پرهیز از نگاه دنیوی به مسابقات قرآن
کد خبر: 4061189
تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۳:۱۲

پرهیز از نگاه دنیوی به مسابقات قرآن

داور کشوری قرآن کریم با بیان این‌که در مسابقات قرآن نباید نگاه دنیوی داشت، اظهار کرد: در تجربه‌ای که از سال‌ها شرکت در این مسابقات به‌دست آوردم، آموختم که باید به همه متسابقین بها داد، چرا که همگی نزد پروردگار ارج والایی دارند.

سیده زینب تقواپور داور سی‌و‌دومین جشنواره قرآن و عترت دانشگاه فرهنگیان

سیده زینب تقواپور، داور سی‌و‌دومین جشنواره قرآن و عترت دانشجومعلمان دانشگاه فرهنگیان سراسر کشور به میزبانی استان گیلان، در گفت‌و‌گو با ایکنا از گیلان، سطح مسابقات را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: به لطف الهی پس از چند دوره برگزاری مجازی این مسابقات، امسال توفیق شد به‌صورت حضوری در این فضای قرآنی گردهم آییم. از نظر کیفی نیز، هم مسابقات حفظ و هم قرائت خواهران از سطح خوبی برخوردار بود.

وی در پاسخ به این سوال که در این مسابقات، منتخبین کدام استان‌ها حضور دارند، ابراز کرد: خوشبختانه از تمام استان‌های کشور در این رقابت‌ها شرکت‌کننده داریم و جای خرسندی بسیار است که در گیلان میزبانشان بودیم، با توجه به حدیثی به نقل از پیامبر(ص) «خانه ای که در آن قرآن خوانده شود، برای آسمانیان، همچنان دیده می شود که ستارگان برای زمینیان دیده می شوند»، همه این عزیزان چون نوری در این عرصه درخشیدند.

این داور کشوری قرآن کریم به تاثیر این مسابقات در هم‌افزایی دانشجویان سراسر کشور و ایجاد دوستی میان آنان اشاره و بیان کرد: با توجه به مجازی شدن چنین رویدادهایی در دو سال گذشته، اهمیت این موضوع بیش از پیش درک شد. با نگاهی به تهاجمات فرهنگی جامعه امروز، نیاز به برگزای چنین محافلی احساس می‌شود تا ان‌شالله بتوانیم از این فضای معنوی بهره‌مند شویم و بستری برای رشد جوانان ما باشد.

این مدرس قرآن کریم با بیان این‌که در مسابقات قرآن نباید نگاه دنیوی داشت، اظهار کرد: برخی متولیان به رتبه‌های برتر توجه بیشتری می‌‌کنند. این درحالی است که باید توجه به کلیه شرکت‌کنندگان یکسان باشد. در تجربه‌ای که از سال‌ها شرکت در این مسابقات به‌دست آوردم آموختم که باید به همه متسابقین بها داد چرا که همگی نزد پروردگار ارج والایی دارند.

تقواپور در پیشنهاد به شرکت‌کنندگان ابراز کرد: بهره‌گیری از دوره‌های آموزشی برای برطرف‌کردن ضعف‌ها بسیار مفید است. همچنین دوره‌های درک مفاهیم قرآن نیز موردنیاز است تا بتوان اصل مفاهیم قرآنی را درک نمود و آن را در زندگی پیاده کرد و عملی ساخت.

وی در پایان با اشاره به آیه‌ ۱۰۳ سوره آل عمران که می‌فرماید «وَاعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّهِ جَمِيعًا وَلَا تَفَرَّقُوا» ، و متناسب با مسابقات قرآنی است، افزود: تقارن پایان مسابقات با روز میلاد حضرت معصومه(س) را تبریک عرض نموده و امیدوارم همه دختران ما حضرت معصومه(س) و حضرت فاطمه زهرا(س) را الگو قرار داده و از معارف وجودشان در راستای رشد و تعالی خود، بهره بگیرند.

انتهای پیام
captcha