انقلاب اسلامی جزو انسانی‌ترین انقلاب‌ها محسوب می‌شود
کد خبر: 4034024
تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۷:۵۸
نماینده تبریز در مجلس:

انقلاب اسلامی جزو انسانی‌ترین انقلاب‌ها محسوب می‌شود

رئیس مجمع نمایندگان آذربایجان شرقی، با بیان اینکه انقلاب اسلامی، جزو انسانی‌ترین و کم هزینه‌ترین انقلاب‌ها محسوب می‌شود، گفت: این رویداد نه تنها در غرب آسیا بلکه در سطح جهان گسترش یافت و جغرافیای سیاسی دنیا را تحت تأثیر قرار داد اما با این حال این انقلاب نیز از خطر گسست بین نسلی در امان نیست.

محمدحسین فرهنگی، نماینده مردم تبریز در مجلسبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، محمدحسین فرهنگی، رئیس مجمع نمایندگان استان، روز شنبه، ۱۶ بهمن‌ماه، در نخستین همایش از سلسله همایش‌های «همیاری نخبگان مردم، نهادهای انقلابی و دولت سیزدهم در گام دوم انقلاب» در تبریز، اظهار کرد: با نگاهی به تاریخ انقلاب‌های دنیا می‌توان دید که انقلاب‌ها همواره با گذشت زمان دچار گسست‌های بین نسلی شده و گاه به ارتجاع و گاه به تهدید اهداف اصلی انقلاب منتهی شده است.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی، جزو انسانی‌ترین و کم هزینه‌ترین انقلاب‌ها محسوب می‌شود، افزود: این رویداد نه تنها در غرب آسیا بلکه در سطح جهان گسترش یافت و جغرافیای سیاسی دنیا را تحت تاثیر قرار داد اما با این حال این انقلاب نیز از خطر گسست بین نسلی در امان نیست.

فرهنگی ادامه داد: نقش دشمنان در تسریع و تشدید این خطر نیز قابل توجه است و اقداماتی چون تحمیل جنگ، ترورهای گسترده، ناامنی و فشارهای اقتصادی و تحریم هرکدام فشارهای ناجوانمردانه‌ای است که کشور را در حوزه‌های مختلف قابل توجه قرار داده است.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی، گفت: یکی از خطرهایی که منجر به گسست‌های بین نسلی انقلاب می‌شود، ناآگاهی نسل جدید از جریان انقلاب و عدم توجه به فشارهای دوران استبداد شاهنشاهی بر روی مردم است.

وی بیان کرد: اگر این تهدیدات و گسست‌ها را شناسایی و رفع نکنیم، بستری برای تشدید آسیب‌ها و خدشه به بدنه انقلاب اسلامی ایجاد خواهد شد.

فرهنگی در خاتمه با اشاره به اهداف برگزاری همایش، گفت: برگزاری چنین نشست‌هایی در راستای آگاه‌سازی جوانان مفید است اما باید به فلسفه اصلی موضوعات توجه شود و از نگاه سطحی به عمیق و واقع بینانه برسیم.

انتهای پیام
captcha