نقش چشمگیر رسانه‌ها در تحقق همدلی میان مردم و مسئولان
کد خبر: 4079538
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۱

نقش چشمگیر رسانه‌ها در تحقق همدلی میان مردم و مسئولان

استاندار گیلان با بیان اینکه رسانه‌ها در تحقق همدلی و وفاق میان مردم و مسئولان نقش چشمگیری دارند، اظهار کرد: رسانه‌ها می‌توانند در جهت توسعه و بالندگی و شناساندن ظرفیت‌های استان، کمک شایانی داشته باشند.

اسدالله عباسی استاندار گیلان

به گزارش ایکنا از گیلان، اسدالله عباسی، استاندار گیلان، عصر روز گذشته، ۲۹ مردادماه در همایش تجلیل از خبرنگاران و اصحاب رسانه استان گیلان که در تالار مرکزی رشت برگزار شد، گفت: تقارن روز خبرنگار و عاشورای حسینی بسیار پرمعنا بوده و رسالت جهادتبیین برای خبرنگاران را پر رنگ‌تر جلوه‌گر ساخته است.

وی از برگزاری نشست خبری با اصحاب رسانه در آینده نزدیک خبر داد و اظهار کرد: از چالش‌ها و مشکلات خبرنگاران و اصحاب رسانه کاملاً آگاه هستم و معتقدم برای رفع آن باید اقدام جدی صورت گیرد. البته بخشی از چالش‌ها و مشکلات خبرنگاران با رفع خلأهای قانونی و ایجاد سازوکارهای قانونی حل و فصل می‌شود.

استاندار گیلان با تأکید بر اینکه رسانه‌ها و خبرنگاران در تحقق همدلی و وفاق مردم و مسئولان نقش پررنگی دارند، ابراز کرد: رسانه‌ها می‌توانند در جهت توسعه و بالندگی و شناساندن ظرفیت‌های استان، کمک شایانی داشته باشند.

عباسی با اشاره به اینکه نقد رسانه‌ای با تخریب افراد فاصله دارد، یادآور شد: نقد رسانه‌ای باید تحلیلی، منصفانه و برای اصلاح امور باشد. مسئولان نیز باید از مشاوره و ظرفیت نقدهای رسانه بهره ببرند.

استاندار گیلان بیان کرد: مسئولان باید در جهت اصلاح امور و رشد و بالندگی استان با رسانه‌ها و خبرنگاران تعامل داشته باشند. هر دستگاه و مسئولی در گیلان که از خبرنگاران و اصحاب رسانه شکایت کرده باید از شکایت خود صرف‌نظر کند. باید توجه داشت که قلم خبرنگاران در جهت سازندگی جامعه بسیار نقش‌آفرین است.

وی از راه‌اندازی مرکز آموزش خانه مطبوعات گیلان خبر داد و افزود: اعتبارات بیمه تکمیلی خبرنگاران استان هم تأمین شده است. همچنین از مدیرکل راه و شهرسازی استان نیز تقاضا دارم نسبت به تسهیل تأمین مسکن خبرنگاران اقدامات لازم را انجام دهند. ضمناً تسهیلات خرید سخت‌افزار رسانه‌ای برای خبرنگاران و اصحاب رسانه استان گیلان نیز فراهم خواهد شد.

انتهای پیام
captcha