برپای موکب‌های اربعین در سمنان
کد خبر: 3996206
تاریخ انتشار : ۱۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۹

برپای موکب‌های اربعین در سمنان

دبیر ستاد اربعین استان سمنان با بیان اینکه به دلیل شیوع کرونا امکان اعزام عمومی زائران به مراسم عزاداری اربعین حسینی در عراق وجود ندارد، گفت: موکب‌های اربعین در استان سمنان برپا می‌شود.

برپای موکب‌های اربعین در سمنان

به گزارش ایکنا از سمنان، حسن اسلامی‌راد، دبیر ستاد اربعین استان شب گذشته 17 شهریور در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه به دلیل شیوع کرونا امکان اعزام عمومی زائران به مراسم عزاداری اربعین حسینی در عراق وجود ندارد، گفت: موکب‌های اربعین در استان برپا می‌شود.

وی  بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در موکب‌ها تاکید کرد و افزود: سعی داریم تا با لحاظ مسائل بهداشتی موضوع اربعین و استفاده معنوی مردم را نیز داشته باشیم.

دبیر ستاد اربعین استان اظهار کرد: ۳۰ هزار نفر در مجمع سهمیه اربعینی است که کشور عراق به ایران اسلامی داده که این سهمیه برای خادمان موکب‌هاست و بین استان‌ها تقسیم شده است.

اسلامی‌راد با بیان اینکه سهمیه استان در موکب‌ها مشخص خواهد شد یادآور شد: شرط اعزام عوامل اجرایی مواکب اربعین، تزریق واکسن کرونا و انجام تست کرونا ۷۲ ساعت قبل از اعزام است که متعاقباً کیفیت آن اطلاع‌رسانی می‌شود.

به گفته وی؛ رعایت پروتکل‌های بهداشتی، شرط برپایی موکب‌های اربعین است که امیدواریم در این ایام در سطح استان موکب هایی را برپا کنیم تا در اربعین حسینی عزاداران از آن استفاده کنند.

انتهای پیام
captcha