اعزام گروه مدیحه‌سرایی العباد خوزستان به روسیه
کد خبر: 4049714
تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۶

اعزام گروه مدیحه‌سرایی العباد خوزستان به روسیه

گروه هم‌خوانی و مدیحه‌سرایی العباد استان خوزستان برای اجرای برنامه‌های تبلیغی و ترویجی به کشور روسیه اعزام می‌شود.

گروه هم‌خوانی و مدیحه‌سرایی العباد خوزستان

به گزارش ایکنا، گروه مدیحه‌سرایی و هم‌خوانی العباد خوزستان هفته جاری برای اجرای برنامه‌های تبلیغی و ترویجی قرآن کریم به کشور روسیه اعزام می‌شود.

بر همین اساس اعضای این گروه به همراه یکی از قاریان بین‌المللی کشورمان(حمیدرضا مقدسی) روز پنجشنبه اول اردیبهشت‌ماه مصادف با بیستم ماه مبارک رمضان عازم روسیه می‌شوند و تا پایان ماه ماه مبارک در این کشور حضور خواهند داشت. این اعزام از سوی شورای عالی قرآن و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی صورت می‌گیرد و برنامه‌ریزی‌های لازم نیز از سوی رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در روسیه صورت گرفته است.

یکی از مهم‌ترین اجراهای این گروه، اجرا در مساجد اهل سنت روسیه و نیز و حضور در مراسم روز جهانی قدس خواهد بود. اجرا در مسجد جامع مسکو و اجرا در مسجد خاتم‌الانبیاء(ص) از دیگر برنامه‌های گروه هم‌خوانی العباد است.

با توجه به اینکه آذری‌های مسلمان مسکو حدود سه میلیون نفر هستند، اعضای این گروه آمادگی اجرا به سه زبان آذری، عربی و‌ فارسی را دارند. اعضای گروه هم‌خوانی العباد هشت نفر هستند اما در این سفر با توجه به محدودیت حضور افراد تنها چهار نفر شامل مرتضی طرفی، نصرالله بریچی، صادق بیت‌سعید و محمدامین سبحانی حضور دارند.

گروه هم‌خوانی و مدیحه‌سرایی العباد استان خوزستان در چهل‌ودومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم که در شهر اصفهان برگزار شد موفق به کسب رتبه نخست شد.

این گروه حدود ۱۵ سال است که به اجرای تواشیح و همخوانی قرآن کریم می‌پردازد، اما به صورت حرفه‌ای و مسابقاتی از ۱۰ سال قبل فعالیت حرفه‌ای خود را آغاز کرده است.

گروه العباد متشکل از قاریان، مبتهلان و دعاخوان‌های برجسته‌ کشور است و دو نفر از اعضای گروه طی سال‌های گذشته حائز رتبه اول در رشته دعاخوانی و ابتهال شدند.

انتهای پیام
captcha