش ایکنا، سیدکریم موسوی، مبتهل‌ بین‌المللی کشورمان در حاشیه دومین دوره جشنواره سراسری «امامت و مهدویت» که به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد برگزار شد به اجرای قطعه‌ای در مدح و بیان خصایص مولای متقیان حضرت علی(ع) پرداخت. 

سیدکریم موسوی فرزند سیدناجی در بهمن‌ماه سال ۱۳۵۳ در سوسنگرد متولد شد. وی از همان ابتدا علاقه وافری به استماع آیات قرآن از اساتید بزرگ مصری نشان می‌داد که به علت بسیاری از محدودیت‌ها این کار با سختی انجام می‌شد.

بعد از جنگ تحمیلی و نهایتاً کوچ اجباری خانواده ایشان به طرف اهواز این امر با سرعت و برکت بیشتری ادامه پیدا کرد از همه مهمتر سکونت در منطقه‌ای کاملا مستعد و قرآنی و وجود اساتیدی همچون مهدی دغاغله و عباس حزباوی و همراهی آنها باعث شد که این مسیر نورانی با سرعت و کیفیت بالاتری صورت گیرد.

با ورود سیدکریم موسوی به گروه تواشیح ثقلین و الهام گرفتن از تجربه‌ها و آموزش‌های مختلف هنرهای قرآنی و در نهایت سفر به کشورهای مختلف و کسب تجربه در امر قرائت و تواشیح و کسب رتبه‌های مختلف استانی و کشوری باعث شد که ایشان وارد عرصه جدیدی در امر ابتهال‌خوانی شود.

سیدکریم موسوی یکی از افتخارات خوزستان است که توانسته در هر سه رشته قرائت، ابتهال و تواشیح در سطح جهان اسلام رتبه نخست را به خود اختصاص دهد. کسب رتبه نخست مسابقات بین‌المللی قرآن ایران، کسب رتبه نخست در مسابقات قرآنی کشورهای پاکستان و لبنان از جمله افتخارات این قاری و مبتهل‌خوان بین‌المللی کشورمان است.

انتهای پیام
captcha