جشنواره چای املش برگزار شد + عکس
کد خبر: 4057281
تاریخ انتشار : ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۰

جشنواره چای املش برگزار شد + عکس

هم‌زمان با سال «تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین»، نخستین جشنواره چای املش، عصر روز گذشته، ۲۵ اردیبهشت ماه در بخش مرکزی تابستان‌نشین شهرستان املش برگزار شد.

جشنواره چای املش

به گزارش ایکنا از گیلان، هم‌زمان با سال «تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین»، نخستین جشنواره چای املش از سوی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گیلان، عصر روز گذشته، ۲۵ اردیبهشت ماه در روستای بیلی‌لنگه بخش مرکزی تابستان‌نشین شهرستان املش برگزار شد.

در این جشنواره که با ایجاد غرفه‌های صنایع دستی و چای، اجرای برنامه‌های متنوع و استقبال گسترده عموم مردم همراه بود، ولی جهانی، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گیلان طی سخنانی بیان کرد: در شهرستان املش آثار تاریخی با قدمت ۳۵۰۰ سال داریم که بخشی از آن در موزه‌های داخل کشور و بخشی هم در خارج کشور موجود است.

جهانی با اشاره به این‌که این آثار بیشتر در مناطق رانکوه و ارتفاعات املش یافت شده‌اند، اظهار کرد: تاکنون ۳۵۰ اثر ثبت ملی شده است و املش در ثبت آثار باستانی یکی از شهرستان‌های غنی در کل کشور است.

وی ادامه داد: ۴۷۰ هنرمند صنایع دستی در املش فعالیت می‌کنند و در زمینه گردشگری نیز در این شهرستان ظرفیت‌های بسیاری وجود دارد که سرمایه‌گذاران می‌توانند از آن‌ها بهره‌مند شوند.

انتهای پیام
captcha