شکل‌گیری دوستی‌های پایدار در خلال جشنواره قرآن دانشگاه فرهنگیان
کد خبر: 4061072
تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۱

شکل‌گیری دوستی‌های پایدار در خلال جشنواره قرآن دانشگاه فرهنگیان

محمدرضا زاهدی،دانشجومعلم شرکت‌کننده در رشته قرائت سی‌و‌دومین جشنواره قرآن و عترت دانشگاه فرهنگیان بیان کرد: مباحث قرآنی در کنار مبحث رقابتی، به ایجاد رفاقت و آشنایی میان دانشجویان هم کمک می‌کند و با توجه به اینکه از یک جامعه قرآنی هستیم، این ارتباط منسجم‌تر می‌شود.

محمدرضا زاهدی شرکت‌کننده در رشته قرائت سی‌و‌دومین جشنواره قرآن و عترت دانشگاه فرهنگیان

محمدرضا زاهدی، قاری و حافظ کل قرآن و شرکت‌کننده در رشته قرائت از دانشگاه پردیس شهید مفتح شهرری، در حاشیه سی‌و‌دومین جشنواره قرآن و عترت دانشگاه فرهنگیان که در استان گیلان در حال برگزاری است، در گفت‌و‌گو با ایکنا از گیلان به مراحل این مسابقه اشاره کرد و گفت: در ابتدا مسابقه در سطح دانشگاهی انجام شد، سپس برگزاری مرحله استانی به‌صورت مجازی صورت گرفت و پس از داوری به مرحله کشوری رسیدیم.

وی به تأثیرات کرونا بر این جشنواره اشاره کرد و اظهار کرد: طبیعتاً این موضوع، کار را مقداری سخت‌تر کرد، مانند نبود فضای ارتباطی میان شرکت‌کنندگان، چون مباحث قرآنی در کنار مبحث رقابتی، به ایجاد رفاقت و آشنایی میان دانشجویان هم کمک می‌کند. دانشجویانی که سال‌ها از استان‌های مختلف در این مسابقات شرکت می‌کنند ارتباط خوبی بینشان ایجاد می‌شود. با توجه به اینکه از یک جامعه قرآنی هستیم، این ارتباط منسجم‌تر می‌شود. مهم‌ترین تأثیر کرونا از بین رفتن این فضا بود. با این حال در بخش داوری تلاش شد به بهترین نحو انجام شود که از کیفیت بالایی برخوردار بود.

این برگزیده کشوری قرائت قرآن از میزبانی گیلان ابراز خرسندی کرد و بیان کرد: طی سال‌هایی که در مسابقات حضور پیدا می‌کنم، هم از نظر اسکان و هم پذیرایی رضایت کامل دارم و معتقدیم که گیلان در این زمینه نمره خوبی گرفته است. در کنار مراحل مختلف برگزاری مسابقات، آن‌چه که می‌تواند برای شرکت‌کنندگان بسیار کمک‌کننده باشد برگزاری جلسات قرآنی با اساتید مطرح کشوری است. یک استاد حرفه‌ای می‌تواند با راهنمایی‌های خود مسیر درست را به شرکت‌کننده نشان دهد. از این‌رو جلسات هم‌اندیشی و نشست دانشجویان با اساتید مطرح و حرفه‌ای کشور را پیشنهاد می‌کنم.

زاهدی بیان کرد: شکرگزار خداوندیم که بر خوان گسترده قرآن هستیم. باید فضای رقابتی ایجاد‌ شده را صرفاً رقابتی ندید و از فضای رفاقتی آن استفاده کرد و همین دورهمی قرآن را نیک شمرد. از همه دوستانی که در حوزه قرآنی فعالیت‌ می‌کنند تقاضا می‌کنم فضای مجازی را جدی‌تر بگیرند و ضمن ترویج فعالیت قرآنی، در آن خلاقیت به خرج دهند و اگر توانایی دارند در شهر‌های خود جلسات قرآنی برگزار کنند و این رسالت جامعه قرآنی است.

وی در پایان افزود: در این جشنواره فضای خوب و مثبتی جریان دارد و رفاقتی که شکل می‌گیرد بسیار ارزشمند است. در آیه ۶۷ سوره زخرف آمده است «الْأَخِلَّاءُ يَوْمَئِذٍ بَعْضُهُمْ لِبَعْضٍ عَدُوٌّ إِلَّا الْمُتَّقِينَ، دوستانِ (امروز)، در آن روز با يكديگر دشمن‌اند، جز اهل تقوا». در واقع رفاقت‌های پایدار و با فاکتورهای خوب بر مبنای تقواست. پیشنهاد می‌کنم در برنامه‌ها و جشنواره‌های قرآنی مشارکت فعال داشته باشند.

انتهای پیام
captcha