برپایی نمایشگاه خط‌نقاشی «اسماءالله» در فرهنگسرای قرآن
کد خبر: 4120110
تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۳

برپایی نمایشگاه خط‌نقاشی «اسماءالله» در فرهنگسرای قرآن

نمایشگاه خطنقاشی «اسماءالله» با محتوای تابلوهای زیبای خط کوفی در نگارخانه هدی فرهنگسرای قرآن برپا شده است.

نمایشگاه خط نقاشی «اسماءالله»به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی فرهنگسرای قرآن، نگارخانه هدی این مرکز به منظور حمایت از هنرمندان رشته‌های مختلف و آشنایی مردم با سبک‌های مختلف هنری، اقدام به برگزاری نمایشگاهی از تابلوهای خط‌نقاشی با عنوان «اسماءالله» کرده است.

این نمایشگاه با نمایش 20 تابلوی خط‌نقاشی اثر استاد سیدشمس‌الدین بزاز جزایری، هنرمند ممتاز انجمن خوشنويسان ايران، مزین به اسماءالله به خط کوفی، در ایام‌الله دهه فجر برپا شده است.

استاد جزایری درباره علت گرايش به خط كوفی گفت: در كوفی هم خوش می‌نويسيم و هم خوش می‌آراييم. بعد از حدود دو هزار سال، در قرن بيستم، نقاشی مدرن را به الهام از اين خط ابداع كرده‌اند كه كاملاً تجريدی(تجرید فرایندی ذهنی است که طی آن صورت شی‌ء محسوس، با تفکیک از جزئیات و لواحق مادی، به صورت معقول و کلی تبدیل می‌شود) است. اين خط با كمترين امكانات، يعنی صفحه سفيد و نقطه سياه نوشته می‌شود. در خط كوفی، نقطه به معنای هندسی را می‌توان، جست.

علاقه‌مندان برای دیدن این آثار زیبا می‌توانند تا پایان بهمن‌ماه 1401 همه روزه از ساعت 9 تا 17 به فرهنگسرای قرآن به نشانی خیابان قزوین، نرسیده به میدان شمشیری، نبش خیابان شهید کاظمی مراجعه کنند.

انتهای پیام
captcha