تجلیل از ۸ فرمانده محور مقاومت در اجلاسیه «مجاهدان در غربت» در دامغان
کد خبر: 4086966
تاریخ انتشار : ۳۰ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۸

تجلیل از ۸ فرمانده محور مقاومت در اجلاسیه «مجاهدان در غربت» در دامغان

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان از تجلیل از هشت فرمانده محور مقاومت در هفتمین اجلاسیه بین‌المللی «مجاهدان در غربت» خبر داد.

تجلیل از ۸ فرمانده محور مقاومت در هفتمین اجلاسیه «مجاهدان در غربت » در دامغان

به گزارش ایکنا از سمنان، احمد ریواده، معاون سیاسی امنیتی استانداری سمنان، عصر روز گذشته، 29 شهریور، در نشست خبری با اصحاب رسانه از برگزاری هفتمین اجلاسیه بین‌المللی مجاهدان در غربت با حضور مهمانانی از ۳۶ کشور دنیا در دانشگاه دامغان خبر داد و گفت: فراخوان این اجلاسیه، پیش از این در ۱۲ محور منتشر شده و مقالات این اجلاسیه بین‌المللی در دو قالب سخنرانی و مقاله ارائه می‌شود.

وی افزود: افتتاحیه این اجلاسیه دوم مهرماه با حضور وزیر علوم در دانشگاه علم و صنعت برگزار می‌شود و آیین اختتامیه اجلاسیه نیز چهارم مهرماه و همزمان با شهادت امام رضا(ع) در دانشگاه دامغان با حضور میهمانی ملی و بین‌المللی برگزار خواهد شد.

ریواده با اشاره به اینکه طرح این اجلاسیه برای اولین بار در یک روستای دامغان مطرح شده یادآور شد: این اجلاسیه به مدافعان حرم و ‌جبهه مقاومت و رشادت‌های مجاهدان در محور مقاومت اختصاص داشته و همچنین خاطراتی از جنگ ۳۳ روزه لبنان و شکست رژیم اشغالگر قدس نیز در طی دوره های گذشته این اجلاسیه مطرح شده است

معاون سیاسی امنیتی استانداری سمنان با بیان اینکه چهار سال همایش مجاهدان در غربت در دامغان برگزار شد اظهار کرد: با توجه به استقبال از این همایش، مقرر شد تا اجلاسیه بین‌المللی مجاهدان در غربت با حمایت‌های مردمی استمرار پیدا کند.

وی از برپایی نمایشگاه «از غربت تا عظمت» در فاصله بین افتتاحیه تا اختتامیه اجلاسیه در دامغان خبر داد و افزود: این نمایشگاه با همکاری دستگاه‌ها و نهادهای مختلف از جمله آستان قدس رضوی، پارک علم و فناوری استان، دانشگاه دامغان، برخی واحدهای دانش بنیان برگزار می‌شود.

ریواده با اشاره به نامگذاری شعار امسال از سوی رهبر انقلاب متذکر شد: در همین راستا در نمایشگاه «از غربت تا عظمت» یک پنل تخصصی از محصولات دانش‌بنیان ارائه و علاوه بر آن تلاش می‌شود که استعدادها و ظرفیت‌های شهرستان‌های هشت‌گانه استان نیز در این نمایشگاه بین‌المللی معرفی شود.

وی از برپایی یک نمایشگاه کتاب در حاشیه این اجلاسیه بین‌المللی خبر داد و گفت: در این نمایشگاه آثاری از جبهه مقاومت و فعالان حوزه ایثار نیز به علاقه‌مندان عرضه می‌شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان امیرعبدالهیان وزیر خارجه و قاضی‌زاده هاشمی معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و رحیم صفوی را سه تن از مهمانان اختتامیه اجلاسیه برشمرد که تاکنون حضور آنان تقریبا نهایی شده است.

به گفته وی؛ بیش از ۲۴۰ میهمان خارجی از ۳۶ کشور دنیا و سفرای بیش از ۱۰ کشور اسلامی از دیگر میهمانان آیین اختتامیه این اجلاسیه هستند و وزیر علوم و مهمانان عالی رتبه دیگری نیز در آیین افتتاحیه حضور خواهند داشت.

ریواده با بیان اینکه تاکنون ۳۰ مقاله به دبیرخانه علمی این اجلاسیه رسیده یادآور شد: برنامه‌های روز اختتامیه از طریق شبکه‌های ملی و بین‌المللی و از جمله شبکه‌های یک، دو، سه، العالم، افق و شبکه استانی سمنان پوشش داده خواهد شد.

معاون سیاسی امنیتی استانداری سمنان از حضور پیکر مطهر دو شهید گمنام در برنامه‌های هفته دفاع مقدس و آیین اختتامیه این اجلاسیه خبر داد و گفت: پیکر مطهر این دو شهید خوشنام در طول برنامه ها در استان حضور دارند و بعد از آن پیکرهای مطهر به تهران منتقل می‌شوند.

انتهای پیام
captcha