ارتباط با مجامع قرآنی از اولویت‌های فرهنگی دانشگاه است
کد خبر: 4060868
تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۲

ارتباط با مجامع قرآنی از اولویت‌های فرهنگی دانشگاه است

مدیرکل فرهنگی دانشگاه فرهنگیان بیان کرد: یکی از اولویت‌ها در سیاست‌گذاری فرهنگی و قرآنی دانشگاه، ایجاد و برقراری ارتباط با مجامع و مؤسسات قرآنی است.

سید کامران میرمعینی مدیرکل فرهنگی دانشگاه فرهنگیانسید کامران میرمعینی، مدیرکل فرهنگی دانشگاه فرهنگیان و دبیر ستاد عالی جشنواره قرآن و عترت دانشجومعلمان دانشگاه فرهنگیان سراسر کشور، در حاشیه برگزاری این جشنواره به میزبانی استان گیلان، در گفت‌و‌گو با ایکنا از گیلان بیان کرد: موضوع جشنواره‌های قرآنی و فرهنگی در دانشگاه فرهنگیان از قدمتی ۳۲ ساله برخوردار است که ظرفیتی متناسب با فضای ارزشی، تربیتی و معنوی دانشگاه فرهنگیان و عقبه این دانشگاه که مرکز تربیت معلم بعد از انقلاب است.

وی با بیان اینکه الحمدلله موفقیت دانشجومعلمان در این عرصه، ما را برآن داشته که هر سال این جشنواره را با قدرت بیشتر و برنامه‌ریزی بهتر طراحی و اجرا کنیم، اظهار کرد: امسال نیز موفق شدیم مراحل مقدماتی استانی را در استان‌های سراسر کشور به اتمام برسانیم و در نهایت، بخش کشوری جشنواره را از تاریخ 8 تا ۱۱ خردادماه با همکاری همکاران استان گیلان، افتخار حضور در دانشگاه فرهنگیان گیلان را داشته باشیم.

میرمعینی با اشاره به اینکه جشنواره قرآن و عترت این دانشگاه از محتوای بسیار متنوعی برخوردار است، بیان کرد:‌ این جشنواره در کنار بخش آوایی، بخش‌هایی چون بخش هنری، ادبی، پژوهشی، فناوری و حتی رشته‌های مطالعاتی و رشته‌های گروهی را نیز شامل می‌شود که همه این‌ها با موضوع قرآن و عترت بوده و تلاش می‌کنیم تا فضایی ایجاد کنیم که همه دانشجو‌‌معلم‌ها با هر ذائقه و توانمندی، حول محور قرآن دور هم جمع شوند و گفتمان‌سازی قرآنی ایجاد کنیم تا محفلی برای دانش‌افزایی، مهارت افزایی و هم‌اندیشی قرآنی ایجاد شود که تا حدودی توانستیم به این هدف نزدیک شویم.

دبیر ستاد عالی جشنواره قرآن و عترت دانشجومعلمان دانشگاه فرهنگیان سراسر کشور بیان کرد: از مجموعه 50 رشته مسابقات جشنواره قرآن و عترت، 11 رشته، مطالعاتی است. منابعی در اختیار متسابقین قرار می‌گیرد و مطالعه می‌کنند و سپس در بخش معارفی حضور می‌یابند از جمله سیره معصومین، مفاهیم قرآن کریم، آشنایی با احادیث، احکام اسلامی و رشته‌هایی از این دست که در حقیقت معرفت‌افزایی را به همراه دارد.

مدیرکل فرهنگی دانشگاه فرهنگیان با بیان اینکه یکی از اولویت‌های ما در سیاست‌گذاری فرهنگی و قرآنی دانشگاه، ایجاد و برقراری ارتباط با مجامع و مؤسسات قرآنی است، تصریح کرد: همین جشنواره نیز هم‌سو و هم‌جهت با دانشگاه‌های سراسر کشور است. در واقع شورای عالی قرآن دانشگاه‌ها در سازمان‌دهی این برنامه با همه دانشگاه‌های زیرمجموعه آن تعریف شدند و در کنار هم این فرآیند را پیش می‌برند.

وی افزود: در خصوص سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور نیز ارتباطات بسیار خوبی شکل گرفته و طرح‌های مشترکی نیز برگزار کردیم و در آینده نیز برنامه‌های بسیاری به‌صورت مشترک خواهیم داشت، مانند دانشجومعلم قرآن کریم، خبرنگار قرآنی و غیره. همچنین ظرفیت خوبی در جهاددانشگاهی وجود دارد که می‌تواند در پیشبرد اهداف دانشگاه فرهنگیان در آموزش و پرورش دانشجومعلم بسیار مؤثر باشد.

انتهای پیام
captcha