لزوم آمیخته‌شدن روحیه و هنر معلمان با کلام آسمانی قرآن
کد خبر: 4060881
تاریخ انتشار : ۰۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۷

لزوم آمیخته‌شدن روحیه و هنر معلمان با کلام آسمانی قرآن

دانشجومعلم شرکت‌کننده رشته شعر در سی‌و‌دومین جشنواره قرآن و عترت دانشگاه فرهنگیان بیان کرد: از آنجایی که معلمان، الگویی برای دانش‌آموزان و جامعه هستند، باید روحیه، فرهنگ و هنر آنان با کلام آسمانی قرآن آمیخته شود تا بتواند تاثیرگذاری خاص خود را اعمال کند.

گوهر قوامی شرکت‌کننده سی‌و‌دومین جشنواره قرآن و عترت دانشگاه فرهنگیان

گوهر قوامی، دانشجوی رشته آموزش ابتدایی دانشگاه فرهنگیان استان گیلان و شرکت‌کننده رشته شعر در سی‌و‌دومین جشنواره قرآن و عترت دانشجومعلمان دانشگاه فرهنگیان، در حاشیه نخستین روز از برگزاری این جشنواره در گفت‌و‌گو با ایکنا از گیلان با بیان این‌که سومین بار است که تجربه حضور در این مسابقات را کسب می‌کند، گفت: در دو دوره قبل برگزیده استانی شده و در این دوره موفق به راه‌یابی به مرحله کشوری شدم.

وی با اشاره به این‌که ارسال آثار این بخش به‌صورت مجازی بوده، اظهار کرد: داوری مسابقات مطلوب بوده و نحوه برگزاری هم با توجه به اینکه مجازی بود اما به خوبی برگزار شد. موضوع شعر بنده نیز در مورد حضرت زهرا(س) بود.

این دانشجومعلم گیلانی به تاثیرات کرونا در برگزاری چنین جشنواره‌هایی اشاره کرد و خاطرنشان کرد: کرونا بر مسائل فرهنگی، اجتماعی و ... بسیار اثر گذاشته است. در برگزاری جشنواره‌ها قبل از کرونا، جلساتی برگزار می‌شد که دانشجویان به هماهنگی بیشتری می‌رسیدند، اما با شیوع این بیماری، چنین جلساتی حذف شده که مطمئناً در کیفیت جشنواره‌ها هم تاثیرگذار خواهد بود. با این حال، کادر اجرایی تمام تلاش خود را مبنی بر برگزاری هرچه بهتر این جشنواره به کار بستند.

قوامی با بیان این‌که با توجه به ارادت خاص به ائمه اطهار، علاقه به شرکت در جشنواره قرآن و عترت و آئینی بودن شعر خود ترجیح دادم در این جشنواره شرکت کنم تا اثرم در سمت و سوی خودش قرار بگیرد، خاطرنشان کرد: اگر فقط یک معلم باشیم و درس بخوانیم کافی نیست، باید سعی کنیم در همه ابعاد فرهنگی، اجتماعی، معنوی و ... خود را پرورش دهیم.

وی تصریح کرد: از آنجایی که معلمان، الگویی برای دانش‌آموزان و جامعه هستند، باید روحیه، فرهنگ و هنر ما با کلام آسمانی آمیخته شود تا بتواند تاثیرگذاری خاص خود را اعمال کند. در واقع ایده، تفکر و ایدئولوژی معلمان و دانش‌آموزانی که ذهنشان با قرآن درآمیخته می‌شود، با افرادی که از این فضا دور هستند، متفاوت است.

این دانشجوی آموزش ابتدایی ابراز کرد: این مسابقات برای دانشجویان فرصتی برای محک‌زدن خود است. درواقع نباید به برگزیده‌شدن فکر کرد و تحت تاثیر آن بود. همین شرکت و محک‌زدن مهارت خود در رشته‌های مختلف ارزشمند است و من به خاطر حضور کلیه شرکت‌کنندگان به آنان تبریک می‌گویم.

وی افزود: پیشنهاد می‌کنم در راستای تقویت جشنواره جهت آماده‌سازی بهتر شرکت‌کنندگان، پیش از برگزاری جشنواره‌ کارگاه‌های آموزشی و مهارتی برگزار شود. این موضوع به‌ویژه در ایام کرونا که امکان استفاده از کلاس‌های فوق برنامه وجود نداشت و از مهارت‌آموزی محروم بودیم، بسیار احساس می‌شد.

انتهای پیام
captcha