فرهنگ نذر سلامت در ماه محرم نهادینه شود
کد خبر: 3917024
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۸

فرهنگ نذر سلامت در ماه محرم نهادینه شود

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان با تأکید بر اینکه ترویج فرهنگ نذر سلامت در ایام ماه محرم و صفر در دستور کار مردم برای اهدای نذورات قرار گیرد، اظهار کرد: آئین‌های سنتی عزاداری لغو و مراسم‌ به‌ صورت سینه‌زنی در فضای باز برگزار می‌شود.

فرهنگ نذر سلامت در ماه محرم نهادینه شودبه گزارش ایکنا از سمنان، به نقل از روابط عمومی استانداری، نوید دانایی،رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان،  عصر روز گذشته، 26 مرداد ماه در جلسه هم‌اندیشی تبیین و دستورالعمل ضوابط برگزاری عزاداری ایام محرم و صفر با بیان اینکه رفتار ویروس کرونا نامشخص است و احتمال می‌رود تا سال آینده نیز با این ویروس درگیر باشیم، گفت: زندگی کردن با ویروس کرونا را باید یاد بگیرم و عادت‌ها و رفتارهای غلط گذشته را اصلاح کنیم.

وی ادامه داد: عزاداری محرم وجه مهمی از زندگی مسلمانان است که در این راستا امسال شرایط خاصی ایجادشده و باید رعایت پروتکل‌های بهداشتی در دستور کار متولیان برگزاری مراسم عزاداری قرار گیرد.

دانایی با بیان اینکه دسته روی‌ها و دیگر مراسم سنتی در ایام عزاداری محرم ممنوع است افزود:  مراسم عزاداری در فضای باز و در تمام شهرستان‌های استان به یک صورت برگزار خواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان از لغو تمام برنامه‌های سنتی و کاهش تنوع مراسم عزاداری در محرم سال جاری خبر داد و افزود: پذیرایی در هیئت‌های مذهبی به هر شکلی ممنوع است و استفاده از ماسک در طول مراسم عزاداری ضروری است.

دانایی با اشاره به توطئه‌های دشمنان برای زیر سوال بردن مراسم عزاداری محرم متذکر شد: اجرای طرح «هر خانه یک حسینِیه» از ایده‌های مطلوبی است که در ایام محرم اجرایی می‌شود. برگزاری مراسم‌های عزاداری هیئت‌های مذهبی در منازل مسکونی و تجمع عزاداران از دغدغه‌های اصلی ستاد مقابله با کرونا برای اجرای این طرح است و این در حالی است که در پیک اول کرونا با تعطیلی مراسم عزا و عروسی شاهد برگزاری مراسم در منازل بودیم.

به گفته وی؛ در این طرح اعضای یک خانواده با بهره‌گیری از ظرفیت رسانه ملی نسبت برای شهادت اباعبدالله الحسین(ع) عزاداری کنند و ترویج فرهنگ نذر سلامت در ایام ماه محرم و صفر نیز در دستور کار مردم برای اهدای نذورات قرار گیرد.

انتهای پیام
captcha