تفرقه شکوه و عزت مسلمانان را از بین می‌برد
کد خبر: 4091425
تاریخ انتشار : ۲۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۵
امام جمعه اهل سنت شیراز:

تفرقه شکوه و عزت مسلمانان را از بین می‌برد

شیخ عبدالواحد خواجوی تصریح کرد: بی‌تردید اختلاف و درگیری و تفرقه پیامدهای مخربی در بین جوامع اسلامی داشته و دارد و این اختلافات به نفع دشمنان و مستکبران است و عظمت، قدرت، شکوه و عزت مسلمانان را در هم می‌شکند.

شیخ عبدالواحد خواجوی، امام جمعه اهل سنت شیراز

به گزارش ایکنا، شیخ عبدالواحد خواجوی، امام جمعه اهل سنت شیراز چهارشنبه ۲۰ مهر در نخستین روز سی‌وششمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی با تبریک سالروز میلاد پیامبر اکرم(ص) و امام صادق(ع) و گرامیداشت هفته وحدت گفت: وحدت و یگانگی اجتماعی از مهمترین آرزوهای مسلمانان بوده و هست و پس از ظهور اسلام همواره مورد تاکید پیامبر اکرم(ص) بوده است.

وی افزود: پیامبر(ص) سعی می‌کردند از طریق مبادی و اصول اسلامی مسلمانان را از اختلاف و تفرقه بازداشته و وحدت اسلامی را تحقق بخشند. وحدت اسلامی یعنی همه مسلمانان از هر ملت و قوم و مذهب بر محورهای دینی و منافع و اهداف مشترک گرد هم بیایند و برای سربلندی و نیل به سعادت دنیا و اخرت با همدلی تلاش کنند.

امام جمعه اهل سنت شیراز یادآور شد: قرآن کریم در صریح‌ترین آیه در زمینه دعوت به اتحاد همه مومنان را به چنگ زدن به ریسمان الهی قرآن و پرهیز از تفرقه فراخوانده است و از مومنان خواسته تا در اختلافات خویش به خداوند ‌و رسول الله رجوع کنند.

وی اظهار کرد:‌ قرآن وجود مبارک رسول الله را محور همبستگی مسلمانان مطرح کرده و این رجوع با عمل به روش و سنت ایشان است تا وجود ایشان منازعات و اختلافات را برطرف کند و لذا پذیرش داوری پیامبر(ص) مورد تاکید قرآن است.

امام جمعه اهل سنت شیراز تصریح کرد: بی‌تردید اختلاف و درگیری و تفرقه پیامدهای مخربی در بین جوامع اسلامی داشته و دارد و این اختلافات به نفع دشمنان و مستکبران است و عظمت و قدرت و شکوه و عزت مسلمانان را در هم می‌شکند و لذا تسلط دشمنان بر کشورهای اسلامی در نتیجه تفرقه بین مسلمانان است.

وی اضافه کرد:‌ از دیدگاه رهبر معطم انقلاب راهبرد وحدت لازم‌ترین، واجب‌ترین و حتی ضروری‌ترین آرمان برای امت اسلامی است و ایشان با آگاهی از اوضاع جهان اسلام تلاش دارند جامعه اسلامی را به سوی وحدت و همدلی سوق دهند.

امام جمعه اهل سنت شیراز اظهار کرد: امام راحل نیز با نامگذاری ۱۲ تا ۱۷ ربیع الاول به نام هفته وحدت خواستند امت اسلامی را متوجه این امر مهم دینی و اجتماعی و فرهنگی کنند. منظور از اتحاد اسلامی این است که همه مذاهب اسلامی از نظر اجتماعی، سیاسی، اقتصادی، دینی، فرهنگی  و نظامی با هم باشند و به یاری هم بشتابند و در مقابل دشمنان ید واحده باشند.

انتهای پیام
captcha